Din mors fødselsopplevelse

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Har dette noe å si?
Samboer har visst fått høre noen fødselshistorier på jobb i det siste, og har fått beskjed om at det ofte er en sammenheng i fødselsopplevelsene våre og våre mødre sine.
Noen som har erfaringer med dette? :)

Mamma sine fødsler var ikke i nærheten av min første. Men mamma hadde 3 vidt forskjellige fødsler også da.. 1: 2 mnd før tiden, katastrofe snitt da morkaka var på vei ut først. 2: jeg er født på termindato, startet med vannavgang og gikk ganske fort. Jeg er født en time før mamma skulle settes igang.
3: krangla seg til igangsetting, tok kjempe lang tid og jm lå på magen for å trykke ut min bror. Han er født 3 uker over termin.

Så om jeg skal ha en fødsel som er lik noen av mamma sine så håper jeg på min egen fødsel :P

Vi har så langt vidt forskjellige erfaringer med min mor - hun fødte på 5-6 timer fra første ri, men skrekkerfaring, så jeg ble enebarn. Jeg brukte 44 timer for to år siden, men var klar til neste runde etter noen få minutter. :)

Vi er tre søsken, alle født 3-9 dager før termin. Den første fødselen startet med vannavgang, og var den lengste med 5 timer fra første ri. De to siste gikk raskt. Alle tre uten komplikasjoner. Men veldig ulik fødselsvekt på oss tre da; 4500, 4000 og 3300 gram ;) Blir spennende å se om det er noen likheter. Er i det minste veldig glad for at alle mine vekstmålinger viser at jeg IKKE får en baby på over 4 kilo:p

Sikkert veldig forskjellig, som absolutt alt annet:p hehe
Litt usikker på hvordan mamma sine fødsler var, men vet at min (nr. 3) var rask og over på 50 min. Men det var vel aktiv fødsel tror jeg, ig hun gikk 11 dager over. Mine søsken ble født ca 2 uker før termin...Får jo ikke spurt henne da, men blir spennende å se hvordan mim blir uansett.

Ang fødselsvekt, har hun ikke født veldig store barn. Jeg var 3480 g 11 dager over og de to andre var rundt 2500 to uker før.
Ifølge jordmor så var det vanlig at vekt ofte var mye av det samme som oss, og jeg veide 40 gram mer enn samboer og han er født 14 dager over. Kan jo håpe på en baby mellom 3 og 4 kg:)

Sikkert veldig forskjellig, som absolutt alt annet:p hehe
Litt usikker på hvordan mamma sine fødsler var, men vet at min (nr. 3) var rask og over på 50 min. Men det var vel aktiv fødsel tror jeg, ig hun gikk 11 dager over. Mine søsken ble født ca 2 uker før termin...Får jo ikke spurt henne da, men blir spennende å se hvordan mim blir uansett.

Ang fødselsvekt, har hun ikke født veldig store barn. Jeg var 3480 g 11 dager over og de to andre var rundt 2500 to uker før.
Ifølge jordmor så var det vanlig at vekt ofte var mye av det samme som oss, og jeg veide 40 gram mer enn samboer og han er født 14 dager over. Kan jo håpe på en baby mellom 3 og 4 kg:)

Jeg hadde skikkelig angst for stort barn denne gangen siden alle som har fått gutt på mamma og pappa sin side har fått 4,5-5 kg unger :P Men han har et lite vekstavik og SF målet mitt ligger under gjennomsnittet. På sist ul så mente han at lillebror kommer til å bli 3-3,5 kg men ikke mer enn 3,5 kg så slipper forhåpentligvis et veldig stort barn. Selv var jeg 2,7 kg til termin og frøkna 3,2 kg 13 dager over termin.

Jeg hadde skikkelig angst for stort barn denne gangen siden alle som har fått gutt på mamma og pappa sin side har fått 4,5-5 kg unger :P Men han har et lite vekstavik og SF målet mitt ligger under gjennomsnittet. På sist ul så mente han at lillebror kommer til å bli 3-3,5 kg men ikke mer enn 3,5 kg så slipper forhåpentligvis et veldig stort barn. Selv var jeg 2,7 kg til termin og frøkna 3,2 kg 13 dager over termin.

Da kan det jo se ut som frøkna stemte ca med deg da:)
Håper vi slipper 5 kgs babyer alle sammen;)

Da kan det jo se ut som frøkna stemte ca med deg da:)
Håper vi slipper 5 kgs babyer alle sammen;)

Det kan hende det, så blir spennende å se hva lillebror lander på. Og hvor mye feil de har tatt på målene :P legen var veldig klar på at det ikke ble helt riktig for det var nesten umulig å klare å få målene helt bra. Men han målte flere ganger og magen til lillebror ble bare ikke større selv hvor mange forsøk han brukte haha :P

Det kan hende det, så blir spennende å se hva lillebror lander på. Og hvor mye feil de har tatt på målene :P legen var veldig klar på at det ikke ble helt riktig for det var nesten umulig å klare å få målene helt bra. Men han målte flere ganger og magen til lillebror ble bare ikke større selv hvor mange forsøk han brukte haha :P
Får satse på at de har rett da, men har hørt mye forskjellig ang de estimeringene ja. Egentlig litt glad jeg ikke har hatt, tilfelle jeg hadde blitt veldig skuffet:p

Får satse på at de har rett da, men har hørt mye forskjellig ang de estimeringene ja. Egentlig litt glad jeg ikke har hatt, tilfelle jeg hadde blitt veldig skuffet:p

Nå er det ikke derfor jeg har hatt ekstra ul, men de har sjekka det når jeg har hvert på ul. Men jeg føler meg ganske trygg på at jeg slipper en 4,5-5 kg unge nå da hvertfall. Men ser ingen grunn til å handle inn mer i 50 før jeg evt ser om det trengs :) så stoler ikke helt på de målingene :P

Her er det Hvertfal ikke likt til nå :P

Vi er 4 søsken: jeg ble født 1 dag etter termin med haste keisersnitt pga ansiktsfødsel og størrelse og kom bare til 7 cm etter 28 timer med intense rier :P 4870 gr, 55 cm og 38 cm rundt hode

Tvillingene ble født med planlagt keisersnitt pga setefødsel og svangerskapsforgiftning :P tvilling 1. 3235 gr, 50 cm og 34cm rundt hode og tvilling 2. 3655 gr, 51 cm og 35cm rundt hode :P

Og siste mann også født med planlagt keisersnitt :P 4882 gr, 54 cm og 38cm rundt hode :P

Nå er jeg i mitt andre svangerskap og tror ikke det blir noe problem :P første min startet med vannavgang 2 dager før termin og han var 3904 gr, 52 cm og 36cm rundt hode :P

Vi er 3 søsken, alle født mellom 2-3 uker før termin. Og alle kom relativt fort ut uten problemer. Eneste er min søster der vannet gikk og hun kom I sete, det skjedde ikke med oss andre, men samtidig så var det og en kort fødsel.

Vi har alle vært relativt like I vekt, men forskjellig I lengde, min bror var litt lengre, men så er det vanlig for gutt.

Jeg derimot fikk første min 3 dager etter termin, lang fødsel med 11 timer på sykehuset, epidural og rie stimulerende drypp. Fikk en jente som var ca like tung som oss, men lang som min bror :p

Så kan si jeg er ekstremt spent på lillebror nå altså! Håper han kan herme etter tanten og onkelen ;)

Vi er tre søsken, førstemann kom til termin i rekordfart, hun holdt på å føde langs veien :o

Jeg som er mellomst ville først komme uke 24, men de stoppet meg
Også endte jeg med å komme i rekordfart 3 uker før, nok engang nesten langs veien :p

Med lillebror ble mamma satt igang tidlig pga veldig bekkenløsning men der også tok det vel rundt 2 timer fra første modningspille til han var ute,
Pappa rakk så vidt komme inn døra i det baby kom, de hadde fått beskjed om at det Kom til å ta laaang tid :p så hun har hatt enormt raske fødsler, det hadde tanta mi og mormoren min og..
Så spent se på meg :p

Spurte mamma idag om hvordan hennes fødsler var...
Hun hadde tre helt ulike... Med første (meg) tok det ganske lang tid, og de måtte trykke til på magen for å få meg ut :p
Med nr 2 tok det to timer fra vannet gikk plutselig hjemme, til han var ute. Tredje tok lang tid igjen, men det gikk av seg selv... Kan bli spennende dette :p

Mamma hadde korte fine fødsler med meg og mine to eldre søstre, under 6-7 timer fra start til slutt på alle. Søstrene har hatt det likt med sine fødsler. Så det gjenstår bare å se om det gjelder meg og :)

Jeg har ingen i familien jeg kan sammenlikne fødsler med siden jeg er adoptert :P men jeg vet jeg er født for tidlig. Så det blir spennende å se hvordan min fødsel blir.

Back
Topp