Diskutert etternavn?

mymy

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Himmelbarn
Oktoberfruene 2018
JuniJubel2021
Sensommerskattene 2023
Hva ville dere gjort om begge vill bruke etternavnet sitt? Rart bindestrek? Ville dere i såfall tatt ditt eller hans navn sist?

Vi har snakket litt om det, men ikke kommet frem til noe. Vi er ikke gift, men også usikre på hvordan vi ville ha gjort navn da også :p Begge sine er fine, ganske uvanlige, begge navn kommer fra småbygder på vestlandet. Så på en måte hipp som happ. Våre foreldre igjen er gift begge par, men har hvert sitt etternavn. Jeg har min fars etternavn og han har sin mors etternavn.

Våre navn er såpass lange at bindestrek er litt uaktuelt(11 og 6 bokstaver). Men da ville det vært mest naturlige å hatt det korteste navnet først tenker jeg.

Foreløpig er det mest aktuelt å ha hans navn som etternavn og mitt som mellomnavn, det klinger nok best. Men vi ser an litt til, har ikke bestemt fornavn ennå!

Vi gjorde ein deal på at eg bestemte fornavn om hans etternavn kom til slutt. Vi er gift,men eg liker absolutt ikke etternavnet hans [emoji28] og han vil ikke ta mitt, så vi beholdt våre egne. BRUKTE LANG tid på å bli enig om en løsning

Vi har gitt og kommer til å gi ny baby begge etternavn, men uten bindestrek. Hans er sist, altså blir mitt barnas mellomnavn. Ikke så viktig for meg. Men vil ha det med. Vi er ikke gift og vi har begge to etternavn selv [emoji51]

Våre får mitt først og hans til sist.
Jeg har det også sånn. [emoji4]

Vi er ikke gift, men forlovet, og når vi gifter oss kommer jeg til å beholde mitt etternavn som mellomnavn, men ser for meg at jeg tar hans som etternavn. Det er viktig for samboer at barnet får hans etternavn, men jeg vil også ha med mitt så vi har blitt enige om at barnet får mitt etternavn som mellomnavn og hans som etternavn. Vi har begge relativt sjeldne etternavn.

Back
Topp