Din solskinnshistorie

RainbowHope

Betatt av forumet
Hei!
Jeg har opplevd å miste to ganger. Jeg kjenner at jeg går mot en ny prøveperiode med ambivalens. På den ene siden kan ikke tiden mot neste eggløsning gå fortere, mens på den andre siden gruer jeg meg til å prøve fordi jeg er redd for å måtte gå gjennom en spontanabort igjen.

Jeg vil gjerne høre fra noen som har friske barn eller er gravid med et friskt barn og som har mistet før. Trenger en liten motivasjonsboost frem mot neste eventuelle graviditet :)
 
Det er skummelt å miste. Jeg mistet første gang i uke 12+3 og fikk deretter et levende barn født til termin Så mistet jeg dessverre nå nylig i uke 9+3. Jeg er og som deg livredd for neste graviditet men tenker at det kan gå fint og. Man må bare ha is i magen :) lykke til med prøvingen. :happy:
 
Jeg mista rundt uke 10-11 (visste ikke at jeg var gravid, men legen mente jeg var såpass). Måtte ta en utskrapning pga rester, fikk beskjed om å vente minst 2 mnd før vi prøvde igjen.
Ble gravid på første forsøk :)
Har nå fått 2 barn etter SAen.
 
Det er skummelt å miste. Jeg mistet første gang i uke 12+3 og fikk deretter et levende barn født til termin Så mistet jeg dessverre nå nylig i uke 9+3. Jeg er og som deg livredd for neste graviditet men tenker at det kan gå fint og. Man må bare ha is i magen :) lykke til med prøvingen. :happy:

Takk for svar :) Så trist å høre at du har mistet igjen nylig. Lykke til videre <3
 
Jeg mista rundt uke 10-11 (visste ikke at jeg var gravid, men legen mente jeg var såpass). Måtte ta en utskrapning pga rester, fikk beskjed om å vente minst 2 mnd før vi prøvde igjen.
Ble gravid på første forsøk :)
Har nå fått 2 barn etter SAen.

Takk for svar :) Det er godt å høre <3
 
Vi mistet tre ganger (MA, SA, MA) før vi fikk barnet vårt. Jeg kjente mye på de samme følelsene som deg, men samtidig måtte vi risikere å miste igjen for å få det vi ønsket oss (altså babyen). Det var helt fantastisk når jeg endelig hadde et suksessfullt svangerskap, og verdt alt strevet. Sjansene er fortsatt store for at det skal gå bra neste gang selv om du har mistet :)
 
Mistet 3 ganger før denne. Først ma i uke 13, en så i uke 8-9 og en kjemisk. Denne sitter ennå og er nå snart 26 uker. Så det går absolutt an!
 
Jeg mistet 3 ganger før jeg fikk vesla ❤ Da hun var 8 mnd gammel ble jeg gravid igjen, og nå er jeg snart 17 uker på vei med lillesøster!

Fikk blodfortynnende sprøyter (klexane) de første 12 ukene mine to siste graviditeter.. Vet jo ikke om det hjalp men de festet seg hvertfall, i motsetning til de første tre :rolleyes:
 
Etter å ha prøvd i flere år ble jeg endelig gravid på andre runde med IVF. Gleden var stor, men også sorgen større da jeg kort tid etterpå mistet. Tok meg lang tid og ytterligere 2 forsøk for å bli gravid på nytt, men på termindatoen med første jeg mistet lyste testen endelig positivt! Resultatet sover søtt ved siden av meg nå ❤️
 
Min første graviditet endte i MA, oppdaget i uke 13.
Deretter tok det ca 6 mnd før jeg ble gravid igjenn. Babyen ble født prematurt (uke 35), frisk liten jente.
Sjønner godt frykten din, vi har brukt flere år nå på prøving av barn nr 2. Nå når jeg endelig er gravid er jeg veldig redd for å miste.
Ønsker deg lykke til, det kan føles tungt og håpløst til tider, men det er så verdt det når babyen endelig kommer <3
 
Mistet og fytti så vondt da du så gjerne vil ha barn, gravid igjen og 4 dager til termin så det går fint an:)
 
Jeg fikk beskjed om at jeg trolig var steril i veldig ung alder. Senere ble jeg gravid tre ganger på et år, men mistet alle tre. Viste seg jeg hadde PCOS. Er nå, rundt 8 år senere, gravid i uke 31+5. Det er heldigvis mulig :love7
Ønsker deg masse lykke til, ikke mist håpet:Heartblue
 
Jeg mistet 2 ganger på rad, men har etter det fått 2 friske barn :)
 
Vi mistet i uke 8 i 2015 og hadde en del kjemiske (testet svakt positivt en ukes tid før ikm men fikk mensen til vanlig tid likevel og deretter negativ test) og nesten graviditeter (mensen uteble, testene ble positive men så kom blødning igjen) i prøveperiodene på baby i 2017/2018, men nå ligger en liten lillemor på 7 uker på brystet og sover:)

Masse lykke til:Heartred Sånt skjer jo fordi det ikke er levedyktig og ting går galt. Jeg har troen på at når det er meningen at det skal gå bra, så går det bra. Virkelig.
 
Last edited:
Hadde to MA i uke 10-11 før jeg har født to friske raske jenter :) Var livredd da jeg gikk gravid med storesøster, men det gikk bedre jo lenger ut i svangerskapet jeg kom :)
 
Mistet i uke 9.
Fikk et friskt barn etterpå.
Gravid, mistet en tvilling i uke 6. Den gjenværende tvillingen er 1 år, frisk og fin :)
 
Back
Topp