Din fødsel

Jotaa

Glad i forumet
Septembermødre <3
1. Når på døgnet startet fødselen og hvordan ? (Vannavgang , rier ?...)

2. Gjekk slimproppen din i forkant? Isåfall, hvor mange dager før fødsel?

Det lurer eg på i dag :-)

Startet med rier. Våknet av det kl. 6.30.

Aldri sett noe til noe slimpropp.

Vannet gikk litt før 03:30 på natten. Riene kom 15-30 minutter etterpå. Tror slimproppen gikk når vannet gikk - var masse slim hvertfall.

Sent from my iPhone using BV Forum

Nr 1: begynte med rier kl 02 om natten. Slimproppen kom da reine begynte. (Var svært lite vann igjen, det som var igjen kom litt og litt underveis i fødselen)

Nr 2: begynte med rier kl 23 om kvelden. Slimproppen gikk i deler fra noen dager før. (Vannet tok de da hun var ute).

Startet klokken 7 på morgenen med svake rier / sterke masrier med tjue minutters mellomrom. Ble aldri noe vannavgang, så det tok de sent i fødselen. Slimproppen så jeg aldri noe til egentlig, men det var endel slim flere ganger de siste 2-3 ukene.

Klokken 07:00 ca'ish med vannavgang. Ikke sett noe til slimproppen.

Nr.1 rier kl 03.33. Og nr. 2 igangsatt kl 11.00 :)

Såg aldri noe slimpropp :p

Rier begge gangene. 1 gangen startet riene kl 22 og han kom 18.45.
2 gangen startet riene kl 15, hun kom 2.45 (aktiv fødsel kun i 1 time og 15 min da)

Første gang 3.30 på natten, vannet gikk idet jeg reiste meg fra sengen. Slimproppen hadde gått litt noen dager før.
Andre gang gikk slimproppen en dag, neste dag var jeg i dårlig form, mye kraftige murringer og jeg skjønte med en gang at det var noe på gang. Riene kom igang skikkelig rundt midnatt.

Slimproppen gikk en ukes tid før fødselen.

Riene startet i 16-tiden, men ble ikke plagsomme før nærmere midnatt. Kl 3 var de så vonde at jeg kastet opp og vi kjørte til sykehuset. Vannet gikk under pressriene. 05.28 var han ute.

Nr 1 var igangsatt. Så den ble jo som den ble med masse hjelp prematurt.

Nr to. Jeg våkna 830. Gikk på do. Vannet gikk i do. Hadde time på sykehuset for stripping og akupunktur i 11 tiden den dagen. Så mens jeg kjørte selv til sykehuset begynte riene for fullt. Når jeg da ankom sykehuset rett før 11 ble det rett inn på føden. Hadde 8 cm da. Hu satt fast derimot. Så mannen nådde frem og hu ble født 1635.
Ingen slimpropp.

Jeg fikk de første riene kl. 15 dagen før hun ble født. Kom med ca 20 minutters mellomrom, var sykt vonde, men dabbet av utover kvelden. Startet opp igjen kl. 6.00 om morgenen. Slimproppen gikk tidlig på ettermiddagen en gang, oppdaget den da jeg gikk på do med en gang jeg ankom sykehuset. Ble like etter målt til 4-5 cm åpning.

1: Slimproppen gikk tirsdagsmorgen. Vannet begynte å lekke onsdagsmorgen (visste ikke om det var vann, eller mye utflod, så var ute til sjekk. Konstaterte vannlekkasje og fikk time neste morgen kl 8) Riene begynte ca kl 12 den natta og han var ute 7.45 torsdag morgen.

2: Slimproppen gikk tirsdag kveld i 20-tiden. Riene startet ca kl 1 den natta og hun var ute 05.30 onsdag morgen.

Vannet tok de begge gangene på 5 cm åpning. Tok da ikke langt tid før pressriene begynte.

Førstemann: rier startet ved midnatt etter å ha blitt satt igang:)
Andremann: rier startet kl 16.
Sistemann: enorme blødninger kl 10, katastrofesnitt da jeg kom meg på sykehus.

Slimproppen har jeg kun sett en gang:p
Det var en uke før fødsel med andremann:)

Første startet med rier akkurat klokka 12 på natta.

Andremann starta med vannavgang helt uten forvarsel klokka 9 på morgenen.

Slimproppen gikk ikke inn forkant men den gikk etter 24 timer med rier med første og med andre merket jeg den ikke :)

Jeg våknet av rier ca kl 15.00
Så aldri noe slimpropp :)

Første starta søndag formiddag med rier, slimproppen gjekk lørdag.
Andre starta midt på natta med rier, slimproppen kom stykkevis over ca ei veka før fødsel starta
Lykke til:)

Back
Topp