Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Bebibooms
en har jo masse folat i kroppen fra før og.... så... glemmer en, så får nok babyen i seg d en trenger.... [:)] det tenker iallefall glemske meg...[:)]
ORIGINAL: *Stella*
ORIGINAL: Bebibooms
en har jo masse folat i kroppen fra før og.... så... glemmer en, så får nok babyen i seg d en trenger.... [:)] det tenker iallefall glemske meg...[:)]
Nei, en har faktisk ikke det, folat er et vannløselig vitamin som vi rett og slett trenger stadig påfyll av. Og gravide trenger dobbelt så mye som ander, fordi fosteret trenger det.
Glemmer en en pille en dag, går det nok greit, men man bør ta dem regelmessig fordi det altså er et vannløselig vitamin som vi rett og slett tisser ut, og derfor må ha jevnlig påfyll av. Noe får vi gjennom maten, men du skal være sabla flink til å spise spinat for å få nok...
ORIGINAL: *MaCa*
Faktisk, denne gangen er jeg veldig flink til å huske å ta dem...Tar folat og jern etter tannpuss...
[:)]
Med Casper så var jeg jo allerede nesten 3 mnd på vei, så da "slapp" jeg folat men etter 2 trimester måtte jeg på jern...Tok dem kanskje 2-3 ganger[:-]
Med Mathilda så ble pillene tatt når jeg husket...[:-][:)]