Ikke meg,. Men én venninne var helt gal etter lukten av skinn. He he. Hun var helt avhengig av 2 skinnlapper. Komisk. [emoji16][emoji16]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ikke meg,. Men én venninne var helt gal etter lukten av skinn. He he. Hun var helt avhengig av 2 skinnlapper. Komisk. [emoji16][emoji16]
Gjennom hele mitt første svangerskap hadde jeg en altoppslukende tanke om å blande melk med ublanda saft. Av en eller annen grunn gjorde jeg det aldri, men jeg husker så godt hvordan den tanken tok over hele tiden, og jeg så for meg at det ville være en magisk smaksopplevelse
I mitt forrige svangerskap spiste jeg tannkrem
Jeg hadde ikke noen rare cravings sist, men jeg hadde skikkelig dilla på grønne epler! De måtte være så grønne som det går an, og jeg måtte ha mange per dag. I tillegg så måtte de være skåret i terninger Jeg hadde alltid en stor boks med epler i sekken på jobb.
Denne gangen har jeg foreløpig ingenting. Bare generelt sulten og har lyst på mat
I forrige svangerskap elsket jeg lukten av eksos. Vi har vebasto som fyrer opp når det er kaldt. Så koste meg så mye når vi skulle ut å kjøre. Prøvde jo selvfølgelig å ikke sniffe det, men lukten var utrolig tilfredstillende.
Denne gangen som forrige har jeg ikke craving på noe første ukene, klarer ikke tanken på mat og spiser bare for å overleve. Fordi jeg vet at jeg trenger maten, den må tvinges ned. Dette svangerskapet er jeg også mye mer kvalm. Så sliter enda mer en selv.
Sist gikk jeg ned 10 kilo uten oppkast, så prøver å være veldig flink i å få i meg mat nå. Fordi jeg nå i utgangspunktet veier 7 kilo mindre en når jeg var gravid sist.
Trykker i meg de der små gule flaskene med sitronsaft, svupp ned i magan! Tømte 5 sånne i forrige uke.
Namnam! Nå kom jeg på en episode med førstemann der jeg maulet en sitron gittVar en dag jeg fikk skikkelig lyst på sitron, eller sure ting iallefall.. [emoji23] er ikke spesielt glad i sure frukter, men satt her å spiste grapefrukt [emoji12] men det var kun den ene dagen... elrs er det søte ting jeg får mest lyst på [emoji849]
Med nr.1 hadde jeg en sykt craving på eplekart og fikk eksmannen min til å gå på eplekart slang. Grønne epler funket også men helst eplekart. Og salte lakris hestesko. Men var kun saltet på dem jeg måtte ha.
Med nr 2 var det isbiter
Med nr 3 var det sjokomelk men kun de små boksene, de store var ikke det samme. Og bensinlukt.
Med nr.4 var det isbiter og ellers skiftet det ofte litt på hva jeg hadde dilla på. Isbiter var konstant. Og jeg måtte tygge de
Tenkte vi kunne ha en tråd det vi fortalte om de snåleste cravingsene vi har/har hatt i tidligere svangerskap
I dette svangerskapet har jeg ikke fått cravings enda, akkurat nå har jeg bare avmsmak mot absolutt alt. Men i tidligere svangerskap derimot....
1: Grønnsåpe. Første gangen jeg ble gravid ble jeg plutselig HELT GAL etter grønnsåpe. Jeg hadde grønnsåpe i badevannet, jeg badet føttene i grønnsåpe, vasket huset flere ganger i uken og hadde alltid en flaske grønnsåpe ved siden av do slik at jeg kunne lukte på den hver gang jeg var der. En gang vasket jeg håret i grønnsåpe, for jeg klarte ikke å styre meg, og stakkars håret ble jo som stålull etterpå! Hver gang jeg var i butikken snek jeg meg bort til vaskemidlene, og luktet på alle de forskjellige variantene de hadde med grønnsåpe i butikken. En gang var jeg for ivrig og tryke på flasken imens jeg sniffet hardt innover, og jeg fikk en dose grønnsåpe opp nesen! Gud, så det svei!! Det rareste av alt er.... Når jeg ble gravid med nummer 2 og 3 skjedde akkurat det samme. Nesten som om jeg kunne brukt grønnsåpe som graviditetstest. Med nummer 3 klarte jeg ikke å holde meg lenger, og måtte stikke tunga ned i korka for å smake. Det smakte bare såpe, men gud, så tilfredstillende det var. Nå går jeg bare og venter på at grønnsåpedilla skal kaste over meg denne gang...
2: Sand. Med nummer to fikk jeg en slags "cravings" for sand. Ikke å spise sand, men bare følelsen av å gå barbeint i sanden og ta på sand. Det er alltid godt altså, men jeg ble helt tullete. En gang måtte jeg og ex-mannen min ut på kjøretur sent på kvelden for å finne ei sandkasse, fordi jeg MÅTTE tråkke i sand!
Noen andre som har hatt noen snåle cravings de vil fortelle om?
[emoji23][emoji23][emoji23] Takk for en god latter[emoji16] Ingen cravings her enda[emoji5]
Ikke så veldig merkelig cravings på meg til nå (13+6), men de siste ukene har jeg vært enormt glad i grovt brød med italiensk salat, hehe. Ikke det verste det med andre ord