disse her folat tablettene

febbaby

Elsker forumet
Septembermødre <3
er det andre enn meg som ofte glemmer å ta de?

glemmer nesten annenhver dag :/

Jeg glemmer noen dager. Det viktigste er nok at du får i deg folat, om du glemmer dem annenhver dag får du i hvertfall i deg annen hver dag! [:D] 

uff ikkje snakk[&o] 

Har dem liggendes, og husker AV  og til å ta di! men takk for påminnelsen, skal gå å ta med en gang[:)] 

Nei.

Nå tar jeg multivitaminer for gravide da, det er jo ikke så lett å glemme. Før jeg ble gravid var jeg slapp, det handlet ikke om å glemme så mye som om å gidde, jeg har historikk som langtidsprøver og når troen på suksess er liten, og tiden går, så synker motivasjonen... Men nå tar jeg dem hver dag, selv om jeg nesten spyr av å svelge kalsiumpillen...

godt å høre at det ikke bare er meg :p

sliter skikkelig med å svelge tabletter å når jeg i tillegg er kvalm er det rett å slett helt Jæ*** å svelge d.
hender da at jeg bare tar 1 når jeg egentlig skal ta 2..

Jeg har ikke kjøpt det ennå. Helt glemt hele greia. Får kjøpe til mandagen[:)]

Har gått over til "Ammende" kost tilskuddet jeg,
gidda ikke kjøpe nytt gravid kosttilskudd for bare
14 dager, men har folat jeg tar på siden av da.
Men har en vane med og ta tabbisene rett etter
tannpussen, så da glemmer jeg de aldri [:D]
(Tabbisene er rett atme tannbørsten)

Er det noe jeg er veldig flink til å huske er det å ta folat og kostiliskudd [:D]

Pleier være ganske flink å svelge tabletter uten vann jeg[8D] Litt sprø der kanskje. Tar de hver morgen, har en fast rutine på det når jeg heller meg melk/juice[:)]

jeg er litt glemsk jeg og:) men får alltid ta dem annen hver dag, syns de er pyton å ta.... men SKAL skjerpe meg...

Hihi glemer de nok ikke.... Har gått på de i 3år snart, så her e det innprinta[:D][:D]

Her glemmes det dessverre litt for ofte, mye pga kvalme og oppkast. Men får inn en tablett i ny og ne, så satser på det skal gå fint[:D]

Jeg tar folat hver dag, tran og. Begynte for mange måneder siden.

Jeg har tatt det daglig. Men så dro jeg til foreldrene mine på lørdag og klarte å glemme de igjen. Men begynner på an igjen i morgen (som blir idag), da jeg reiser hjem i ettermiddag.
Tar også de etter at jeg har pusset tennene. Har alltid hatt som vane å måtte drikke litt vann etter tannpussen, og da syntes jeg det passet fint å ta tabletten[:)]

Jeg tar dem før jeg pusser tenner, men det er fordi jeg blir inni granskauen kvalm og brekker meg av dem, så jeg føler for å pusse tennene etterpå...

en har jo masse folat i kroppen fra før og.... så... glemmer en, så får nok babyen i seg d en trenger.... [:)] det tenker iallefall glemske meg...[:)]

ORIGINAL: Bebibooms

en har jo masse folat i kroppen fra før og.... så... glemmer en, så får nok babyen i seg d en trenger.... [:)] det tenker iallefall glemske meg...[:)]

Nei, en har faktisk ikke det, folat er et vannløselig vitamin som vi rett og slett trenger stadig påfyll av. Og gravide trenger dobbelt så mye som ander, fordi fosteret trenger det.

Glemmer en en pille en dag, går det nok greit, men man bør ta dem regelmessig fordi det altså er et vannløselig vitamin som vi rett og slett tisser ut, og derfor må ha jevnlig påfyll av. Noe får vi gjennom maten, men du skal være sabla flink til å spise spinat for å få nok...

Faktisk, denne gangen er jeg veldig flink til å huske å ta dem...Tar folat og jern etter tannpuss...

[:)]

Med Casper så var jeg jo allerede nesten 3 mnd på vei, så da "slapp" jeg folat men etter 2 trimester måtte jeg på jern...Tok dem kanskje 2-3 ganger[:-]

Med Mathilda så ble pillene tatt når jeg husket...[:-][:)]

ORIGINAL: *Stella*

ORIGINAL: Bebibooms

Nei, en har faktisk ikke det, folat er et vannløselig vitamin som vi rett og slett trenger stadig påfyll av. Og gravide trenger dobbelt så mye som ander, fordi fosteret trenger det.

Glemmer en en pille en dag, går det nok greit, men man bør ta dem regelmessig fordi det altså er et vannløselig vitamin som vi rett og slett tisser ut, og derfor må ha jevnlig påfyll av. Noe får vi gjennom maten, men du skal være sabla flink til å spise spinat for å få nok...

Eller Brokkoli eller andre mørke grønne grønnsaker [;)]

ORIGINAL: *MaCa*

Faktisk, denne gangen er jeg veldig flink til å huske å ta dem...Tar folat og jern etter tannpuss...

[:)]

Med Casper så var jeg jo allerede nesten 3 mnd på vei, så da "slapp" jeg folat men etter 2 trimester måtte jeg på jern...Tok dem kanskje 2-3 ganger[:-]

Med Mathilda så ble pillene tatt når jeg husket...[:-][:)]

Har du fått beskjed om å ta jern?
vi skal nemlig absolutt ikke sette igang med jern av oss selv. Regner med du skal da altså, men bare så ikke noen tror at de burde det...

Back
Topp