Dilemma!!! Hjelp!?!

*KristineS

Forelsket i forumet
Sensommerbarna 2016
Vi skal flytte nå, og har flydd på visninger en stund, hovedsakelig Manglerud i Oslo., vi har vært på 40 visninger.., om ikke fler, og jeg er mildt sagt dritt lei!! Enten går de for 1mil over takst, ellers blir de tatt fra oss på forkjøpsrett (Vi har kjøpt tre leiligheter som noen har tatt fra oss dagen etter på forkjøpsrett fra obos, eller intern forkjøp)
Jeg har min beste venninne på Kløfta, ca 30 min fra oslo. Hun sendte meg en link til et lite hus, som jeg nesten kan si jeg falt for., Motsetning til oslo så får vi jo mye større plass, noe som er veldig deilig! Det er en liten hageflekk, noe som også er veldig deilig! Og det er jo mye billigere, det er ingen husleie og slike ting (i oslo er det jo husleie i tillegg til lånet på ca 3 - 4 tusen (noen av stedene har jo fellesvaskeri og varmtvann + fyring inkl. i husleia da)
Men i Oslo er jeg jo "husvarm" det er folk overalt, noe jeg liker, det er gå-avstand til butikk, senter og nærme mamma og pappa<3 (Ja, er litt mamma og pappadalt kanskje) Og det er bare en t-bane tur til og fra byen..og alle vennene mine bor i Oslo.. (Unntatt en da=)

Jeg er (var..) nesten helt sikker på at nå blir det bygdejente av meg, det er tross alt bare 30 min fra oslo.., men så kommer pappa og nesten gir meg dårlig samvittighet "Jeg hadde gledet meg til å få dere nærmere" osv.. og mamma "det er så langt unna, og når babyen kommer vil dere sikkert ha litt hjelp, og da er det ikke bare to min unna"

På en måte forstår jeg deres synspunkt, og jeg skjønner de sier det for at ting skal være lettere for meg også, mtp at vi har hund og barn på vei som kan sendes rett bort i gata om vi har lyst å gå på kino en kveld, eller lettere at de kommer til oss og kan rulse hjem når vi kommer hjem og baby sover..

Men på en annen måte blir jeg bare lei meg og litt irritert.., skal jeg virkelig tenke på dem når det gjelder flytting, at de har gledet seg til at vi kommer nærmere., jeg tror jeg klarer meg uten kino i hverdagene!(??)

Jeg føler står mellom barken og veden., og klarer ikke komme til god løsning... WHAT TO DO???

Var deilig å bare skrive ned litt, å takk for tolmodigheten hehe;p

Skjønner tankene dine. Vi bodde i Oslo hvor resten av familien bor. Men i sommer kjøpte vi oss hus på Jessheim. Prisene i Oslo er helt ville og vi trengte større plass. Og må jo si at en biltur inn til Oslo går på 25 min:) man bor jo ikke så langt unna

Jeg bor i Eidsvoll enda lengre unna Oslo. Men er ikke langt til oslo på E6. Jeg synes du burde gjøre som du føler for uten å tenke på andre. Er veldig mange fra Oslo som flytter oppover hit pga at de får hus til samme pris som leilighet i Oslo. Og de er kjempe fornøyde siden de får hus og hage. jeg kunne aldri tenke meg å flytte til Oslo, er alt for glad i stor terrasse og hage.

Ja, jeg kan ikke skjønne at de gnåler over at 25-30 min er så langt., selv om jeg også gjerne vil bo nære dem, bare en trilletur på 10 min så er vi hos de, veldig kos., men på en annen måte, hvor kos er det ikke å ligge sole seg i sin egen hage på sommeren, og kan ha en lite plaskebasseng til lille og hunden kan ligge ute å kose seg hele dagen (vinteren er et fett samme hvor man bor..;-)
Jeg er bare så usikkert... :/

Eg syns det er egoistisk av dine foreldre å komme med sånne unnskyldninger. 25 min er INGENTING!! Gjør det du syns er best for dokken :) Eg sjøl flytta 3,5 time fra der eg komme fra for 2 år siden, det syns besteforeldrene mine var kjempe trist (eg er besteforeldre-dalt) i og med at både eg og sønnen min flytta. Men eg gjor det som var best for både meg og han!
Slutt å tenk på alle andre, og heller tenk på deg sjøl, og ka du kan få - bare 25 min fra Oslo :)

Lykke te :)

Det er det bare dere som kan bestemme, men enig i at det er litt egoistisk. Vi har mye familie her vi bor, men mine besteforeldre, pappa, broren min og søstera mi bor to timer unna. Har ei søster som bor i Tyskland. Man får det til å fungere hvis man vil.

Og nå som vi har flyttet opp gjett hvem som har kjøpt seg hus her?:p tante, onkel, fetter og mormor. Hehe! Veldig bra for barn å vokse opp her også. Er noe helt annet med hus og hage enn en leilighet i byen. Vi bodde på Teisen før! Og det går jo både buss og tog. Blir kort vei for dere til Jessheim. Og her finner man absolutt alt. Stort senter, kino, restauranter,utesteder alt man trenger. Og kort vei til hovedstaden:)

Jeg er enig med dere, Lene_84 og Veslejenta88, det er litt egoistisk sagt, selv om de ikke mener det sånn. Det er fordeler og ulemper ved begge valg! Men ja, man får det til å funke om man vil, og ja igjen, 25 min er INGEN TING!!

Og nå som vi har flyttet opp gjett hvem som har kjøpt seg hus her?:p tante, onkel, fetter og mormor. Hehe! Veldig bra for barn å vokse opp her også. Er noe helt annet med hus og hage enn en leilighet i byen. Vi bodde på Teisen før! Og det går jo både buss og tog. Blir kort vei for dere til Jessheim. Og her finner man absolutt alt. Stort senter, kino, restauranter,utesteder alt man trenger. Og kort vei til hovedstaden:)
Såpass ja hehe, kos da=)
Ja ikke sant, Jessheim har jo tilåmed blitt en by nå!;)
Tror vi ville fått det veldig fint der jeg!=)

25-30 min er jo ingenting det klarer både dere og besteforeldrene fint å reise for å se hverandre/gi avlastning osv.
Synes dere skal tenke på hva som passer best for dere og gå for det jeg.

Ja jeg er helt enig! Folk har det mye verre enn meg, så sitter jeg her å tørker tårer for 25 minutter, nesten latterlig..
Jeg er også enig i at det hadde vært deilig å bo såpass nærme at man kan kan tusle bort på to min, men på en annen måte er det så mange andre fordeler ved kløfta..

Jeg hadde kjøpt huset framfor en leilighet. For hvis dere får flere barn vil dere sikkert savne et hus med en liten hageflekk enda mere.
Det er ikke langt fra Kløfta til Oslo med bil, og det går ofte tog og buss innover. Og det er et område som er attraktivt, så dere vil helt sikkert øke egenkapitalen deres ved å investere i et hus der.

Vi bodde et kvarters kjøretur nord for Kløfta i fire år og huset vårt ble solgt for 700.000kr mere enn det vi kjøpte det for. Vi brukte selvfølgelig penger på oppussing, rundt 200.000kr.

Det er litt rart synes jeg at det skal være et problem for to voksne mennesker å ta en 25 min. tur til dere innimellom.
Jeg har kun svigerforeldre å støtte meg til, og de bor tre timer unna. Men vi klarer oss allikevel. vi har aldri barnevakt, men det visste vi på forhånd.

Gjør det som føles riktig for dere. Det er dere som skal skape en familie og deres eget. Og det er tross alt flest hverdager med dem nærmeste.
Lykke til :flower

Det der kan jeg skjønne at er vanskelig! Men tenk så fint det er med egen plass som ungen(e) kan leke på, og kjente du ikke ei som har barn som bor like ved der? Det eneste man skal tenke på er at man kan gjøre alt med det stedet man bor, med unntak av å flytte det ;)
Jeg trives veldig godt med å bo litt unna, og når det gjelder det med dine foreldre, så skal du se de kommer mye på besøk når du har flytta, de kommer bare til å venne seg til det :) Lykke til med valget! Og hva enn dere ender med, så lenge det er det dere innerst inne ønsker, så blir det bra :)

Ingen morsom situasjon... Gjør det dere kjenner er riktig for dere! Vi flytta fra Carl Berner til Ellingsrudåsen da vi ventet nr. 1 og videre til Flateby (15 min fra Lillestrøm gjennom Rælingen) da vi ventet nr. 2. Nå venter vi nr. 3 og har ikke lyst til å flytte tilbake og gi avkall på hage, nærheten til skogen og bilfri skolevei!! Når barna flytter hjemmefra derimot, hehe...;) Jeg hadde STORE kvaler med å flytte fra Oslo, men det har gått veldig bra:) man har ikke tid til kafebesøk og kino hele tiden når man får barn uansett:)

Lykke til, håper foreldrene dine ser saken fra deres side:)

Ser du for deg at du kan bo der da? Jeg har f. eks. abstinens mot å bo i leilighet, altfor trangt og lite fritt :) bor på bygda med "alle" rundt meg da, og har en 30 minutters kjøretur til by'n med bil. Midt i blinken ;) men 30 min. oppfattes gjerne lengre i Oslo, hR jeg litt inntrykk av? :)

Å ha familie i umiddelbar nærhet kan selvsagt være veldig kjekt, men det er ikke noe must vel? Jeg kjenner mange som bor i byen som bruker mer enn 25 min på å besøke foreldre som bor i samme by ;) Men det må vel foreldra dine forstå også, at dere får mye mer for pengene på Kløfta og at dere føler dere vil trives bedre i et hus med en liten hageflekk. Jeg syns rett og slett det er dårlig gjort å prøve å gi deg dårlig samvittighet fordi du ikke gjør akkurat som de hadde sett for seg...

Det der kan jeg skjønne at er vanskelig! Men tenk så fint det er med egen plass som ungen(e) kan leke på, og kjente du ikke ei som har barn som bor like ved der? Det eneste man skal tenke på er at man kan gjøre alt med det stedet man bor, med unntak av å flytte det ;)
Jeg trives veldig godt med å bo litt unna, og når det gjelder det med dine foreldre, så skal du se de kommer mye på besøk når du har flytta, de kommer bare til å venne seg til det :) Lykke til med valget! Og hva enn dere ender med, så lenge det er det dere innerst inne ønsker, så blir det bra :)
Ja, tror det blir veldig bra! Og ja, min bestevenninne bor to min unna=)
Jeg også tror de kommer til å endre mening når de bare venner seg til det!=)
Tusen takk=)

Ingen morsom situasjon... Gjør det dere kjenner er riktig for dere! Vi flytta fra Carl Berner til Ellingsrudåsen da vi ventet nr. 1 og videre til Flateby (15 min fra Lillestrøm gjennom Rælingen) da vi ventet nr. 2. Nå venter vi nr. 3 og har ikke lyst til å flytte tilbake og gi avkall på hage, nærheten til skogen og bilfri skolevei!! Når barna flytter hjemmefra derimot, hehe...;) Jeg hadde STORE kvaler med å flytte fra Oslo, men det har gått veldig bra:) man har ikke tid til kafebesøk og kino hele tiden når man får barn uansett:)

Lykke til, håper foreldrene dine ser saken fra deres side:)
Deilig å lese!!:) Takk skal du ha!!!

Ser du for deg at du kan bo der da? Jeg har f. eks. abstinens mot å bo i leilighet, altfor trangt og lite fritt :) bor på bygda med "alle" rundt meg da, og har en 30 minutters kjøretur til by'n med bil. Midt i blinken ;) men 30 min. oppfattes gjerne lengre i Oslo, hR jeg litt inntrykk av? :)
Jeg er oppvokst i blokk på oppsal, så er veldig vandt med det, elsker å ha folk rundt meg., men ja, kan så absolutt se det for meg! og det er lite tun på en måte, så er jo nærme naboer der også=)
Ja, alt man ikke kan gå til i oslo, er jo langt heheh;)

Back
Topp