Din skoletid

Heimkunnskap og naturfag liker å lage mat og syns naturfag er spennende. VGs var det fagene som omhandlet yrke mitt. Hatet matte for jeg finnes ikke god i det.

Alltid elsket realfagene; naturfag, matte, kjemi og biologi (ikke fysikk faktisk, hatet det :P). Også var kunst og håndverk samt gym alltid en høydare fordi det var noe fysisk :)

Samfunnsfag, religionslære og norsk var pyyyyyton. Syntes det var GØRRkjedelig!

Jeg likte naturfag best, ellers synes jeg de fleste andre fagene var helt Ok. Men jeg HATET gym. Tragisk at de bare hadde fotball/ski/løping. Jeg holdt på med dans på fritiden, men fikk aldri brukt det på skolen..

Personlig likte jeg mattetimer godt, kunst og håndtverk/sløyd og matlaging var som regel gøy. Svømming var også noe vi gledet oss til helt til ungdomsskolen i alle fall (ble mange omganger med "mensen" da).

Gym likte jeg aldri noe spesielt godt, følte meg klønete og ble oftest valgt sist, antakeligvis både pga. at jeg ikke var så sporty, og fordi jeg ble mobbet av andre årsaker (forstår ikke at lærerne på mellomtrinnet konsekvent lot oss velge lag!). Turdager grudde jeg meg bestandig til fra jeg fikk vite om det, både fordi kondisen var så dårlig og fordi vi manglet utstyr og sånt.
Som om jeg skulle skrivd det selv, akkurat sånn var det til meg også :)

Ble veldig mobba på skolen, så trivdes aldri. Så fikk egentlig aldri gleden av noen fag. Hadde vel en periode på ungdomsskolen der vi hadde Norsk historie som jeg syns var ganske interessant.

Elsket matte og hatet språk. Var flink i det ene og ikke det andre

Åja, KRL syns jeg også var grusomt kjedelig på grunnskolen! Husker ikke jeg tenkte noe spesielt om samfunnsfag heller, men likte godt nyere historie på påbygging!

Var akkurat det jeg også likte med matte, at det fantes et fasitsvar. Trengte ikke å være kreativ slik man ofte måtte i norsk for eksempel, selv om jeg var flink til å skrive. Var jo ikke bestandig man kom på ting eller var fornøyd selv, så ble ofte mer pes. Likte også logikkoppgaver. :)

Jeg og var flink til å skrive, men.. måtte være så kreativ og tenke skikkelig! Med matte var det jo bare logikk.. :P
Det eneste du må tenke deg til i matte, er å huske reglene som gjelder.

Jeg og var flink til å skrive, men.. måtte være så kreativ og tenke skikkelig! Med matte var det jo bare logikk.. :P
Det eneste du må tenke deg til i matte, er å huske reglene som gjelder.

Jepp, akkurat det ;)

Var veldig glad i engelsk og fransk. Matte likte jeg også.

Gym var d jeg likte minst. Spilte alt for mye fotball i gyntimene og ble alltid valgt sist.

Favoritten var helt klart gym :) har alltid likt å være i aktivitet :) kunne absolutt ikke fordra engelsk fordi vi hadde en udugelig og lite inspirert lærer...

Tror o-fag var en kombinasjon av samfunnsfag og naturfag som man brukte på småtrinnet? Mer sånn "temafag"?

Jeg elsket å løse ligninger, matte var kjempegøy helt til jeg tok lærerutdanning etter å ha tatt kun yrkesfag, så hadde noen huller, og med lærere som ironisk nok ikke var flinke til å lære fra seg, ble deler av matematikken ganske ugg de årene. Men tenker det er en fin erfaring å ha som lærer, hvordan det føles når man faktisk ikke klarer å rekke opp hånda fordi man da blir nødt til å si: "jeg forstod INGENTING av det vi gjennomgikk nå".
Og geografi ;)

På barneskolen likte jeg alle fag. Men fra 3 klasse ble matte vanskelig for meg, og det fortsatte helt til jeg var ferdig med vgs. Jeg fikk ikke bestått vitnemål pga matten :(

På ungdomsskolen likte jeg best heimkunnskap, fransk og gym.

På videregående historie, engelsk og samfunnsfag.

Veldig glad i matte. Selv om noen lærere som ikke var særlig flinke med å lære vekk, ødela gleden min for matematikk noen år.

Norsk ble mitt hatfag på vgs og ungdomsskolen. Lærerne vi hadde var altfor opptatt av at innholdet i det vi skrev skulle være så poetisk og riktig at selve grammatikken betød mindre enn estetikken i teksten. Vgs læreren gav aldri noen mer enn 4+. Uansett hvor hardt man jobba.

Gym var noen år favoritt, men når det ble karakter på hvor gode vi var i fotball datt jeg ut. Jeg er god i noen sporter,men talent i fotball har jeg ikke. Og dumt det ødela femmern min. Bare fordi jeg ikke klarer å score mål eller være en god fotballspiller

Personlig likte jeg mattetimer godt, kunst og håndtverk/sløyd og matlaging var som regel gøy. Svømming var også noe vi gledet oss til helt til ungdomsskolen i alle fall (ble mange omganger med "mensen" da).

Gym likte jeg aldri noe spesielt godt, følte meg klønete og ble oftest valgt sist, antakeligvis både pga. at jeg ikke var så sporty, og fordi jeg ble mobbet av andre årsaker (forstår ikke at lærerne på mellomtrinnet konsekvent lot oss velge lag!). Turdager grudde jeg meg bestandig til fra jeg fikk vite om det, både fordi kondisen var så dårlig og fordi vi manglet utstyr og sånt.

Lærere som lar barna velge lag i skoletimene er en uting! Men trenger ikke være lenge i en skoleklasse for å greie å sette sammen to gjevne lag, men til og med to helt tilfeldig sammensatte lag er bedre enn å la noen alltid sitte igjen med en følelse av å ikke være god nok. Jeg blir så hinsides provosert av lærere som faktisk legger opp til mobbing i skoletimene.

Selv likte jeg stort sett alltid norsk, matte var veldig avhengig av lærerne jeg hadde, noen år var det gøy, mens noen år var det grusomt. Jeg elsket samfunnsfag og naturfag, selv om naturfag mistet glansen litt da jeg kom på ungdomsskolen. Jeg hatet engelsk, men det var mest fordi jeg hatet måten jeg uttalte de engelske r-ene mine. Hadde helt panikk for å holde foredrag på engelsk foran klassen, og gikk inn for å ha så få r-er i foredragene mine som overhodet mulig:p Helt merkelig å tenke på nå. Ellers likte jeg alle timer som innebar å gjøre noe annet enn å sitte ved pulten og jobbe.

Jeg likte norsk best. Både fordi jeg likte å lese og skrive. Og fordi det var lett, fordi jeg var språksterk (kanskje pga at jeg leste mye).

Likte matte minst. Fordi det var kjedelig. Bare pugging. Likte det litt når jeg faktisk ble forklart logikken i det - det er jo det matte handler om. Jeg elsket ligninger og algebra bla :)

Var veldig glad i engelsk og fransk. Matte likte jeg også.

Gym var d jeg likte minst. Spilte alt for mye fotball i gyntimene og ble alltid valgt sist.
Akuratt det med å bli valgt sist ble jeg også.. bestandig. Klumsete og ikke særlig flink sikkert.

Lærere som lar barna velge lag i skoletimene er en uting! Men trenger ikke være lenge i en skoleklasse for å greie å sette sammen to gjevne lag, men til og med to helt tilfeldig sammensatte lag er bedre enn å la noen alltid sitte igjen med en følelse av å ikke være god nok. Jeg blir så hinsides provosert av lærere som faktisk legger opp til mobbing i skoletimene.

Selv likte jeg stort sett alltid norsk, matte var veldig avhengig av lærerne jeg hadde, noen år var det gøy, mens noen år var det grusomt. Jeg elsket samfunnsfag og naturfag, selv om naturfag mistet glansen litt da jeg kom på ungdomsskolen. Jeg hatet engelsk, men det var mest fordi jeg hatet måten jeg uttalte de engelske r-ene mine. Hadde helt panikk for å holde foredrag på engelsk foran klassen, og gikk inn for å ha så få r-er i foredragene mine som overhodet mulig:p Helt merkelig å tenke på nå. Ellers likte jeg alle timer som innebar å gjøre noe annet enn å sitte ved pulten og jobbe.

Mhm, en del av elevene mine har syns jeg er kjip fordi jeg konsekvent har satt sammen lagene. Tåler det, jeg ;)

Back
Topp