Dilemma!

Steph87

Elsker forumet
Februarlykke 2015
Vi eier en flott 3-roms i et borettslag der vi trives godt. Vi har pusset opp leiligheten og valgt løsninger jeg elsker. Husdrømmen har vi hatt i bakhodet det siste året, selvom vi i utgangspunktet har plass nok og bor sentralt.
Vi har nå fått tilbud om å kjøpe et nyoppført funkishus (tomannsbolig), huset selges av et vennepar og vi får det til en meget hyggelig pris, de vil selge uten megler.
Dette er en mulighet til å realisere drømmen om bolig, i et svært barnevennlig område med flotte naboer.
Dilemmaet er at dette er et stykke unna bykjernen. Jeg vet ikke om det passer meg å flytte 30 min med bil unna "liv og røre", vi må også mest sannsynlig ha to biler da jeg jobber til litt ugunstige tider..
Huset som er 9 mnd gammelt har løsninger jeg ikke ville valgt selv, så jeg ønsker å gjøre endringer selvom det ikke er noen grunn til det. Er jo egentlig helt kvalmt, alt er jo nytt og fresht, bare ikke de fargene jeg vil ha.

Hjelp! Er jeg helt tullete???
Jeg vil jo ha hus, men samtidig ikke bruke 60 min på buss for å nyte en kaffe latte! Jeg må være sprø.. Men hva tenker dere? Realitycheck takk :)

Ro deg ned hehe... Det er deres venners hus, det er ikke nødvendigvis passende for deg, til tross for at det er stilig og nytt :)
Dessuten - som du sier selv- har dere nok plass og nyoppusset etter din egen stil hjemme. Det er kanskje en grunn til at dere ikke allerede er flyttet ut av byen- det er ikke noe ønske å pendle 1 time for dag. Selv om de selger til en hyggelig pris så vil jeg jo tro at alle vil ha mest mulig for huset sitt evt takst. Også er det ikke alltid så heldig å handle hus/bil/campingvogn fra venner- kjedelig om det skulle være noe man må klage på etterpå.
Du får deg nok hus på en bra plass hvor du vil trives med å bo en gang i framtiden. Når DERE bestemmer dere for å kjøpe, ikke når venner tilfeldigvis skal selge :)
Lykke til uansett valg :)

Enig med Mrs.Tiger, hadde aldri kjøpt hus av venner. Tenk om det er noe feil? Og det høres ikke ut som at du er helt klar for å flytte ut av byen enda, og er du det så er jo plutselig markedet kjempestort, og jeg ville definitivt sett mer før jeg bestemte meg. ;)

Alt det juridiske er på stell, de ønsker bare ikke å bruke penger på megler hvis de kan unngå det. Huset er gjennomgått og fått takst, har ingen feil, så her er vi på trygg grunn.
Jeg bare lurer på om jeg er gal som takker nei til en god investering og bedre oppvekstvilkår for den lille i magen.. Vi har to uker på å bestemme oss, har aldri vært så vinglete på avgjørelser, er skikkelig i tvil!

Den lille i magen trives der du trives! Du har jo allerede plass fra før av :) du må følge magefølelsen også. Det er ikke noe godt å flytte fra et sted du liker, også kanskje måtte flytte igjen fordi du ikke liker det nye stedet.

Ikke alle trives å bo unna byen, og det er helt greit. Men når du ikke gjør det, og ikke er sikker på om du liker huset/løsningene så hadde jeg ikke gjort det.

Lykke til uansett :)

Er nok koseligere å være nær ting når du er i permisjon enn 60 min med buss med barnevogn.

Vent litt med å flytte. Trives du så er det ingen rush med å flytte til mer barnevennlig strøk. Lille er jo ikke ute å springer på en stund ennå

Takk jenter :) har fått sovet litt på det og idag ble vi enige om å bli her vi er. Vi trives godt og kan fint bli her et par år til. Godt å lande på det her syntes jeg, ble rett og slett stressa av å tenke på flytting mitt i alt annet som snart skal skje. Jeg er ei som trives best i nærheten av en by, mannen min er fra bygda i Sogn, men allikevel skjønte han at dette ville bli vanskelig for meg..

Slapper mer av nå :) håper lille kommer ut snart :)

Back
Topp