Din skoletid

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Hva var ditt/dine favorittfag? Hvilke fag likte du minst? Forklar gjerne hvorfor, hvis du vet. :)

Personlig likte jeg mattetimer godt, kunst og håndtverk/sløyd og matlaging var som regel gøy. Svømming var også noe vi gledet oss til helt til ungdomsskolen i alle fall (ble mange omganger med "mensen" da).

Gym likte jeg aldri noe spesielt godt, følte meg klønete og ble oftest valgt sist, antakeligvis både pga. at jeg ikke var så sporty, og fordi jeg ble mobbet av andre årsaker (forstår ikke at lærerne på mellomtrinnet konsekvent lot oss velge lag!). Turdager grudde jeg meg bestandig til fra jeg fikk vite om det, både fordi kondisen var så dårlig og fordi vi manglet utstyr og sånt.

Favorittfaget var O-fag(?) tror det ble endret til samfunnskunnskap/samfunnslære senere. Er generelt interessert i alt som har med samfunnet å gjøre :D

Likte aldri matte. Var ikke noe flink, og skjønner fremdeles ikke hvorfor de sa vi MÅTTE lære algebra og likninger. Er voksen, gift, har barn, høyere utdanning, eier bil og leilighet og har fast jobb. Har aldriiii hatt behov for det, men på ungdomsskolen mente lærerne man ville tape i livet om man ikke kunne det :p

Favorittfaget var O-fag(?) tror det ble endret til samfunnskunnskap/samfunnslære senere. Er generelt interessert i alt som har med samfunnet å gjøre :D

Likte aldri matte. Var ikke noe flink, og skjønner fremdeles ikke hvorfor de sa vi MÅTTE lære algebra og likninger. Er voksen, gift, har barn, høyere utdanning, eier bil og leilighet og har fast jobb. Har aldriiii hatt behov for det, men på ungdomsskolen mente lærerne man ville tape i livet om man ikke kunne det :p

Tror o-fag var en kombinasjon av samfunnsfag og naturfag som man brukte på småtrinnet? Mer sånn "temafag"?

Jeg elsket å løse ligninger, matte var kjempegøy helt til jeg tok lærerutdanning etter å ha tatt kun yrkesfag, så hadde noen huller, og med lærere som ironisk nok ikke var flinke til å lære fra seg, ble deler av matematikken ganske ugg de årene. Men tenker det er en fin erfaring å ha som lærer, hvordan det føles når man faktisk ikke klarer å rekke opp hånda fordi man da blir nødt til å si: "jeg forstod INGENTING av det vi gjennomgikk nå".

Jeg likte alle fag man kunne røre på seg og var praktiske :p
Gym, svømming, K&H, heimkunnskap og musikk.
Likte også godt historie på ungdomsskolen, da vi hadde en utrolig flink lærer som som var helt super.

Matte var skikkelig hat :confused: hvertall på ungdomsskolen, løsnet litt på VGS, men igjen pga en flink lærer.

Elsket gym
Hatet matte fra ungdomsskolen
Svømming fikk jeg ikke være med på så det var kjipe timer

Jeg likte godt norsk, og heimkunnskap da vi hadde det. Fordi jeg skrev bra på den tiden. Hadde en vanvittig fantasi og elsket stilskriving.

Engelsk og tysk var de gøyeste, sammen med norsk litteraturhistorie og eldre historie på vgs :)

Var veldig glad i norsk og heimkunnskap :-)

Matte likte jeg ikke, syntes det var vanskelig. Både på barneskolen, ungdomsskolen og videregående! Huff :p

Likte best gym/svømming, kunst og håndverk, norsk, engelsk og historie. Syns det var spennende og jeg var dritgod i det :p

Hata matte og naturfag. Enda dårlig i det da :p Kjenner jeg kommer til å slite når 10 åringen får mattelekser med bokstaver inni seg. Gruer meg allerede..

Likte veldig godt sløyd og heimkunnskap, det var jeg flink til. Også likte jeg norsk, skrive stil var kjempegøy. Ellers hatet jeg alt annet, klarte ikke følge med i timene. Jo og engelsk likte jeg for det syntes jeg var lett. Var flink til å lese, skrive og forstå språk. Men alt annet som måtte pugges og læres fikk jeg dårlig til. Matte hatet jeg inderlig

Skulle tro dette var meg, så jeg må bare signere :D

Engelsk, norsk, historie og naturfag var favorittene.
Matte likte jeg aldri på grunn av elendige lærere.

Matte likte jeg best. Fordi jeg var veldig god. Elsker at det finnes FASITsvar på ting. Gikk ut med 6 på allmenn påbygg :p

Likte KRL minst fordi jeg ikke fattet helt poenget med det (.. også var det dørgende kjedelig..). Samfunnsfag og geografi fulgte tett etter :p

Likte best engelsk, og minst nynorsk :)

Matte likte jeg best. Fordi jeg var veldig god. Elsker at det finnes FASITsvar på ting. Gikk ut med 6 på allmenn påbygg :p

Likte KRL minst fordi jeg ikke fattet helt poenget med det (.. også var det dørgende kjedelig..). Samfunnsfag og geografi fulgte tett etter :p

Åja, KRL syns jeg også var grusomt kjedelig på grunnskolen! Husker ikke jeg tenkte noe spesielt om samfunnsfag heller, men likte godt nyere historie på påbygging!

Var akkurat det jeg også likte med matte, at det fantes et fasitsvar. Trengte ikke å være kreativ slik man ofte måtte i norsk for eksempel, selv om jeg var flink til å skrive. Var jo ikke bestandig man kom på ting eller var fornøyd selv, så ble ofte mer pes. Likte også logikkoppgaver. :)

Tror o-fag var en kombinasjon av samfunnsfag og naturfag som man brukte på småtrinnet? Mer sånn "temafag"?

Jeg elsket å løse ligninger, matte var kjempegøy helt til jeg tok lærerutdanning etter å ha tatt kun yrkesfag, så hadde noen huller, og med lærere som ironisk nok ikke var flinke til å lære fra seg, ble deler av matematikken ganske ugg de årene. Men tenker det er en fin erfaring å ha som lærer, hvordan det føles når man faktisk ikke klarer å rekke opp hånda fordi man da blir nødt til å si: "jeg forstod INGENTING av det vi gjennomgikk nå".
Ja, det kan godt hende. :) Samfunnsfag var i hvert fall favoritten.

Last edited:
Jeg var veldig glad i økonomi og gym :-) Økonomi fordi det var en ting jeg fikk til veldig godt, som ga meg motivasjon. Gym fordi jeg er aktiv, og har lopper i blodet :-)

Jeg var ikke så glad i matte, rett og slett fordi jeg ga for fort opp om jeg ikke forstod det.

Back
Topp