iPhone 6. Synes kamera på denne er dritt i forhold til på HTC jeg hadde før. Men er jobb tlf, så må ha iPhone....
iPhone sin kamerateknologi er veldig bra, mye som skjer i softwarerendring (der er de overlegne) og mange muligheter. Men iPhone 6 sitt kamera er jo ganske utdatert. Jeg oppgraderte til iPhone X før jul (etter å ha hatt iPhone 6 i tre år), og kameraet og bildekvaliteten er mye bedre. det er to linser så man kan zoome inn optisk, man kan ta portrettbilder med uthvisket bakgrunn, og i tilleg er live-bilder (som alle iPhoner fra iPhone 6s har, men ikke 6) fantastisk når man tar bilder av barn
i tillegg til bildet får man et lite filmklipp av øyeblikket (med lyd også). Og man kan bla fram og tilbake og velge bildet som skal være bildet. Og se det som live når man vil. Helt genialt for småbarnsforeldre
Bare ved å oppdatere til iPhone 7 eller 8 ville du fått det da. Men om du vil ha portrettmodus må du ha 7+, 8+ (Og de to er veldig store..) eller iPhone X, mener jeg å huske.
iPhone X har mye bedre skjerm, der blant svart er helt svart, og dette gjør bildegjengivelse bedre. Den er dyr, men for en drøm av en telefon altså
Kan du ikke spørre jobben om du kan få en nyere iPhone?
Mannen min og jeg tar de fleste bildene våre med iPhone (han har 7+ og jeg har X) enda vi har svært gode kameraer. Han henter ut iPhone-bildene sine som raw-bilder (og bruker en egen app til å ta bilder i raw), og bruker etterbehandlingsprogrammer på mac’en, og bildene han tar er virkelig helt nydelige og ser ut som om de er tatt av en fotograf med utstyr til 50 000kr
Min mobil har litt bedre kamera enn hans, men jeg bruker bare kamera-appen i Tlf, og de fleste bildene jeg tar er live-photos, og jeg redigerer bare lys osv i photos-appen. Helt Ok det også