Dilemma...

Honning

Glad i forumet
Skal begynne i ny jobb mandag 14.september, og hvis alt går etter planen får jeg mensen ca uka etter. Så er spørsmålet om jeg skal gå igang med forsøk på den mensen (skal ha kort regime) eller vente...
Etter forrige forsøk i mai, gikk det 88 dager før mensen kom igjen... Er utålmodig og vil igang igjen så fort som mulig, og hvis mensen skal være like treg hver syklus så tar det laaang tid hvis jeg skal vente på neste mens... Men så er det det med ny jobb da... Det er kanskje ikke så populært å starte arbeidsforholdet med endel fravær. Så nå er jeg veldig usikker på hva jeg skal gjøre....
Noen tips...? Hva tenker dere?

ORIGINAL: Ivara

Det var litt av et dillemma ja. [&:]
Man har jo lyst til å gi et godt førsteinntrykk i ny jobb, men samtidig så skjønner jeg godt at du ikke vil vente til neste gang du får TR hvis det kan være så mye som 3 mnd til.

Jeg tror jeg ville satt i gang nå jeg. Du kan jo ringe den nye arbeidsgiveren allerede nå og si noe slikt som at du har en time for et mindre inngrep i uke ** som du ikke kan få flyttet på, og som vil medføre noen dager sykemelding. Jeg vil tro at arbeidsgiver setter pris på å få beskjed i god tid slik at de kan planlegge vikar, og da viser du deg samtidig som en seriøs person.

Signerer Ivara jeg! Ville tatt imot forsøk så fort jeg får lov, og håper og tror den nye arbeidsgiveren forstår at du trenger noen dager fri når han/ hun får høre at du skal gjennom et inngrep på sykehuset. Uansett hva du bestemmer deg for: Masse lykke til! [:)][:)][:)] Er det mye stress, nerver i forhold til å starte i ny jobb, kan det jo hende du har nok å tenke på uten forsøk også, men det må du føle på selv! Har du lang syklus kan du sikkert får primolutt, slik at du får TR igjen om en mnd tid.

Jeg syns du skal kjenne litt på det før du bestemmer deg. Hvis du forklarer slik som jentene over har rådet deg tror jeg ikke arbeidsgiver vil stusse over hvorfor, men så kan det jo hende at du må gjennom mer enn et forsøk og da blir det kanskje verre å forholde seg til.

Ikke at jeg har peilig, jeg har enda ikke sagt noe på jobb og jeg har vært der i syv år [;)]

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger!

Jeg har veldig god erfaring med at de jeg jobber med til dagen vet hva jeg går igjennom.. Og at de vet hvorfor jeg plutselig har fravær, eller ikke er helt i form eller humør en dag eller to.. Nå har jo jeg sykemelding i rugeperioden også da, pga tungt arbeid. Og skjønner veldig godt at du ikke vil utsette forsøket pga den lange tiden mellom hvert besøk av tanta.. [:)]

Vil råde deg til å tenke gjennom hvor mye du ønsker å involvere sjefen (evt medarbeidere).. Men dersom du trenger flere forsøk (noe jeg ikke håper) og får mer fravær så kan det gjerne være greit at sjefen vet hvorfor iallefall. Vet selv at det kan være litt små irriterende når en og samme person er vekke mye fra jobb, spesielt dersom sykefraværet ellers er veldig lagt på arbeidsplassen...

Takk for mange gode innspill!!
Dette er jo 3. forsøket vårt så jeg vet jo hva jeg skal gjennom... [:)]
Er fortsatt i "tenkeboksen" noen dager til, skal snakke med de på klinikken. Så får jeg høre hva de sier, og ta en avgjørelse når tanta bestemmer seg for å dukke opp igjen...[;)]
Håper at den nye sjefen min er forståelsesfull, og at dette forsøket (uansett når det blir) går uten for mye bivirkninger [;)]

Back
Topp