Digitalkamera til barn.

Har sett litt på slike "lekekamera" til jenta vår, men syntes de er dyre og virker klumpete og ikke spesielt gode....
Så vi har kjøpt ett skikkelig kamera til henne... er støtsikkert, vanntett og har 10megapixler.
Kostet 800 kr (samme pris som fisher price sitt) og tar bra bilder.
Hun takler det kjempefint, og tar flotte bilder[:)]
I tilegg låner vi det når vi ikke orker å dra med oss speilreflekskamera[;)]

Broren min hadd derre v'tech ihvertfaill, og det tok rimelig elendige bilda[&:] Va jo spill å sånt på det og da..men hvis hensikten e ett kamera villa æ nok ha valgt samme som funny_bunny![;)]
sjøl om æ syns det e ganske unødvendig me det i deinn alder'n uansett

ORIGINAL: tuppa86

Broren min hadd derre v'tech ihvertfaill, og det tok rimelig elendige bilda[&:] Va jo spill å sånt på det og da..men hvis hensikten e ett kamera villa æ nok ha valgt samme som funny_bunny![;)]

Kjapt spørsmål.. Hvorfor syntes du det er unødvendig i den alderen?
Er det en negativ ting att barn koser seg med å ta bilder?
Jenta mi på 4 år elsker det, og hun har tatt masse flotte bilder... de har hun i en egen mappe på datamaskinen. Og favorittbildene får hun fremkalle... og endel av de lager hun scrappesider av.
Syntes det er en flott måtefor henne å få bruke kreativiteten sin på[;)]

fisher price sitt er ihvertfall bortkasta penger! [:)]

En 4 åring trenger vell ikke sitt eget digitalkamera!!!!???? høres ut som at det blir noen veldig bortskjemte unger... er rystet!

ORIGINAL: funny_bunny

ORIGINAL: tuppa86

Kjapt spørsmål.. Hvorfor syntes du det er unødvendig i den alderen?
Er det en negativ ting att barn koser seg med å ta bilder?
Jenta mi på 4 år elsker det, og hun har tatt masse flotte bilder... de har hun i en egen mappe på datamaskinen. Og favorittbildene får hun fremkalle... og endel av de lager hun scrappesider av.
Syntes det er en flott måtefor henne å få bruke kreativiteten sin på[;)]

æ syns det e unødvendig å kjøp nytt kamera te en 4 åring ja... ihvertfaill når d bli kostende opp mot 1000 kr[;)] Men det e jo bare mi mening.. villa heiller ha gitt ett gammelt ett, eventuelt lånt bort vårres (ikke speilrefleks såklart[8D]) Når det e sagt syns æ goså det e MY likar å kjøp ett sånn som dokkre har kjøpt einn sånne "barnekamera" me elendig kvalitet..dæm syns æ ihvertfaill e unødvendig - men igjen, bare mi mening [8D]

Men det å kos sæ me å ta bilda e da så absolutt ikke negativt[;)] Og måten jenta di kose sæ me det hørtes jo kjæmpebra ut - om som du si - ein super måte for å hu å få bruk kreativiteten på[;)]

Tusen takk for svar.

Snuppa elsker å låne vårt kamera for å ta bilder, og jeg synes også det er en flott måte å få utløp for kreativiteten!
[:)]

Jeg har også forstått at bildekvaliteten ikke er stort å skryte av( rundt 1,3 mp) på barnekameraene, men god nok til å printe ut vanlige små bilder på.
Har også tenkt på å kjøpe et vanlig kamera, men er redd menyene blir for innviklet...? Vårt kamera klarer hun ikke å administrere selv.

ORIGINAL: Solstrålenes mamma

Tusen takk for svar.

Snuppa elsker å låne vårt kamera for å ta bilder, og jeg synes også det er en flott måte å få utløp for kreativiteten!
[:)]

Jeg har også forstått at bildekvaliteten ikke er stort å skryte av( rundt 1,3 mp) på barnekameraene, men god nok til å printe ut vanlige små bilder på.
Har også tenkt på å kjøpe et vanlig kamera, men er redd menyene blir for innviklet...? Vårt kamera klarer hun ikke å administrere selv.

Det som vi har fra olympus er veldig enkelt. og tok ikke lange tiden før hun mestret det helt fint.
Hun vet hvordan hun slår det av og på, og hvordan hun får frem bildene hun har tatt. Hender hun knoter litt med innstillinger, men vi har vist henne hvordan hun får det tilbake til automatisk, så da går det kjempefint[;)]
De små lærer vannvittig fort[&:][;)][:D]

ORIGINAL: *EnSolstråle*

En 4 åring trenger vell ikke sitt eget digitalkamera!!!!???? høres ut som at det blir noen veldig bortskjemte unger... er rystet!

hehe... herlig... bortskjemt av å ha ett kamera å ta bilder med?
Hmm... hva med de som bruker tusenvis av kroner på Nintendo ds, sykler, skiutstyr, masse leker, mobiltelefoner, filmer, pc spill, merkeklær.. til sine 4-åringer?
Skal nok mer enn ett uskyldig kamera til for att ett barn skal bli bortskjemt....
Eneste min jente får i overflod er kjærlighet.... alt annet må hun spare til og ønske seg.
Men jeg liker att barna får skikkelig utstyr når de viser interesse for å lære seg noe[;)]

Regner med jeg ikke er den eneste her i verden som ikke kjøper en bursdagsgave snuppa mi trenger.[:)]
Tipper ditt barn også har noe h*n egentlig ikke trenger[;)]

Regner med jeg ikke er den eneste her i verden som ikke kjøper en bursdagsgave snuppa mi trenger.[:)]

Så nå at du ikke har barn enda, men vent å se hvordan det blir[:)]

Hmm... hva med de som bruker tusenvis av kroner på Nintendo ds, sykler, skiutstyr, masse leker, mobiltelefoner, filmer, pc spill, merkeklær.. til sine 4-åringer?
Skal nok mer enn ett uskyldig kamera til for att ett barn skal bli bortskjemt....
Eneste min jente får i overflod er kjærlighet.... alt annet må hun spare til og ønske seg.
Men jeg liker att barna får skikkelig utstyr når de viser interesse for å lære seg noe[;)]

Jeg er enig med deg der! men 4åringer kan vise veldig inntersesse for noe en dag også neste dag er det uintresangt. Unger må lære seg å gjøre seg fortjent til ting. Men ett nytt kamera til rundt 1000 kr for et 4 åring syns jeg er drøyt. Har skjønt det vist det var til en 10 åring. De vet mer verdien i tingene, og passer på at det ikke blir ødelagt.

Fant fisher price sitt på tilbud til 400 her en dag, men er ikke så imponert over kvaliteten på bildene akkurat... Men snuppa derimot synes jo det er sååå stas å ta bilder og se på de! Peker og sier hvem ho har bilde av osv!
Ho blir 2 i mars, så vanlig kamera hadde nok ikke gått enda... Men når ho blir ett par år eldre skal ho helt klart få ett hvis ho interesserer seg for det[:)]

Gutten vår fikk et (billig) digitalt kamera når han var rett over 3.
Det er et skikkelig kamera, ser ikke poenget i å kjøpe leke-kamer til ham.

Han har også fått låne speilreflekskamera vårt, og tatt en del flotte bilder, bla et av meg og mannen.
Er gøy å se verden gjennom bildene hans.

Og til de som drar "bortskjemt-kortet" så har de faktisk fotografering som eget tema i bhg, hvor de bla øver på å ta bilder, laste inn på PCen, printe osv.
Vi fikk en veldig bra pris på det vi kjøpte, og har flere leker som er betraktelig dyrere.
Men han har ikke noe spillkonsoll, CD-spiller, TV el

Har 2 stesønner på 7 og 10. Han på 7 ville fremdeles ikke fått noe nytt digitalkamera nå, pga av han ville bare rotet det bort med en gang. Begge må spare for å lære seg verdien av penger, selv om det er til bursdag. Da får dem heller penger som dem må spare til det dem har lyst å kjøpe.

Men selv om jeg ikke har unger selv ennå, så blir ikke min 4 åring å få nå nytt dikitalkamera uansett, heller en tegneblokk. [:)] hvis jeg har fått meg ett nytt kamera og det jeg hadde ikke ble brukt så kunne h*n få låne den. Men ikke fått noe slik i bursdagsgave. men dette er jo min mening da [:)]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Jeg er enig med deg der! men 4åringer kan vise veldig inntersesse for noe en dag også neste dag er det uintresangt. Unger må lære seg å gjøre seg fortjent til ting. Men ett nytt kamera til rundt 1000 kr for et 4 åring syns jeg er drøyt. Har skjønt det vist det var til en 10 åring. De vet mer verdien i tingene, og passer på at det ikke blir ødelagt.

Men folk kjøper jo lekekjøkken ol. til nesten samme prisen som ett kamera, hva er forskjellen? [:-]

forskjellen er at det tåler mye mer. og ikke minst skjønner dem hvordan dem skal bruke det. Kan ikke helt samenligne lekekjøkken og kamera.

Har 2 stesønner på 7 og 10. Han på 7 ville fremdeles ikke fått noe nytt digitalkamera nå, pga av han ville bare rotet det bort med en gang. Begge må spare for å lære seg verdien av penger, selv om det er til bursdag. Da får dem heller penger som dem må spare til det dem har lyst å kjøpe.

Men selv om jeg ikke har unger selv ennå, så blir ikke min 4 åring å få nå nytt dikitalkamera uansett, heller en tegneblokk. [:)] hvis jeg har fått meg ett nytt kamera og det jeg hadde ikke ble brukt så kunne h*n få låne den. Men ikke fått noe slik i bursdagsgave. men dette er jo min mening da [:)]

Ja, det er godt vi kan ha ulike meninger. [:)]
Selv syns jeg det er fint å vekke snuppa på morgenen på bursdagen hennes og gi henne noe hun blir glad for der og da. Vet at jenta mi hadde blitt veldig skuffet hadde hun fått noen hundrelapper hun ikke fikk lov å bruke før på lenge på bursdagen sin. Da mener jeg noe av poenget med bursdagfeiring faktisk forsvinner. Dette er jo DEN ene (bortsett fra julaften) dagen barna virkelig kan skjemmes bort(tenker da på materielle ting, kjærlighet får hun nok av i hverdagen[:)]) Men det er nå min mening[;)]

Ja, det er godt vi kan ha ulike meninger. [:)]
Selv syns jeg det er fint å vekke snuppa på morgenen på bursdagen hennes og gi henne noe hun blir glad for der og da. Vet at jenta mi hadde blitt veldig skuffet hadde hun fått noen hundrelapper hun ikke fikk lov å bruke før på lenge på bursdagen sin. Da mener jeg noe av poenget med bursdagfeiring faktisk forsvinner. Dette er jo DEN ene (bortsett fra julaften) dagen barna virkelig kan skjemmes bort(tenker da på materielle ting, kjærlighet får hun nok av i hverdagen[:)]) Men det er nå min mening[;)]

Ja og godt er det [:)] heldivis er vi forskjellige. [:)]
Jeg syns ikke at en 4 åring skulle få penger på morgenen når dem blir vekt. Men noe dem blir glad for selvklart. jeg er helt eni med deg der. men klarer ikke å se for meg en 4 åring med et digitalkemera, syns dem er alt for små til det. men har ikke hatt noe problem at min 4 åring skulle få låne mitt kamera når h*n vill det, men da under oppsyn slik at det ikke blir ødelagt.

Back
Topp