Diskusjon....

girl

Glad i forumet
Jeg har flere ganger havnet oppi diskusjon, særlig med den eldre garden angående det å se til de små etter hun har lagt seg. Jeg har babycallen på helt fra hun legger seg til hun våkner, pluss at jeg har babysense. Jeg sjekker hun ikke før jeg legger meg, og mener det er 100 % forsvarlig. Hører lyder med en gang på callen, pluss at jeg sover vegg i vegg og det er veldig lytt.

Hva gjør dere? 

Hører henne opp, så har ikke på noe babycall.

Men er gjerne inne å titter på henne når jeg er nede på do o.l, og titter alltid innom før jeg legger meg.

Har ikkje babycallen på med mindre eg er rett utenfor eller i kjelleren, eller ser film med høg lyd/har besøk. Da må vi lukke stuedøra.

Bruker babycall max 1 gang i mnd. Ser til han etter han har sovnet og før eg legger meg.

http://www.dinside.no/792036/farlig-straaling-av-babycall

Siden min bror døde av kreft så passer eg mye på hvilken stråling han får og sånn.....

Vi bruker ikke babycall inni huset (kun når han sover ute i vogna), han sover med døra lukka, men hører han godt allikevel. Går inn t han 2-3 ganger før j legger meg. For å legge over dyna og bare se på d lille vesenet som sover så godt

Kjekt med andres erfaringer! Jeg trenger egentlig ikke bruke callen, men har blitt en vane, men den står langt unna sengen. Ca 2 meter tror jeg. Men kjøpte også den med minst stråling.

SNuppa mi sover så lett, så hvis jeg går inn etter hun har sovnet så våkner hun. Jeg tenker da at det er dumt.

Vi bruker babycallen, det pga vi begge har nedsatt hørsel og vil ha den tryggheten om at jeg hører han. Ser til han kanskje en gang om kvelden og alltid når jeg legger meg, fant han en gang med fjeset gravd godt ned i dyna når jeg sjekket han før jeg la meg [&:]

Vi har babycallen på fra han legger seg til vi legger oss. Han sover på vårt rom, og vi ser til han før vi legger oss (er liksom litt vanskelig å la være [8D]) Men vi er ikke inne hos han på kvelden, vi har jo babycall så vi skal slippe.
Men det er noe annet hvis han er forkjøet eller har feber, da er vi inne å sjekker om han har det for varmt eller om han sliter med å puste.

Jeg har babycallen på. Men er alltid oppe å ser til henne 1-2 ganger iløpet av kvelden og alltid rett før jeg legger meg.

ORIGINAL: Ivibivi

Ingen babycall her i huset, er innom henne før vi legger oss, den som sjekker retter på henne ved behov, for hun har det med å ligge i de merkeligste stillinger [:D]

Samme her[:)]

Rommet hennes er vegg i vegg med stua[:)]

vi har bare en etasje og to soverom så Amund sover på rommet vårt i grindsenga som står helt inn til senga mi så vi merka alt som skjer[:)]
Sjekker han når han sover i vogna på dagtid men på natta så ligger han jo i senga si å sover[:)]

Tror dette er noe hver enkelt person må føle på igrunn, jeg kikker alltid inn til storebror her når jeg legger meg, går inn brer på dyna når han har sparka den av å så legger jeg meg[:)]

Har ikke babycall vi siden det er fem meter bort til soveromsdøra[8D]

Jeg har på babycall'en fra han legger seg til vi står opp om morgenen. I tillegg så er jeg inne å sjekker han 1-3 ganger pr kveld, og ALLTID før vi legger oss. Trenger strengt tatt ikke å ha den på, nå bor vi på en flate, men tror det henger i fra vi bodde i en toetasjes leilighet. Men var myyye verre før, i starten var jeg jo nede å sjekket han minst 1 gang pr 30 min! Men som summer82 sier, man må jo selv føle på hvor ofte man vil sjekke....

Har ikke babycall på rommet for vi hører henne godt. Men sjekker alltid mange ganger etter at hun har sovnet om feks dyna er på eller bare om alt står bra til[:)] Hun sover fremdeles på mitt rom så jeg ser såklart til henne før jeg legger meg også[:)]

ORIGINAL: Bambling

Bruker ikke babycall, har ikke flere etasjer i leiligheten. Men er innom og ser til han noen ganger i løpet av kvelden, greit å sjekke at han ikke er for kald. Og så må han jo beundres litt! [:D]
Når vi bruker babycallen hjemme hos foreldrene mine er jeg ofte innom han og sjekker. Rett og slett fordi jeg kommer aldri til å stole 100% på en babycall. [:)]

Sjekker han alltid før jeg legger meg, får ikke sove hvis jeg ikke har sjekket at han har det bra.

helt enig!

Vi bruker babycall, og sjekker henne også 1-3 ganger om kvelden. Sjekker også alltid før vi legger oss.
Som Bambling sier, må jo beundres litt også[:)]

Det er ålreit å høre hva dere andre gjør, for diskusjonen går på at de synes jeg er uansvarlig når jeg ikke ser til henne før jeg legger meg.

Jeg mener jo at jeg kan forsvare dette, ville jo aldri gjort noe jeg syns var uansvarlig ovenfor barnet mitt. Bruker babycall og babysensen hver dag, og i tillegg bruker hun ikke dyne. Vil ikka ha det. Hadde hun brukt dyne ville jeg nok sjekket hun.

Syns liksom det er for ille å sjekke henne når hun våkner av det....

ORIGINAL: Lilletrampepus

ORIGINAL: girl

Det er ålreit å høre hva dere andre gjør, for diskusjonen går på at de synes jeg er uansvarlig når jeg ikke ser til henne før jeg legger meg.

Jeg mener jo at jeg kan forsvare dette, ville jo aldri gjort noe jeg syns var uansvarlig ovenfor barnet mitt. Bruker babycall og babysensen hver dag, og i tillegg bruker hun ikke dyne. Vil ikka ha det. Hadde hun brukt dyne ville jeg nok sjekket hun.

Syns liksom det er for ille å sjekke henne når hun våkner av det....

Ja da er jeg jaggu en dårlig og uansvarlig mor [8D] Med storgutt-dyne, ikke babycall, ikke innom han flere ganger ila kvelden og natta, han sover på eget rom og har gjort det siden desember, og han har tilogmed bamse, pute og koseklut liggende i senga.. Huffamei [8D]

Nei, ikke tenk et sekund på det! Du er en god mamma og ingen skal få deg til å tro at du er uansvarlig!

Du er god du[:D] Takk!

Back
Topp