Din erfaring med narkose!

*Labambie

Forumet er livet
Jeg vil høre hvordan du synes det var, var det kort/lang og hadde du bivirkninger?

Hva med disse skrekkhistoriene der man hører om folk i narkose som var "våken" hele tiden og kjente all smerten? [&o][:o]

Har hatt både kort og lang. Sov godt under begge og merka ingenting[:)] Kom meg fort etter den korte og ingen bivirkninger. Brukte litt lenger tid etter den lange. Var søvning lenger og litt susete, men ikke noe annet enn vondt fra selve operasjonen.
De lar deg bruke så lang tid du trenger på å komme deg er hvertfall min erfaring[:)]

Fikk ei maske over ansiktet. Husker jeg tenkte at dette sovner jeg jo ikke av. Neste jeg husker var når jeg våknet etter operasjonen [;)]
Så ikke noe skummel skrekkhistorie her nei!

ORIGINAL: Leyah

Prøvde å telle til 10 mens de satt narkosen, men ja det gikk jo ikke helt akkurat. Sovna temmelig fort!
Når jeg våknet var jeg kvalm, kastet opp etpar ganger.

samme her.

hatt en kort og en lang... samme begge gangene.

Hatt narkose mangen ganger, mistet tellinga nå[8D]

Iallefall, liker narkose jeg![8|]
De sprøyter no stoff i kanylen i handa, handa blir kald, jeg blir deeeeeilig trett, ligger alltid og kjemper litt mot for og kjenne den trette følelsen lengst mulig, men det nytter ikke[8D]

Plutselig våkner jeg igjenn, og da er det over lissom [:D]

Jeg opererte menisken i kneet i Januar 07. Først kom legen inn, tegna en svæær pil på kneet mitt slik at det ikke skulle bli misforståelser når jeg vel var sovna [8D]

Så la jeg meg på benken, og ble litt redd. Spurte legen om det var farlig..? Da svarte han: Tjaaa, alt vi driver med er jo farlig, MEN du kan si det sånn at det er farligere å eie en sykkel... [8D]

Følte meg tryggere da, ja..[:D] Så begynte lampene i taket og danse, og jeg sovna. Våkna inne på at annet rom, hadde veldig vondt i halsen, så fikk litt vann og to paracet. Ble liggende en stund tilfelle jeg skulle bli kvalm. Fikk litt mat, så var det rett hjem.

Fikk ikke være alene de første 24 timene, og smertene i foten kom ikke før morgenen etter når alle medisiner var ute av systemet...

Så alt i alt var det en ganske positiv opplevelse[:)]

Var 4 år første gang jeg lå å narkose,men husker ikke stort av det. Bare at jeg snakka svada da jeg våkna.

Men for et par år siden tok jeg mandlene.
Husker bare de ba meg telle ned fra 10. Kåm til 8[8D]
Våkna å følte meg trøtt,litt kvalm å følte jeg hadde sovet i 2 minutter.
Var borte i 30 min.

Kåm meg raskt etterpå.

jeg har ikke noe skrekkhistorie å komme med ihvertfall.

Jeg hadde narkose da jeg måtte ta katastrofesnitt i 2008 [&o]

Selve narkosen varte vell i en times tid og alt virka som det skulle [:)].

Etterpå var jeg kjempe dårlig og hadde mye smerter blant annet pga en slange som ble ført ned i halsen min [&o][:(] det var kjempe vondt i flere dager etter öpperasjonen.......

Det eneste jeg husker fra narkosen var en av Maria Mena sine vakre sanger (vet ikke om de spilte den på opperasjonsalen eller om det var en drøm ) og at noen vekket meg å sa jeg hadde født en gutt [:)]

Fått narkose to ganger i mitt liv, og guuuud så deilig!
Om jeg skulle fått narkose igjen noen gang kommer jeg kun til å glede meg til den biten, hihi[:D]
Fin form etterpå.

Jeg har hatt narkose 4 ganger - 2 ganger ved operasjon, 1 ved undersøkelse og en rett etter fødsel.
Har ikke noe dårlig erfaring, sovnet med engang.
Bivirkniger -
skjelver  mye hver gang, så senga har ristet. Fryser endel.
Da jeg våknet av den etter fødsel var jeg dritforbanna [&:][8|][:D] vet ikke om man kan kalle det en bivirkning, men har vel noe med at jeg nett hadde hatt en tøff fødsel og blitt sent rett på operasjonsstua i narkose..

Lillegutt har hatt narkose 2 ganger. Selvfølgelig veldig redd og panisk når han ble lagt under, men legene rapporterte ingenting om at det hadde vært noe under selve narkosen.
Han har hver gang våknet opp hylende og revet ut alle ledninger osv. Sykepleierne sa det kanskje hadde noe med at han var panisk i det han fikk narkosen.
Han skalv og frøs også endel, eller frisk og rask etterpå, nesten for frisk og rask [8D]

ORIGINAL: Tullerusket

Var 4 år første gang jeg lå å narkose,men husker ikke stort av det. Bare at jeg snakka svada da jeg våkna.

Men for et par år siden tok jeg mandlene.
Husker bare de ba meg telle ned fra 10. Kåm til 8[8D]
Våkna å følte meg trøtt,litt kvalm å følte jeg hadde sovet i 2 minutter.
Var borte i 30 min.

Kåm meg raskt etterpå.

jeg har ikke noe skrekkhistorie å komme med ihvertfall.

Åååh... Jeg har bare skrekkhistorier om mandler limt fast i hodet fra forrige uke da jeg spurte her inne. Særlig om de som kaster opp blod, gikk den 43 kg osv... [X(] Gleder meg virkelig til å ta mandlene den 17. september.. [:(]

Jeg hørte bare nå er den satt, så kommer du til å føle deg trøtt .. Så var jeg borte, eller da husker ikke jeg mer i allefall før jeg våkner opp på oppvåkning suuuuuuper trøtt og bare vil sove mer [8D] Men merket ikke noe til kvalme eller andre plager [:)]

ORIGINAL: tone_mor

skrekk!!
jeg har hatt narkose 1 gang og ALDRI mer!! jeg våkna mens de holt på å fjærne tuben i hasen og fikk HELT pannikk, skjønte ikke hva som skjedde så veiva med hanna for å få ut det som gjorde at jeg ikke fikk puste (trodde jeg) så de holdt fast hode mitt og henna for å fjerne utstyret og jeg fikk ikke mindre panikk av den grunn. kjentes ut som jeg holt på å kveles brystet var drit tungt! de måtte sette meg opp i helt oppreist stilling å pakke på med 02 før jeg fikk roa meg!

[:(][:(][:(][:(][:(][:(][:(]

Var helt greit[:D] Har hatt 2 ganger pga mandlene og fastgrodd morkake.
Var litt ekkelt når jeg våknet etter de hadde tatt mandlene for jeg hadde sånt rør langt nedi halsen, dro den ut selv i ørska[:'(]

sist gang jeg var i narkose var med blindtarmen... ikke noe ekkelt... føltes som om jeg hadde hatt en skikkelig god dyp søvn.. våkna, var litt rar i halsen etter den slangen i halsen.. men det gikk over etter ett par dager.. var litt vanskelig å våkne.. vær gang jeg lea på armen slokna jeg igjen.. hehe.. men var ikke noe vondt.. fikk en del morfin på oppvåkninga også.. hehe.. ellers så var luftsmertene i skuldra det verste... Narkose i seg selv er ikke noe skummelt.. hatt det mange ganger som barn pga ører og hals.. [8|] satt inn dren og fjernet de falske mandlene.. [8D]

Jeg husker de ba meg telle fra 10 og nedover, tror ikke jeg komme lenger enn til 8 gitt, poff der var jeg vekke.
Så våknet jeg og klarte ikke å puste, da låg jeg på oppvåkningen, husker 2 personer kom bort og sa pust rolig, så forsvant jeg igjen.
Våknet igjen på rommet mitt og hadde det helt grusomt, kvalm og spydde som en gris. Var helt omtåket.
Skulle ringe min søster, men husker ikke en skitt av den tlf, hun har derimot fått en morsom tlf fra meg.[;)]
Men ikke noe dårlig opplevelse, var bare fryktelig ekkelt da narkosen forsvant og jeg ble så utrolig dårlig..

ORIGINAL: Råsa Muffin!

Jeg hørte bare nå er den satt, så kommer du til å føle deg trøtt .. Så var jeg borte, eller da husker ikke jeg mer i allefall før jeg våkner opp på oppvåkning suuuuuuper trøtt og bare vil sove mer [8D] Men merket ikke noe til kvalme eller andre plager [:)]

Samme her! [:)] Vært i narkose 2 ganger. Begge gangene var jeg pling våken når jeg våknet, og begge gangene har sykepleiere intenst prøvd å få meg til å sove for å sove ut narkosen, uten særlig hell. [8D]

Ååååå.. narkose er deilig[:-][:D]
Jeg var i narkose for fem år siden, hadde en utskarpning, jeg aner ikke hvor lenge jeg lå i narkose, for tid og sted brydde jeg meg lite om.
Når jeg våknet dro jeg ut alt av ledninger og tenkte så fantastisk å bare ligge her å sløve ikke kjenner følelser eller smerte lenger.
Hadde ingen smerter i etter tid, og mange ganger jeg kunne ønske jeg kunne få narkose igjen[:D]
Lykke til, det går helt sikkert bra[:D]

ORIGINAL: Mamma til Adrian

sist gang jeg var i narkose var med blindtarmen... ikke noe ekkelt... føltes som om jeg hadde hatt en skikkelig god dyp søvn.. våkna, var litt rar i halsen etter den slangen i halsen.. men det gikk over etter ett par dager.. var litt vanskelig å våkne.. vær gang jeg lea på armen slokna jeg igjen.. hehe.. men var ikke noe vondt.. fikk en del morfin på oppvåkninga også.. hehe.. ellers så var luftsmertene i skuldra det verste... Narkose i seg selv er ikke noe skummelt.. hatt det mange ganger som barn pga ører og hals.. [8|] satt inn dren og fjernet de falske mandlene.. [8D]

Åssen får man luftsmerter i skuldrene...? [8D]

Narkose er heeelt greit! Har hatt to ganger, ved mandeloperasjon og ved galleblæreoperasjon.
Du bare sovner liksom - ikke noe skummelt eller ekkelt i det hele tatt (utenom at anestesilegen som stod over meg da jeg fikk mandel-narkose hadde MASSE hår stikkende ut av nesen... [8D]), og så føler man seg gaaaanske sløv og litt susen i hodet når man våkner opp. Jeg våknet såvidt opp inne på operasjonsstuen etter galleblæreoperasjonen da de løftet meg over i en annen seng, og jeg husker tydelig at jeg sa "tuuuusen takk for at dere har operert på meg altså, KJEMPESNILT...!" [8D] Litt sånn fyllavrøvl [&:] Sovnet igjen og våknet opp på oppvåkningsrommet og var skrubbsulten etter å ha fastet [:D]

Helt greit å våkne opp igjen, er ikke narkosen som er problemet med mandeloperasjonen vet du... [&:] Egentlig så hadde jeg gjerne ligget i narkose de 3 ukene etter operasjonen... Det gjør VONDT, men det er verd det [:D]

Back
Topp