Diskusjonsgruppe merkeklær for barn

Litt utenfor, men jeg passet en 2 åring en gang, der foreldrene var veldig opptatt av merkeklær og pene klær. Ene gangen kom ungen i hvite sko og annet veldig dyrt tøy i lyse farger. Jeg måtte rett og slett spørre om det var greit at jeg lot barnet leke på lekeplassen! Men de hadde ingen begrensninger på det :)

Haha, hadde jeg hatt bare dyre merkeklær hadde jeg nesten ikke turt å la ungen bevege seg i de:hilarious:

Nei takke seg til hm, blir det ødelagt så pyttpytt, hiver det til gjennvinning;-)

Litt utenfor, men jeg passet en 2 åring en gang, der foreldrene var veldig opptatt av merkeklær og pene klær. Ene gangen kom ungen i hvite sko og annet veldig dyrt tøy i lyse farger. Jeg måtte rett og slett spørre om det var greit at jeg lot barnet leke på lekeplassen! Men de hadde ingen begrensninger på det :)
For meg virker det som at de med noen få merkeklær er mer redd for de en de som har mye. Vi har endel merkeklær men har aldri hindret han i å leke likevel.

Jeg har satt det på spissen.

Tenkte først ikke over at disse menneskene ble sponset, burde ha tenkt på det. Vet ikke om det gjør det noe bedre, men da har man en forklaring på hvorfor de bruker så mye tid og penger på dette.

Å bli sponset for å eksponere barna sine er nesten verre enn om de betalte for der selv, spør du meg.
Jeg er ikke i disse gruppene, men reagerer uansett på den beskrivelsen du legger ut. Så er det sånn, synes jeg jo det er bittelitt rart. :p
Jeg vil si at å skaffe barne og spesielt babyklær er en slags hobby her, eller hvertfall noe jeg koser meg veldig med da. Men økonomi og eget ønske om hva penga skal gå til, gjør at vi ikke kjøper merker i alt mulig. Kvalitet er cikritg, men jeg ser også at det er dyrt, vi kan ikke kjøpe det beste i alle typer klær . Men man kan få masse fin kvalitet billigere på finn, så jeg ser gjerne etter brukte merkeklær der, det vet jeg også at da faktiak holder til flere barn :)
Eller er det viktigste at ungen er tørr, varm og kan bevege seg fritt i klærne, men det er ikke alltid de dyreste alternativene som sørger for det :)

Jeg har 4 barn og ingen å arve av.. blir en bra sum nesten hver mnd fordi jeg har en stor jente som er snart 10 år gammel og bruker str 164- 170 i klær og er 152 cm høy og litt fyldig og som vokser i både sko str og klær. Storesøstera på 12 år har alltid vært tynn og lang, bruker str 152. Gutt på 7 år som vokser og. Og bebis på 9 mnd som selvfølgelig vokser. Bruker MYE penger på klær. Denne mnd har vi kjøpt for over 13.000 kr på klær. Kjøper litt på Cubus, Lindex, H&M. Noe fra lillelam, Lilleba, hust&claire, Joha og hummel til mini. Det koster med en god passform.

Kjenner jeg får litt lyst til å melde meg inn i den gruppa for å få med meg hva som skjer :happy

Forhåpentligvis bruker de fleste vettet og ikke penger de må låne. Har noen i familien som er veldig glad i å bruke mye penger på klær til barna. Resultatet blir at jeg gjentatte ganger må forklare moren min at det ikke er greit om de beholder regntøyet, vinterdressen og andre dyre plagg vi nekter å kjøpe flere av for å ha et sett hos dem :rolleyes:Ungene lider ingen nød, de får lov til å leke akkurat så mye de selv vil :)

Over til denne gruppen: selv tenker jeg det er fint med en mulighet til å høre hvordan klærne er i størrelsen. Mye penger å spare ved å kjøpe klær når det er tilbud. Siden mye av klærne på salg ikke kan byttes er det kjekt å få riktig størrelse med en gang :)

Enig med det dere skriver. Gruppen er genial for å spørre om tips, størrelser osv. Kjedelig med bomkjøp. Det at man kjøper kvalitet er en ting, men på denne gruppen virker det nesten som om kun de dyreste merkene som er bra nok.

Selv kjøper jeg merker som Reflex, gullkorn design, Hummel, Hust&claire, Ulvang, lillelam, vossatassar, Adidas, Joha, reima osv. Som oftes på tilbud, sjeldent jeg kjøper til fullpris. For meg er det ikke så nøye om ulla er fjordårets sesong. Forskjell på en reimadress på tilbud til 400 kr og en miniaturedress til 2.500. Jeg kjøper kvalitet, men trenger ikke være de dyreste merkene.

Jeg har 4 barn og ingen å arve av.. blir en bra sum nesten hver mnd fordi jeg har en stor jente som er snart 10 år gammel og bruker str 164- 170 i klær og er 152 cm høy og litt fyldig og som vokser i både sko str og klær. Storesøstera på 12 år har alltid vært tynn og lang, bruker str 152. Gutt på 7 år som vokser og. Og bebis på 9 mnd som selvfølgelig vokser. Bruker MYE penger på klær. Denne mnd har vi kjøpt for over 13.000 kr på klær. Kjøper litt på Cubus, Lindex, H&M. Noe fra lillelam, Lilleba, hust&claire, Joha og hummel til mini. Det koster med en god passform.

13.000 på klær er ikke mye når man har 4 barn, men hadde vært ille om det bare var 1. Var ei på den diskusjonsgruppa som lå ut bilde av hva barnet, ja (barnet i entall) hadde klart til vintersesongen. Så jo ut som hun hadde 2-3 unger ut fra bildet å bedømme.

Enig med det dere skriver. Gruppen er genial for å spørre om tips, størrelser osv. Kjedelig med bomkjøp. Det at man kjøper kvalitet er en ting, men på denne gruppen virker det nesten som om kun de dyreste merkene som er bra nok.

Selv kjøper jeg merker som Reflex, gullkorn design, Hummel, Hust&claire, Ulvang, lillelam, vossatassar, Adidas, Joha, reima osv. Som oftes på tilbud, sjeldent jeg kjøper til fullpris. For meg er det ikke så nøye om ulla er fjordårets sesong. Forskjell på en reimadress på tilbud til 400 kr og en miniaturedress til 2.500. Jeg kjøper kvalitet, men trenger ikke være de dyreste merkene.

Jeg skjønner ikke.... Det er en diskusjonsgruppe om merkeklær. Er det ikke naturlig å bare snakke om merkeklær da? Eller skrives det negative ting om billigere merker?

Jeg skjønner ikke.... Det er en diskusjonsgruppe om merkeklær. Er det ikke naturlig å bare snakke om merkeklær da? Eller skrives det negative ting om billigere merker?
Nei det gjør det ikke, men det er mange som kommer med negative kommentarer til de som kjøper dyre klær, skjønner ikke helt hvorfor de er med i den gruppen.

Hvilken gruppe er dette? Høres praktisk ut med info om størrelser osv. :D

Absolutt ikke. Og det snakkes om alle mulige merker også kjedebutikkker. Like ofte spørsmål om en kjole på HM, som en jakke fra Mini A Ture.
Jeg kjenner meg ikke igjen i TS sine tanker rundt gruppa.
Heller omvendt så Kengu sier. Kommer det noe negativt, så er det om merkeklær.

Er medlem av den gruppen selv, og kjenner ikke igjen det du skriver. Er også ganske likegyldig for meg hva andre kler barna sine i og hva det koster. Barn trenger ikke merkeklær som f.eks Gant og Lacoste, men å bruke litt ekstra penger på ett kvalitetsmerke på nyttig tøy syntes jeg er fornuftig

Hvilke merker mener du det er så viktig å kjøpe i den gruppa da? Som er av de dyreste. Det eneste jeg kan komme på er Mini A Ture, å ja, de har blitt dyre de siste årene, helt enig.
For merkene du ramser opp er da merker som er helt vanlige i gruppa, som det blir spurt om, vist frem osv. Og tilbud er vel det mange i den gruppa er mest ivrige på :p og det samme med årets og fjorårets.
I mine øyne er det stor forkjøl på Mini A Ture og Reima, da sistnevnte er helt håpløs.

Hvilke merker mener du det er så viktig å kjøpe i den gruppa da? Som er av de dyreste. Det eneste jeg kan komme på er Mini A Ture, å ja, de har blitt dyre de siste årene, helt enig.
For merkene du ramser opp er da merker som er helt vanlige i gruppa, som det blir spurt om, vist frem osv. Og tilbud er vel det mange i den gruppa er mest ivrige på :p og det samme med årets og fjorårets.
I mine øyne er det stor forkjøl på Mini A Ture og Reima, da sistnevnte er helt håpløs.
Det morsomme er vel i grunn at svært få kjøper mini a ture nå pga pris så nei jeg kjenner virkelug ikke det som beskrives i denne tråden.

For meg virker det som at de med noen få merkeklær er mer redd for de en de som har mye. Vi har endel merkeklær men har aldri hindret han i å leke likevel.

Kanskje fordi han har mye, så er dere ikke så redd for de? Vet ikke jeg altså! Jeg kjøper også merkeklær fordi jeg er opptatt av kvalitet til barna. Og det skal jo ikke hindre de i å utfolde seg ;) Men jeg synes merkeklær ofte har god kvalitet og er jo nettopp derfor jeg velger det! ;)

Kanskje fordi han har mye, så er dere ikke så redd for de? Vet ikke jeg altså! Jeg kjøper også merkeklær fordi jeg er opptatt av kvalitet til barna. Og det skal jo ikke hindre de i å utfolde seg ;) Men jeg synes merkeklær ofte har god kvalitet og er jo nettopp derfor jeg velger det! ;)
Nei jrg tror ikke det, han hadde mye mindre av set før men jeg var ikke redd for de da heller, hadde dyre klær vært et hinder for lek så hadde jeg sluttet å kjøpe.

Det morsomme er vel i grunn at svært få kjøper mini a ture nå pga pris så nei jeg kjenner virkelug ikke det som beskrives i denne tråden.
Ikke sant. Også gjør vel mange sånn som oss å kjøper på salg på slutten av sesongen til året etter. Tror jeg betalte 1100kr for den vi har ligge de klar, og det er jo av den dyreste modellen. Og det er en helt grei pris på en vinterjakke synes jeg.
Mulig det er Ver de Terre TS mener da? Det er også et merke som er dyrt, men som ofte kjøpes brukt, og også på salg.

Hei!

Jeg er medlem av en diskusjonsgruppe på Facebook om merkeklær for barn. Veldig praktisk når man kan spørre andre om hvordan merkene er i størrelsen osv. men jeg blir helt sjokkert over enkelte der inne.

Handler klær til ungene sine for titusenvis av kroner og tar daglige bilder og legger ut på nettet. Virker som om mange må skryte over at de har råd til å holde på slik. Mener at barna burde ha to vinterdresser i barnehagen, en hjemme og helst en hos besteforeldrene også.

Og da skal det ikke være en vinterdress fra barnas hus, men gjerne en til 2-3.000. Jeg er på ingen måte misunnelig, for jeg kunne kjøpt dyre klær jeg også, men velger å prioritere pengene mine på andre ting som lån, bil, sparing osv. Barna bryr seg jo ikke om de har på seg merkeklær når de er så små.

Vet ikke helt hva jeg ville med dette innlegget, men det er ingen «barn i gata» hvor jeg bor som har det slik. Mitt inntrykk er at det er veldig få som holder på slik og ikke nødvendigvis fordi de har så god råd. Regner med at mange handler på lånte penger.

De barna på diskusjonsgruppen ser ut som utstillingsdukker som ikke får være barn. Ser ikke ut som de får leke seg i disse klærne. Mange kjøper vinterdress som de har hjemme, som kun brukes når det er nysnø. For meg virker dette helt sykt og jeg nekter å tro at det er bra for barna når foreldrene holder på slik. Planlegger outfit hver dag og kjøper 10 luer, 30 sett med ull, 5 vinterdresser osv.

Er det bare jeg som reagerer?

Hva heter gruppen?

Nei jrg tror ikke det, han hadde mye mindre av set før men jeg var ikke redd for de da heller, hadde dyre klær vært et hinder for lek så hadde jeg sluttet å kjøpe.

Enig i det, skal jo ikke hindre leken! Da er jo poenget bortre.. Men jeg synes mange merkeklær holder bedre og tåler mer

Back
Topp