Din groveste brød-oppskrift..

ellamelle*

Gift med forumet
Lyst til å dele?

dytt

Jeg bruker bare 4 dl vann og 1 tskje salt og 3 ss olje og 1/2 pk tørrgjær som basis, også hiver jeg oppi mel av ymse slag (sammalt hvete, havregryn hvetemel)til det blir en fin deig. Bare husk at det blir veldig tungt om man bruker altfor mye grovt mel. Man kan godt hive oppi linfrø eller solsikkefrø om man liker det.

ORIGINAL: Inmari

Jeg bruker bare 4 dl vann og 1 tskje salt og 3 ss olje og 1/2 pk tørrgjær som basis, også hiver jeg oppi mel av ymse slag (sammalt hvete, havregryn hvetemel)til det blir en fin deig. Bare husk at det blir veldig tungt om man bruker altfor mye grovt mel. Man kan godt hive oppi linfrø eller solsikkefrø om man liker det.

Er på samme måten jeg har brukt på å gjøre det også, og bruker lite eller ikke noe hvetemel.. Men er jo alltid like spennende å se om det blir spisende, så tenkte kanskje det hadde vært greit med ei oppskrift[8D]

ORIGINAL: ellamelle*

ORIGINAL: Inmari

Er på samme måten jeg har brukt på å gjøre det også, og bruker lite eller ikke noe hvetemel.. Men er jo alltid like spennende å se om det blir spisende, så tenkte kanskje det hadde vært greit med ei oppskrift[8D]

Hehe, oppskrift har jeg ikke. Det blir forundrings-brød hver gang. I det siste har jeg bakt rundstykker etter samme prinsipp, men har hatt salatkrydder (med urter og soltørket tomat) i også. Kjempegodt. Og barna elsker de[;)]

Link til oppskrift på Ingers rugbrød

http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift15589.asp

Den er for grov til å legge ut på et åpent forum[8|][8D]

Dårlig humor[8D]

Gir denne en dytt for deg[;)]

ORIGINAL: *bixit*

Den er for grov til å legge ut på et åpent forum[8|][8D]

Dårlig humor[8D]

Gir denne en dytt for deg[;)]

Hahaha, jeg lo så jeg fikk tårer i øynene da jeg leste tittelen. Godt vi er flere [8D]

TS: Unnskyld for at jeg tuller i tråden din uten å ha en oppskrift å komme med [X(]

Back
Topp