Dine beste tips mot kvalme :-)

Tvillingen88

Betatt av forumet
Oktoberbarna 2021♡
(5+6 )Jeg sliter så forferdelig med kvalme , klarer ikke og få i meg mat , men drikker vann / saft / brus.
men kvalmen er overveldende om dagen.
Noen som har tips? :smiley-bounce012 :Heartred
tar imot alt med stor takk :Heartred:Heartred

(5+6 )Jeg sliter så forferdelig med kvalme , klarer ikke og få i meg mat , men drikker vann / saft / brus.
men kvalmen er overveldende om dagen.
Noen som har tips? :smiley-bounce012 :Heartred
tar imot alt med stor takk :Heartred:Heartred

Litt utenom det du spør om, men når begynte kvalmen å bli på sitt verste?❤️

Litt utenom det du spør om, men når begynte kvalmen å bli på sitt verste?❤️
Har egentlig blitt verre og verre , har gått fra litt og litt til sånn karusell , båt , fyllesjuk klein hele tiden :yuck: hahaha
Huff , hvis det var det du lurte på?:happy7

Har ikke voldsom kvalme, men jeg er nødt til å spise nesten konstant for å ikke bli dårlig :( selv om jeg ikke har lyst på mat :p

banan, ritzkjeks, saft og eple går det mest i :)

Forrige graviditet levde jeg på salte kjeks og salt potetgull de første 3 mnd. :p kald drikke og kalde kluter fungerte også.

Saltstenger er det som hjelper meg mest! Ellers er det å bare ligge helt i ro egentlig, og håpe at jeg klarer å sovne en stund.. :dead:

Her hjelper ingenting annet enn å sove. Men blir verre om jeg ikke spiser ofte nok.

Jeg har heller ikke så mye tips, jeg er kvalm uansett, unntatt når jeg sover. Men føler at det blir verre av å ikke spise...så jeg tvinger i meg mat og så ligger jeg på sofaen eller i senga :depressed:

Sniker.
Ingefærte gjorde susen for meg.
Skar opp en skikkelig skive fersk ingefær, snittet litt i den for å øke opptaksflatene og så kokende vann.
Jeg hadde alltid med meg kopp hjemmefra og begynte å drikke fra morran av. Fylte opp flere ganger ila arbeidsdagen, med både kaldt og varmt vann.
(Nå holder jeg på å spy ved tanken på ingefær da ...)

Sniker.
Ingefærte gjorde susen for meg.
Skar opp en skikkelig skive fersk ingefær, snittet litt i den for å øke opptaksflatene og så kokende vann.
Jeg hadde alltid med meg kopp hjemmefra og begynte å drikke fra morran av. Fylte opp flere ganger ila arbeidsdagen, med både kaldt og varmt vann.
(Nå holder jeg på å spy ved tanken på ingefær da ...)
Spiste kinamat her en dagen , og der var ser ingefær -kastet opp som bare det :(:( Så ingefær er nok ikke helt min greie❤️men takkfor tipset.

Jeg kan si hva som funker meg for meg, men det høres kanskje ikke veldig logisk ut:hilarious:
Kefir og grov kavring. :dance018
Aldri drukket Kefir før graviditet, men samboer drikker det av og til. Etter å ha strevd med knekkebrød/kjeks til frokost med alskens godt pålegg uten større hell, har nå Kefir reddet morgenene her i huset. Frisk smak og rik på jod, sliter litt med å svelge piller for tiden så bonus å få i seg jod naturlig.

Medisiner :p Men av mat er det litt forskjellig fra dag til dag.. noen ganger salt kjeks eller potetgull. Ellers er det viktig at jeg ikke blir veldig sulten! Må prøve å tvinge i meg litt smått selv om jeg ikke har lyst på. Kaldt grønt eple har dempet kvalmen noen ganger for meg faktisk :rolleyes:

Det er nok veldig individuelt hva som fungerer og ikke. Jeg har prøvd det meste av tips jeg har lest her og andre steder på nett, men fant ut at det enste som fungerte for meg var skoleboller av alle ting :hilarious: Spis det du har lyst på - når du har lyst på det, og husk å drikk masse!

Jeg vil anbefale å ikke vente alt for lenge før du snakker med legen, hvis du plages veldig. Jeg hadde det helt forferdelig frem til rundt 11 uker da jeg endelig turte å spørre legen om å prøve medisiner. Fortsatte å være kvalm, men fikk noen "pauser" i løpet av døgnet som hjalp veldig på livskvaliteten. Etterhvert forsvant kvalmen gradvis frem mot uke 18-20 da den endelig slapp taket. Jeg prøvde alt av råd og tips, men for meg var det kun medisin som hjalp, så skulle ønske jeg ba om hjelp tidligere.

Lykke til og hold ut, det går over til slutt :Heartred

Snakk med legen om medisiner. Postafen hjalp meg første svangerskap, andre svangerskap forsøkte jeg afipran men fungerte ikke. Her hjelper det å spise veeeldig ofte, ellers blir jeg kvalm. Men første svangerskapet var grusomt og ingenting hjalp.

Back
Topp