Disse følelsene...

Malla89

Finner glede i forumet
Desemberglede 2015
Jeg er litt rar, det kan man ikke stikke under en stol. De siste dagene har jeg vært helt overbevist om at lille frø ikke er der. Jeg blør ikke, jeg har ikke særlig vondt, og jeg går i skytteltrafikk til toalettet om nattan. Men jeg drømmer... Om abort, om blødninger og alt som kan gå galt. Jeg tror, at når jeg ønsker noe så sterkt så er jeg redd for at det bare er en illusjon. En uke til OUL i morra. Tida går ikke fort nok!

Skjønner deg godt, men håper ikke du føler det slik hele tiden. Det er absolutt mest sannsynlig at alt er bra, selv om det er vanskelig å stole på noe vi ikke ser.

Hjelper det å planlegge? Jeg synes det blir lettere å tro at alt er bra når jeg leser utstyrstråder eller grubler på hvor jeg skal ha babyklærene.

Huff ikke noe morsomt å ha sånne følelser:-/
Men håper du snart kjenner litt liv. Da er det lettere og senke skuldrene.

Som lo skriver, prøv å fin på positive ting:-)

Uff, det er ikke kjekt!
Har ofte hatt samme følelsene, mest fordi jeg enda ikke har vært på noe ultralyd og sett det med mine egne øyner.
Drømmer også rart, at kjæresten går ifra meg for x-en sin, som han også har gjort gravid (i drømmen bare :p ).
Jeg måtte kjøpe meg en angel sound til slutt, for å faktisk roe ned, bekymringer er ikke noe å bra å gå med :/
Kjenner ikke så mye liv enda heller, men blir mer og mer heldigvis :)
Håper det bli bedre for deg snart :)

Uff, føler med deg siden jeg har samme tanker! :( jeg blør ikke heller og ingen smerter, men har denne følelsen at noe er galt. Drømmer også mye om blødning og ser etter blod etter hvert toalett besøk. Faktisk gruer meg til oul som er i morgen. Redd for å få bekreftelse på mine følelser. Har ikke gode råd til deg men som min mann sier, det er lite sannsynlig at noe er galt. Vi må bare satse på at med 99% sikkerhet alt er bra. :-)

Jeg er litt rar, det kan man ikke stikke under en stol. De siste dagene har jeg vært helt overbevist om at lille frø ikke er der. Jeg blør ikke, jeg har ikke særlig vondt, og jeg går i skytteltrafikk til toalettet om nattan. Men jeg drømmer... Om abort, om blødninger og alt som kan gå galt. Jeg tror, at når jeg ønsker noe så sterkt så er jeg redd for at det bare er en illusjon. En uke til OUL i morra. Tida går ikke fort nok!
Helt normalt når du er gravidjeg drømmer også om alle dumne ting jeg er redd for skal skjebåde med meg barna mine, babyen i magen, mannen min, å i natt døde til ogmed hunden vårslitsomt !

På en måte godt å høre at jeg ikke er alene om å tenke sånn. Har angelsound, men den ligger hjemme. Har vært hos mams og paps i snart to uker. Fått litt gaver av venner og familie her nede, og det hjelper litt at de er overbevist hvertfall.

Føler også at noe skal gå galt hele tiden, har vert veldig betryggende etter ultralyd/jordmor besøk hvor vi har sett/hørt den lille :) men er ikke lett!

Skjønner deg veldig godt! Synes selv det er litt uvirkelig at jeg er gravid om dagen - nå i 2. trimester har kvalmen roet seg (det er jo bra!), og kjenner ikke noe sikkert tegn til liv enda... Så da slår fort tvilen og bekymringene rot. Var på UL uke 12 der alt var topp med den lille, men føles lenge nå å vente til OUL uke 18/19/20 (15-16 uker på vei nå) :/ ;) Vi får prøve så godt vi kan å nyte mindre plager/sympt, og våge å tro at alt er bra! :D

Back
Topp