Digitalt Helsekort for Gravide

KlokNoob

Flørter med forumet
Det er nå tilgjengelig i HelseNorge sin app.

Den nye generasjonen kommer aldri til å vite hvordan det var å bære på en bunke papirer mellom behandlere!

Hurra! :hello2

Hvor i appen finner du det? Må man ha hatt først kontroll hos lege/jordmor for å få det aktivert?

Jeg antar det. Usikker på hvordan det fungerer, men regner med at det kommer opp på helsenorge når man er i gang.

Jobber med IT, så gleder meg til å være prøvekanin!

Min fastlege hadde ikke sett noe til det, så her blir det fysiske papirer :laughing002
Samme her! Er en stund siden første gang jeg var gravid (7,5 år siden) og jeg sa med en spøkende tone til legen for to uker siden «nei gi deg! Er det ikke blitt digitalt enda???» :hilarious: hun bare lo oppgitt.
Spennende å se om vi blir rullet inn der eller ikke etter hvert da.
Siden vi ikke skulle få fler så trodde jeg jo at jeg verken skulle få oppleve TOUL eller føde på nye KK i Bergen. Men here we are :angelic: tenk om jeg får oppleve elektronisk helsekort i tillegg da!:hilarious:

Min fastlege hadde ikke sett noe til det, så her blir det fysiske papirer :laughing002
Vil tro at min fastlege heller ikke har det. Forrige graviditet opererte han fortsatt med en gammel versjon av helsekortet på papir! Alle andre steder ble jeg møtt med "Det har jeg ikke sett på noen år". Haha.

Vil tro at min fastlege heller ikke har det. Forrige graviditet opererte han fortsatt med en gammel versjon av helsekortet på papir! Alle andre steder ble jeg møtt med "Det har jeg ikke sett på noen år". Haha.
Haha herlig! Jeg synes jo forsåvidt det er ganske merkelig at vi er i 2026 og digitalt helsekort enda ikke egentlig eksisterer for alle. Men, jeg klarer dra på papir jeg :hilarious:

Back
Topp