Disse bæsjebleiene...

Totoro^-^

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Novemberlykke 2015
Høsthjerter 2017
Hadde noen fortalt meg (og det har de helt sikkert gjort) at jeg ville bli så opptatt av å følge med på hva som kommer i bleia, så hadde jeg nok ikke trodd det.. Og ikke bare av hva, men hvor ofte

Og nå er det gått 2 hele dager uten bæsjebleier... Skal sies at det kom 3 store på rappen lørdag kveld, men ingenting siden, ikke engang bremsespor :/

Har lest at du kan gå flere dager i mellom for de som får mm, men hvordan er det med de som får både mm og mme?

Gir kun mme , jenta min har avføring en gang om dagen. Kan også gå en gang i blant nesten 2 dager. Men , så lenge hun får malt i flaska morgen og kveld og 2,5 ml fenikkel te før hvert måltid har magen fungert fint. På mme skal dem normalt ha avføring hver dag. Men, kan gå 2 dager. ☺

Man blir jo helt besatt nesten av avføring. Hehe
Ler litt av meg selv innimellom når vesla har trøblete mage og hvor glad jeg blir når hun bæsjer;P her har hun 2-3 ordentlig bleier i løpet a døgnet og får mm og mme, men en del mer mme i forhold til mm.

Jeg tenker at det kanskje kommer ann på om barnet i hovedsak får mest mm eller mme kanskje.
Plages dere med magen eller er det bare at det ikke er daglig avføring?

Jeg mener å huske at med mme bør de ha avføring hver dag.. Men du ammer jo og da.. Gi litt malt i flaska?

Hehe det er helt sant :) det er liksom en fast snakkis å det :)

Jeg gjør å begge deler . Ammer mest da, han får ei flaske på kvelden bare men her kommer det hvertfall en gang til dagen å helst mer :)

Prøv å gi litt malt i flasken som de nevner over her :)
Men jeg tror det skal gå fint altså :) ei nabo jente her vesker bare en gang i uken ( da på mm)

Man blir jo helt besatt nesten av avføring. Hehe

Plages dere med magen eller er det bare at det ikke er daglig avføring?

Det er vel fordi han ellers har hatt 2-3 om dagen (minst) at jeg blir urolig når det ikke kommer noe som helst..

Han virker ikke nevneverdig plaget, sort at blid og pratsom så lenge han får være med en av oss - sovet godt om natten og, så sikkert bare jeg som stresser.

Virker av og til som om han jobber med å presse noe ut, men kommer bare luft :/

Jeg gir mme og her er det helt normalt at det kan gå opptil 3 dager mellom, men oftest er det annenhver dag. Og det er helt normal bæsj, ikke hardt.

Skal prøve med litt malt, som dere nevner. Må bare komme oss hjem først, da de ikke hadde det også butikken her ute.

Det hadde vært typisk at det kommer rett før vi skal ombord i flyet i ettermiddag :P

Det er vel fordi han ellers har hatt 2-3 om dagen (minst) at jeg blir urolig når det ikke kommer noe som helst..

Han virker ikke nevneverdig plaget, sort at blid og pratsom så lenge han får være med en av oss - sovet godt om natten og, så sikkert bare jeg som stresser.

Virker av og til som om han jobber med å presse noe ut, men kommer bare luft :/

Kan jeg spørre hvilke type mme dere bruker. Her fikk vesla mage trøbbel på nan1. Hun ble hard og jobbet voldsomt med å gå det ut. Malt hjalp heller ikke da. Byttet til hipp og det ble bedre allerede dagen etter. Testet med an igjen i julen ( butikken var tom for hipp) og samme problem da.
Nå har ikke din smerter da, det hadde jenta mi.

Fikk også beskjed på barsel om å gi 2-3 ml kokt vann noen gange daglig når hun fikk mme.

Hipp, malt og vann er hvertfall oppskriften for velfungerende mage her;)

Kan jeg spørre hvilke type mme dere bruker. Her fikk vesla mage trøbbel på nan1. Hun ble hard og jobbet voldsomt med å gå det ut. Malt hjalp heller ikke da. Byttet til hipp og det ble bedre allerede dagen etter. Testet med an igjen i julen ( butikken var tom for hipp) og samme problem da.
Nå har ikke din smerter da, det hadde jenta mi.

Fikk også beskjed på barsel om å gi 2-3 ml kokt vann noen gange daglig når hun fikk mme.

Hipp, malt og vann er hvertfall oppskriften for velfungerende mage her;)
Bruker NAN HA1, har brukt det siden vi kom hjem fra sykehuset og har ikke hatt noe problem med magen, før nå. Så tror ikke det er det?

Skal sin sagt få kjøpt inn malt hvis det ikke kommet noe i dag

Bruker NAN HA1, har brukt det siden vi kom hjem fra sykehuset og har ikke hatt noe problem med magen, før nå. Så tror ikke det er det?

Skal sin sagt få kjøpt inn malt hvis det ikke kommet noe i dag

HA1 er jo også for sensitive mager så rart om det er det;)
Lurt å prøve malt ja;) men jeg tenker også at så lenge avføringen er normal og det ikke er noe plager så er det sikkert normalt for ditt barn å ikke ha avføring daglig; )

HA1 er jo også for sensitive mager så rart om det er det;)
Lurt å prøve malt ja;) men jeg tenker også at så lenge avføringen er normal og det ikke er noe plager så er det sikkert normalt for ditt barn å ikke ha avføring daglig; )
Mulig det ikke er noe problem egentlig ja, men det er nettopp fordi han ellers har flere bæsjebleier om dagen at jeg stresser når det plutselig ikke kommer noe..

Men gir det ut ettermiddagen, kjøper malt når vi lander hvis ikke :)

Mulig det ikke er noe problem egentlig ja, men det er nettopp fordi han ellers har flere bæsjebleier om dagen at jeg stresser når det plutselig ikke kommer noe..

Men gir det ut ettermiddagen, kjøper malt når vi lander hvis ikke :)
Håper det løser seg:) du går oppdatere her etterhvert om det blir noe endring;)

Skjønner bekymringen din;)

Frøkna mi har fått mme hele tiden og i starten hadde hun mange bæsjebleier i døgnet. Når hun var ca 6-7 uker endret det seg plutselig og nå har hun 1-2 i døgnet. Men det er ikke hard avføring og det virker ikke som det er noe hun plages med så da tenker jeg det er greit. Vi starte på nan, men den kastet hun bare opp. Bruker semper nå og ikke noe malt.

Jeg gir bare en flaske innimellom, og har alltid malt i det hun får av mme! Bare tuppen på ei tskje oppi..

Går som regel 2-3 dager mellom hver bæsjebleie, men når hun først slår seg løs går det fort 2-3 bleier! :p

Har flere skikkelig bæsjebleier hver dag, fullammer :)
Men ikke uvanlig som nevnt over at det kan gå opptil 14 dager mellom bæsjebleier når man ammer.

Back
Topp