Dine beste tips

Parmadilien

April 2013's alvemamma ♥♥♥
VIP
Når man skal flytte. .. Hva er det..?

Begynn tidlig å priotiter og sorter ting.
Ta litt og litt av ting vekk, å skriv oversiktlig på eskene hvor de skal på det nye stedet.

Kanskje ikke så gode tips men..
Jeg flytta selv fra leilighet til hus for noen måneder siden, å da var jeg veldig glad i ettertid at jeg begynte tidlig med å sortere. (Du verden hvor mye jeg kasta, for det om jeg trodde jeg hadde bruk for alt!)

:)

Last edited by a moderator:
Bruk tiden til å gå igjennom absolutt alt dere har, sorter og kast det dere ikke vil ha (eventuelt gi bort) :-)

Kast/gi bort alt dere ikke bruker. Kjør ett lass med flyttebilen til dynga/fretex for å kvitte deg med det i samme slengen som du flytter. Såå deilig å bli kvitt hvertfall de store/tunge sakene. Var litt kjipt her uten bord og kjøkkenstoler og stuestol i et par uker men når vi fikk det på plass var det deilig å bare flytte inn ting og ikke begynne å styre med å selge på finn feks! Sparer så mye tid selv om det kan være litt kjipt å ha ei tom stue i noen uker..
Evt papirer/klær og slikt som kan gå i søpla eller til fretex senere i de containerne de har plassert rundt omkring ville jeg nedprioritert å sortere hvis du har dårlig tid, for det kan man evt ordne i ettertid når man er kommet frem. :) lykke til med flyttinga

Kast/gi bort alt dere ikke bruker. Kjør ett lass med flyttebilen til dynga/fretex for å kvitte deg med det i samme slengen som du flytter. Såå deilig å bli kvitt hvertfall de store/tunge sakene. Var litt kjipt her uten bord og kjøkkenstoler og stuestol i et par uker men når vi fikk det på plass var det deilig å bare flytte inn ting og ikke begynne å styre med å selge på finn feks! Sparer så mye tid selv om det kan være litt kjipt å ha ei tom stue i noen uker..
Evt papirer/klær og slikt som kan gå i søpla eller til fretex senere i de containerne de har plassert rundt omkring ville jeg nedprioritert å sortere hvis du har dårlig tid, for det kan man evt ordne i ettertid når man er kommet frem. :) lykke til med flyttinga
Takk!! :-) Jeg HAAATER å kaste ting så er vel der jeg vil slite mest :-P Haha.

Pakk ned systematisk.

Pakk ned kjøkkenet

Pakk ned pynteting

Pakk ned bøker

Pakk ned klær

Skru ned møbler

Og så pakk opp igjen systematisk.

Ellers blir det bare kaos :P

Vi tømte først boden og kottet og alt måtte settes på plass.

Så alt tøy.

Deretter tømte vi kjøkkenet, stua, badet og soverommene.

Vi flyttet bare 400 meter, så noen sto i den nye leiligheten og pakket på plass, mens andre fortsatte å pakke ned . Og så ga vi bort/kastet mye underveis.

Det første vi pakker opp er alltid en kasse med kaffekopper, vannkoker og andre ting som gjør det ok å ha pause. Der ligger det også blokk og blyant, pluss enkelt verktøy til å montere møbler. Når vi flyttet med små barn måtte det være med leker, og når vi brukte studenter til flyttehjelp var flaskeåpner viktig. Pauser og planlegging i nyehuset er mye mer effektivt enn pauser I gamlehuset eller på kafé!

Jeg ville begynt tidlig med å pakke ned ting man ikke bruker ofte.
Pakk ting i esker, og skriv utenpå hva du har i eskene..
Klær og myke ting som sengesett/dyner er fint å pakke i søppelsekker..
Ikke pakk i altfor store esker, de blir ufattelig tunge å bære..
Sorter litt mens du pakker, noe kan gis bort, andre ting kan kastes..
Og i forhold til det siste punktet hver flink her, man har stortsett alt for mye unødvendig!;)

Spør om bananesker på butikken, de kan være grei til mye og sparer penger her. Veldig greit til bøker blant annet.

Ikke hver redd for å be om hjelp av venner og familie

Back
Topp