Disneyland Paris

Snickers

Gift med forumet
Du som har vært der....var det greit? Verdt pengene? Hvor overnattet dere?

Vi vurderer å dra dit, men fytti.....for en pris![:)]

jeg var der da jeg var liten[8D] var VELDIG gøy[:D]
bodde rett utenfor parken! i et av disney hotellene!
pappa sier hvertfal det var verdt pengene[:D] 

Var der med barna for 14 år siden. Bodde på Davy Crocket-ranchen (helt forferdelige hytter!![:'(]) men badeland var supert!
Så bodde vi noen netter på et av de hotellene ved parken. Anbefales!! New Port Hotell tror jeg den het.

Parken er heeelt fantastisk!! Du må bruke noen dager og ikke minst må du se fyrverkeriet ved 00 slaget.

Kort vei til Paris med tog. Alt i alt en flott park! Anbefaler også Asterix-parken!![:)]

Vi var der i september med eldstegutten. 4 dager i parkene. Veldig moro. Eneste vi mangla var ei vogn for han ble fort sliten av å gå. Men han var helt vill etter å treffe figurene [:D]. Det anbefales å spise på en av resturantene som har disney figurer gående rundt. Det koster litt, men det var det verd. Guttungen var helt i hundre! Å det var kanskje eneste gang på hele turen han spiste skikkelig[8D] I walt disney studios hadde de Playhouse disney show.. det var også kanon for guttungen[:)] Ellers var det masse rides som vi gjorde sammen og mye å se på.

Vi bodde på Thomas cook explorer hotell. Var ett knall hotell! Kjempegøy badebasseng[:)] gikk buss til og fra parkene hvert 15. minutt og det tok ca 10 min å kjøre dit. Helt topp! Maten var ikke spesielt bra. Men vi fant vel ut at fransk mat generelt ikke var så god.. (men det er jo smak og behag[:D])
Hotellet på youtube : http://www.youtube.com/watch?v=KDSJCoJ_wSM

( http://www.explorershotels.com/us/galerie.php )

Vi var også 2 dager i Paris. Man kan ta tog rett utenfor disneyland inn til Paris.

Ikke reis i august er midt råd. Enormt lange køer! Vi stod 2 1/2 time for å ta en berg- og dalbane. Vi bodde i Paris og tok toget inn til parken. Kjekt å ha vært der, men vil anbefale å ikke reise i den travleste tiden.. 

Åh, det høres så gøy ut! Takk for tips.....enten reiser vi i beg av mai, eller midten av juni.....

Det koster jo flesk, men, men.........[;)]

Jeg synes absolutt det er verdt pengene.
Vært der 5-6 ganger men blir aldri lei.

Ville ikke reist i august som det ble nevnt.
Har bodd forskjellige steder, men absolutt mest praktisk å bo i et av parkhotellene. Vi bodde på Sequoia Lodge.
Har også bodd i Paris som er litt billigere men bruker jo da en del tid til/ fra parken, samt det går litt penger i togtransport. For å få det litt billigere så kan man jo bo i Marne La Valle som ikke er langt fra parkområdet.
Blir da MYE billigere.

God tur!

Vi var der for noen år siden,før vi fikk barn.

Vi overnattet i Paris sentrum for det var der vi hovedsaklig skulle være.

Disneyland er definitivt verdt pengene!! Er veeeldig fint der. Vi kommer til å ta med småen dit når han blir større!

Hvor mye koster det da, sånn ca?

Jeg skal SÅ dit en gang!! [:D]

Fly med hotell i gåavstand fra parken, inngangsbillett og pensjon i prisen.......15000 pluss minus for tre netter, og to dager i parken.

Mitt tips er at det ikke er noen vits i å dra med små unger dit. Ikke før de skjønner hva de er med på og kan huske å ha vært der. For det er sykt slitsomt og hvis jeg ikke husker feil kan man kun kjøre èn karusell i timen. Er sånne automater man trykker på for å få billett, men er så mange år siden jeg var der. Og det kan jo hende de har endret det [:D]

Og man får ikke gå barføtt der! Jeg fikk kjeft fordi jeg hadde tatt av meg skoa

Ja, jeg vet det der med alder på barna.....en av mine vil ihvertfall huske......men man kan ikke gjøre alt når dem er i "huske"-alder heller.......i grunn så husker jeg fint lite av mine egne barndomsferier selv.....[8|]

Er fortsatt i tenkeboksen.......kansje det er mer verdt det å gjøre det enda dyrere med en ekstra natt og dag i parken......hmmmmm.....*tenke*

Helt klart verdt det! [:D]
Har vært der 4 ganger med mamma og pappa, 1 gang med sambo, og gleder meg allerede til snuppa er gammel nok[:D]
Er blitt utbygd der nå, så er småtten over minstehøyde på 140 (tror jeg det er), så går 3 dager fort! Ifjor var det i allefall slik at kjøpte man todagers billett, så fikk man den tredje dagen gratis!

Vi har alltid bodd på campingplass litt utenfor området, hotellene der er sviiiindyre!

Gleder meg til å dra tilbake i allefall[:D] Liker man Disney-filmene, så er dette helt fantastisk for de små!

Var der på studietur for 2 år siden. Vi bodde på Disney's Newport Bay Club og det var knallbra. Store rom med 2 dobbeltsenger som passer fint for en familie på 4. Var også på visning på alle de andre Disney hotellene og alt er egentlig supert, men med forskjellige temaer i hotellene så har du en som liker Cowboyer og indianere er f.eks Disney's Hotel Cheyenne perfekt. Hele hotellet er utformet som en gammel "wild west" by.

Disney's Davy Crockett Ranch er enklere hytter, men veldig greit for de som kommer nedover med bil. (går også shuttlebuss til parkene) Hyttene ligger ikke i gangavstand fra parkene, men her er det kaniner, hester osv som barna kan få hilse på. Det er også et fint bassengområde i "sentrum" av ranchen.

Skulle nesten ha funnet frem til studierapporten min nå, men den har jeg ikke her. Men en ferie til Disneyland Paris er absolutt å anbefale. Mye moro for store og små!!!

Legger til en link med info om Disneyland Paris på Ticket.no

http://www.ticket.no/bestill/disneyland.html

Tydelig flertall med thumbs up her!

Kjenner det kribler litt når jeg tenker på det, da! Hadde vært såååååååååå gøy!

Forresten.....er det noen som skjønner noe av sidene til parken på nettet? Altså, jeg er på utkikk etter hva man kan gjøre, hvor man kan spise og hvor høye barna må være etc.....men finner ingenting......ikke en gang et kart over opplegget....

Vi dro før vi fikk barn i fbm en Paris tur, vi fant fort ut at å dra dit med små barn er uaktuellt. Når jenta er 7 -8 -9 kanskje tom 10 da begynner det bli aktuellt.

ORIGINAL: Lille_frosk

Vi dro før vi fikk barn i fbm en Paris tur, vi fant fort ut at å dra dit med små barn er uaktuellt. Når jenta er 7 -8 -9 kanskje tom 10 da begynner det bli aktuellt.

Kan jeg spørre hvorfor det er uaktuelt for dere før 7-8-9 årsalderen?

Back
Topp