Dilemma!!

Bellsi

Elsker forumet
Nå er jeg i tvil om hva jeg skal gjøre.. En av mine beste venninner kommer på besøk fra Oslo i dag. Hun skal på jobb i morgen, men kommer en dag før for å være sammen oss. Hun har ikke sett snuppa enda. Vi har gledet oss lenge til hun kommer! Meen, så har kjæresten hennes ligget helt utslått i helga, sannsynligvis med svineinfluensa... [:'(] Jeg vil jo for alt i verden ikke utsette jenta mi for det viruset hvis jeg kan unngå det! Derfor kommer hun ikke hjem til oss, og får ikke sett henne [&o] Men, jeg lurer nå på om jeg skal dra ned og treffe henne i byen, over en kaffe e.l. bare.. Jeg er så redd for å ta med meg smitten hjem - men på den andre siden så kan man jo bli smittet "overalt" i offentligheten.. Og jeg skal ikke være borti henne selvsagt. Hun er ikke syk selv - enda i hvert fall... Hva ville dere gjort?

oi den var vanskelig! Jeg vet nesten ikke jeg, selv er jeg litt redd for svineinfluensa (er i risikogr) så jeg har med meg sprit overalt som jeg bruker hele tiden. Jeg vil tro det skal gå greit så lenge dere ikke berører hverandre og hun ikke er smittet. Men bruk sprit eller vask hendene godt etterpå om du velger å treffe henne.

Tror faktisk jeg hadde latt være jeg...  Men som jea82 sier så bør det jo gå greit så lenge du tar forhåndsregler.

jeg ville reist jeg...(men nå er ikke er så inmari redd for dette greiene, og har ikke laget andre rutiner for hygiene hjemme enn det vi alltid har hatt...) men latt være å klemme henne o.l...
om du sitter på cafè med henne er det like sansynlig at du blir smittet a noen andre... og skal du da liksom holde deg hjemme til all evig til i tilfelle?? bare vær nøye med håndvask....

ORIGINAL: 3barnsmor*29

jeg ville reist jeg...(men nå er ikke er så inmari redd for dette greiene, og har ikke laget andre rutiner for hygiene hjemme enn det vi alltid har hatt...) men latt være å klemme henne o.l...
om du sitter på cafè med henne er det like sansynlig at du blir smittet a noen andre... og skal du da liksom holde deg hjemme til all evig til i tilfelle?? bare vær nøye med håndvask....

som du selv sier, like sansynlig å bli smittet eller i offentligheten og kan jo ikke mure oss inne

ORIGINAL: overasket

ORIGINAL: 3barnsmor*29

jeg ville reist jeg...(men nå er ikke er så inmari redd for dette greiene, og har ikke laget andre rutiner for hygiene hjemme enn det vi alltid har hatt...) men latt være å klemme henne o.l...

som du selv sier, like sansynlig å bli smittet eller i offentligheten og kan jo ikke mure oss inne

Ja, dere har rett, vi kan jo ikke bure oss inne heller. Jeg har heller ikke vært så redd for denne svineinfluensaen - eller sykdom generelt for jeg er så og si aldri syk, men nå har jeg vært kraftig forkjøla to ganger etter fødsel og det henger fortsatt litt i. Har nok litt redusert immunforsvar. Og denne svineinfluensaen er man visst mer mottagelig for enn andre sykdommer. Ble derfor plutselig veldig skeptisk, men jeg kommer nok til å dra og møte henne likevel - og heller ta forhåndsregler [:)]

Back
Topp