Dilemma: jobb

Vilnus

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
Hva ville du gjort?

Jeg har 2 mnder igjen av vikariatet mitt etter permisjonen (april-juni). Jeg trivdes ikke særlig godt der men penger er penger. Problemet er at jeg har flyttet og vil nå få halvannen til to timer pendling hver vei hver dag. Jeg jobber 2 delt turnus og har også en god del seint-tidlig og to helger. Jeg har ikke lappen (enda, håper på til sommeren).

Skal jeg si opp jobben og søke på noe annet eller bite I det sure eplet og beholde den? Er sykepleier men vi har litt problemer med å få juli til å gå opp mtp pass (skulle egentlig gått ulønnet). Må snart bestemme meg mtp oppsigelse :(
 
Jeg ville hvertfall sett på utlysninger på andre jobber før jeg sa opp! Kanskje prøve å komme på noen intervjuer.. Som du sier, penger er penger! Men man tilbringer MYE tid på jobb så det er viktig og trives!
 
Søk andre jobber først! Aktivt! Hvis du ikke får noe annet ville jeg ikke sagt opp. Men det er meg, du må gjøre det som kjennes rett for deg.
 
Hadde også søkt aktivt.. Ville nok ha vært sikker på at jeg hadde jobb før jeg sa opp... Jobbmarkedet er ikke som det var før vi gikk ut i permisjon.. Hvertfall ikke her på vestlandet.. Selv om der alltid er behov for sykepleiere.. Heldigvis..
Turnus i seg selv er en utfordring med familielivet, om man ikke skal ha pendling og misstrivsel i tillegg..
Masse lykke til!
 
Oppdatering:

Jeg tok ikke sjansen på å måtte gå mer I den jobben. Mangel på trivsel pluss lang pendling ble for mye. Jeg har frem til april og søker nå aktivt på jobber. Her jeg bor er det I alle fall 5 + potensielle arbeidsplasser innenfor en 30 min reisetid. Jeg trenger heller ikke jobbe som sykepleier da jeg lønnsmessig kan gå litt ned uten at det får store konsekvenser.

Nå står jeg også fri til å tiltre med en gang og risikerer ikke å måtte jobbe ut en oppsigelse.
 
Oppdatering:

Jeg tok ikke sjansen på å måtte gå mer I den jobben. Mangel på trivsel pluss lang pendling ble for mye. Jeg har frem til april og søker nå aktivt på jobber. Her jeg bor er det I alle fall 5 + potensielle arbeidsplasser innenfor en 30 min reisetid. Jeg trenger heller ikke jobbe som sykepleier da jeg lønnsmessig kan gå litt ned uten at det får store konsekvenser.

Nå står jeg også fri til å tiltre med en gang og risikerer ikke å måtte jobbe ut en oppsigelse.

Masse lykke til!
 
Oppdatering 2:

Da skal jeg til jobbintervju på fredag. Ligger ca 20 min unna med bil. Sendte CV og en åpen søknad på fredag og de ringer I dag. Ikke verst
 
Back
Topp