Din fødsel

1. Vaginalt
2. Vaginalt
3. Hastesnitt
4. Hastesnitt
 
Første; ingen smertestillende, stod å fødte (hang over en prekestol)

Andre; ingen smertestillende, låg i senga å fødte..

Så gjenstår det å se hvordan det blir med nr 3 :p
 
Vaginalt. Ingen smertelindring (om ikke en ussel paracet telles da, den hjalp iallefall ikke :p).
Spurte etter epidural, men plutselig så var hun ute
 
Vaginal 6,5 time fra første rie (førstegangs) rakk ikke smertelindring! - Men klarte meg også greit uten
 
Vaginalt. Smertelindring : badekar og epidural, så ble hu tatt med sugekopp.
 
Vaginalt, med epidural, og pudentalblokkade mot slutten da epiduralen ikke var så effektiv. Pudentalblokkaden virket heller ikke noe særlig synes jeg.
 
var til sjekk 2 uker før termin, da vannet var begynt å gå natten før. Endte opp i keisersnitt samme kveld, da gullet lå med rumpa ned, og de ønsket ikke, riene skulle nå å starte med ham i seteleie. Så nå er jeg spendt på neste... :rolleyes:
 
Vaginalt, etter ballong, tre runder med modningspiller, og til slutt drypp! Da dryppet ble satt hadde jeg kun noen få intense rier før pressriene kom, og da kom han ut med ekspressfart!

Ingen smertestillende bortsett fra noe som heter Tens tror jeg? Noen elektroder man fester på ryggen, som kan styres med en fjernkontroll! Helt fantastiske greier som virkelig hjalp! Noen andre som har prøvd det?
 
Hadde en lang fødsel. Første rie kom rundt 16.30 en fredag og hun var ute 00.01 natt til søndag. Måtte være på sykehuset i 24 timer før fødsel pga vannavgang og at jeg skulle ha antibiotika. Ble anbefalt av jordmor å ta epidura kl 18 på lørdag for hun var redd jeg skulle være for sliten til å presse. Selve pressinga gikk fort og fikk henne ut helt på egen hånd.

Håper på en raskere fødsel neste gang, men er litt redd for styrtfødsel da. Pga av både mamma og min søster har hatt lang første fødsel og styrt på neste
 
Back
Topp