Dirring/risting

*Marielle*

Betatt av forumet
Januarhula 2014
Septemberbarna 2019
Siden lillegutt ble født så har han hatt sånn risting/dirring i beina, spesielt den ene foten. Ser nesten ut som trampe i tegnefilmen når foten hans dirret. Han er nå blitt 1 mnd så har gjort det en stund. Samme med munnen/leppene også, de skjelver. Når han var inne i magen så dirret det inni der også, akkurat så han hadde anfall inni der. Det minner veldig om det samme som hendte i magen som skjer på utsiden også.

Noen som har vært borti det samme? Som vet hvorfor det skjer? Har aldri opplevd det med de andre ungene våres.
 
Det er mest den høyre foten som rister.
 
Her har lillegutt dirring i underkjeven, akkurat som om han fryser av og til. Fått høre at det er en umodenhet i nervesystemet og at det retter seg selv og er helt ufarlig. Han fikk sånn skjelving/dirring mens han ble undersøkt av både helsesøster og barnelege og ingen av dem kommenterte det selv om de helt klart så det:)
 
Sniker fra okt 13. Min lille gutt hadde også skjelving i underleppa, helst når han lå ved puppen. Det var nok umodenhet i nervesystemet og han har vokst det av seg nå. Tror nok det er helt normalt


Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Det er vanlig at premature barn feks. At de rykker og rister litt ukontrollert i kroppen. De kraftigste rykningene er gått over, og gått over til mer risting i bena og underleppen/tungen. Det blir mindre og mindre av det, så går ut i fra at dette er noe som etterhvert gir seg helt. Får assosioasjoner til sånn lemus som vi av og til får i øyet, øyebryn, leppe ++
 
Det kan også være et tegn på lavt blodsukker så greit og høre med lege eller helsestasjonen tenker jeg da :)


3gangsgravid
 
Min dirrer også i det ene beinet. Ser ut fra kommentarene at det nok er ganske vanlig :)
 
Greit å lese at flere har vært borti det :) Skal på 6 ukers kontroll på helsestasjonen med lege i neste uke så kan høre med de bare for å være sikker. Greit å bare få høre fra de at det er normalt :)
 
Spurte legen om dette på 6ukers kontrollen til min baby som har dirring i kjeven. Og hun sa det var umodenhet i nervesystemet. Og hvis barnet slår mye ut med armene, henger dette sammen.
Helt normalt, og det går over etter hvert:)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Han slår mye ut med armene også ja, spesielt når vi har han på stellebordet. Godt det er normalt :)
 
Back
Topp