Dine beste flyttetips!

Vivaliva

Elsker forumet
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Augustbarna 2021
Vi flytte snart:) bare 3 km, men huset skal jo pakkes ned læll. Med to små blir det jo litt ekstra styr, så planlegging er jo alfa og omega.

Noen der ute som har gode tips til en smooth flytteprosess?:D

Lag liste over alt som er i kassene (mint mulig "div") . Merke kassene med hvor de skal, så kan de settes rett på riktig rom.

Og pakk en kasse med det du trenger først, du vil ikke stå og åpne 15 kasser for å finne det som trengs for å få gitt familien et måltid mat. (og vi vil gjerne VITE hvilken kasse du har pakket saks. Og brødkniv. Når et ber er 3 km antar jeg dere ankommer på dagtid. vi kom frem sånn i 2-3 tiden på natta, så da var det vesentlige egentlig å kunne få alle i seng relativt enkelt ( senga vår var derved rett og slett førstepri, så putta vi oss alle, ungene var da 1 og 4, oppi der og sov.

Viktigaste av alt MERK esker. Her gikk en eske i søppel pga mannen trodde det sko i søppel pga den ikke var merka .

Skal du ha visninger i egen bolig?

Mye er nevnt over: sorter, kast, gi bort, pakk systematisk og merk godt.
Spander på deg gode flytteesker, det er verdt det når ting skal stables og bæres. Blant annet Rusta har en variant sommer “heavy duty” og tåler mye vekt, vi brukte slike til det tyngste og vanlige fra Rusta til resten.

Vi hadde god nytte av å leie minilager i noen mnd, da fikk vi startet prosessen tidlig med nedpakk og sortering og bodde ganske minimalt før vi flyttet.
Når flyttedagene kom var det greit å hente ut ferdigpakkede esker på lageret og kjøre de til ny bolig.
Har du plass i garasje/boder osv kan du jo bruke de, men ting tar mye plass!

Begynn så tidlig som mulignå pakke ned det som ikke trengs. Butikkene har gjerne gratis banankasser og mange selger flyttekasser. Mer innholdet godt.

Lag liste over alt som er i kassene (mint mulig "div") . Merke kassene med hvor de skal, så kan de settes rett på riktig rom.

Og pakk en kasse med det du trenger først, du vil ikke stå og åpne 15 kasser for å finne det som trengs for å få gitt familien et måltid mat. (og vi vil gjerne VITE hvilken kasse du har pakket saks. Og brødkniv. Når et ber er 3 km antar jeg dere ankommer på dagtid. vi kom frem sånn i 2-3 tiden på natta, så da var det vesentlige egentlig å kunne få alle i seng relativt enkelt ( senga vår var derved rett og slett førstepri, så putta vi oss alle, ungene var da 1 og 4, oppi der og sov.

God idé med å pakke en kasse med det man trenger. Selv om vi ikke skal langt, ser jeg litt utfordringen med å måtte ha visse ting fremme fortsatt sånn vi trenger. Vi har en måneds overlapp fra en bolig til den andre, så jeg føler det er litt vanskelig å få helt overblikket. Men, får vel prøve å starte med å pakke det jeg vet vi absolutt ikke trenger:bag:

Kast/gi bort alt du ikke behøver ta med deg

Pakk i kasser etter hvert rom det skal i

Begynn tidlig med de rommene/stedene i gamlehuset som kan være nedpakket noen uker

Back
Topp