disse terrorhandlingene..

verteline

Elsker forumet
22. juli  og 11 september.. forferdelige handliger altså!! og datoene blir alltid husket...

men jeg lurer på en ting, er det så forferdelig å ha bursdag/ føde på disse datoene?

har merket meg folk som sier å jammen var det bra hun ikke fødte 11 september.. eller off stakkars deg som har bursdag 11 september? (ikke meg d er snakk om, jeg har 10nde.. men hører ofte at heldigvis traff det ikke din dag)

forstår jo at det er grusomme minner fra de dagene liksom men..

verteline skrev:
22. juli  og 11 september.. forferdelige handliger altså!! og datoene blir alltid husket...

men jeg lurer på en ting, er det så forferdelig å ha bursdag/ føde på disse datoene?

har merket meg folk som sier å jammen var det bra hun ikke fødte 11 september.. eller off stakkars deg som har bursdag 11 september? (ikke meg d er snakk om, jeg har 10nde.. men hører ofte at heldigvis traff det ikke din dag)

forstår jo at det er grusomme minner fra de dagene liksom men..

Jeg tenker at hvis jeg hadde fått et barn 22. juli i år, ville jeg kanskje sett på det som et lysglimt i den triste verdenen... Og jeg håper også at andre ville sett det, samt at barnet selv hadde vokst opp i viten om at han snudde dagen fra sorg til glede for mange den dagen:)

Er ikke verdens undergang da, men hadde jeg fått velge så hadde jeg nok ikke villet født på 22. juli.
11. september har jeg ikke noe forhold til selv om jeg husker det godt, så er ikke det en sørgedato for meg.

Jeg har bursdag den 22. Ikke noe gøy, men altså.... Det er jo bare en dato og det som skjedde var helt forferdelig! En dato forandrer ikke det....
Bare trist å må tenke på dette hver gang jeg har bursdag og se minnesmarkeringer og avis-oppslag og programmer osv.

Mener det er en bagatell..... 

Sønnen til venninna mi er født 11. september 2001, sånn ca akkurat da fly nr to traff TT. 

Og jeg har en venninne som er muslim, som har bursdag 11. september, hun er glad for at telefonen ikke ble avlytta, for en liten stund etterpå ringte faren hennes og gratulerte henne med dagen. Han visste ikke noe da... 

Var nok ikke så moro for de som ble født 9. april for 50-60 år siden heller. Folk vil nok alltid huske datoene for det som har skjedd, men jeg tror ikke man tenker "stakkars deg" som har bursdag den dagen i all fremtid! Det var nok mer sånn "der og da" tanke fra noen, sånn oppi all tragedien... Jeg syns forøvrig mer synd på de som er født på julaften eller 17. mai...

Amorosa skrev:
Var nok ikke så moro for de som ble født 9. april for 50-60 år siden heller. Folk vil nok alltid huske datoene for det som har skjedd, men jeg tror ikke man tenker "stakkars deg" som har bursdag den dagen i all fremtid! Det var nok mer sånn "der og da" tanke fra noen, sånn oppi all tragedien... Jeg syns forøvrig mer synd på de som er født på julaften eller 17. mai...

Bestemora mi fyllte 30 den 9. april 1940.

Ett annet apropos om datoer, litt omvendt... Min bestefar var i tysk fangenskap under krigen, og han fikk tatovert fangenummeret sitt på armen. Det var min fødselsdato. 

*Meya* skrev:

Amorosa skrev:

Bestemora mi fyllte 30 den 9. april 1940.

Ett annet apropos om datoer, litt omvendt... Min bestefar var i tysk fangenskap under krigen, og han fikk tatovert fangenummeret sitt på armen. Det var min fødselsdato. 

Wow!! Det er spesielt!!

Amorosa skrev:

Wow!! Det er spesielt!!

Oi, ja det var litt spesielt ja...!

Amorosa skrev:

Min far er født 8.mai 1945 ;)

Amorosa skrev:

eg e født 17 mai å vil ikke sei d e noe synd på meg.
har aldri vært noe problem i d heila tatt.
familieselskap har eg hatt på dagen min etter barnetoget og lek på skolen osv :D
Heilt fint å alle huske meg jo :p

Back
Topp