disse her folat tablettene

ORIGINAL: Alvani

ORIGINAL: *Stella*

ORIGINAL: Bebibooms

en har jo masse folat i kroppen fra før og.... så... glemmer en, så får nok babyen i seg d en trenger.... [:)] det tenker iallefall glemske meg...[:)]

Nei, en har faktisk ikke det, folat er et vannløselig vitamin som vi rett og slett trenger stadig påfyll av. Og gravide trenger dobbelt så mye som ander, fordi fosteret trenger det.

Glemmer en en pille en dag, går det nok greit, men man bør ta dem regelmessig fordi det altså er et vannløselig vitamin som vi rett og slett tisser ut, og derfor må ha jevnlig påfyll av. Noe får vi gjennom maten, men du skal være sabla flink til å spise spinat for å få nok...

Eller Brokkoli eller andre mørke grønne grønnsaker [;)]

Jepp, det er mer enn bare spinat, men altså, du skal spise store mengder av det enten det er spinat eller brokkoli eller de andre grønnsakene som gjør nytten. en folatpille sikrer deg og ikke minst babyen mye enklere. (Kan ikke tro det er letter å huske halve middagstallerkenen med brokkoli, spinat til lunsj og div annet utover dagen, enn en enkelt pille i døgnet?)

Tar folat hver dag [:D]

Jeg tar folat med Omega3 hver dag [:)] kan ha glemt det en gang i helgene, men fast rutine og ta det om morgenen når jeg lager frokost. 

Back
Topp