Digital speilrefleks for beginners?

Mammaia 81

Elsker forumet
Er det noen som er gode på foto her?

Jeg tenkte jeg skulle ønske meg penger til digitalt speilreflekskamera til bursdagen min!
Er veldig glad i å ta bilder, og avogtil så tar jeg noen som jeg synes blir skikkelig fine også, hehe :D
Tenkte derfor på å investere i et skikkelig kamera før babyen kommer, men trenger noen tips!
Jeg vet jo ikke nå hvor mye jeg får skrapt isammen, men tror ikke jeg vil bruke mere enn 5000,-.

Er i utgangspunktet helt grønn på dette, så det må jo være et som er brukervennlig, og mulig selv for
meg å lære å bruke :D
Mener jeg har sett noen kamera, hvor man får med en sånn pakke med veske og gavekort på kamerakurs,
men husker ikke hvem som hadde det nå! (Mulig det var Nikon)

Om noen har erfaring å dele om hvilket kamerahus, linse, blitz osv man bør starte med så blir jeg kjempeglad! Tar også gjerne imot tips om kurs, nettsider eller bøker som er finne å bruke!

Jeg har canon eos 450D, og er kjempe fornøyd...
De er billige nå, har og kjøpt zoom linse, kamerastativ, uv-filter og større minnekort...
Digger kameraet[:)] Til nybegynnere trenger man ikke mer egentlig, og for 5000,- får du kamera, og kanskje en linse som er uorginal...

Jeg blir å kjøpr blitz også etterhvert[:)]

Så snille dere er som hjelper meg!
Ser at canon 500 blir litt i dyreste laget for meg, men ser at canon sine kameraer gjør det bra på tester!

Men Diddij, hvor kan man kjøpe uoriginal linse da? Og hvordan vet jeg hvilken linse jeg skal ha?
Hehe, må jo ha det med teskje! Står det på "passer til eos 450d" f.eks?
Er det sånn at det ikke er blitz i det hele tatt på kameraet i utgangspunktet, eller er det bare sånn at man kjøpe en i tilegg når man skal være litt avansert?

ORIGINAL: Mammaia 81

Så snille dere er som hjelper meg!
Ser at canon 500 blir litt i dyreste laget for meg, men ser at canon sine kameraer gjør det bra på tester!

Men Diddij, hvor kan man kjøpe uoriginal linse da? Og hvordan vet jeg hvilken linse jeg skal ha?
Hehe, må jo ha det med teskje! Står det på "passer til eos 450d" f.eks?
Er det sånn at det ikke er blitz i det hele tatt på kameraet i utgangspunktet, eller er det bare sånn at man kjøpe en i tilegg når man skal være litt avansert?

Det er en vanlig blitz, sånn liten som er fast i kameraet, men etterhvert så oppdager man at man skulle hatt mer lys[8D] Bildene blir myyye finere hvis man har ekstra blitz...
Til canon kan man f.eks. bruke Tamron sin uorginale, for canon, får den til nikon og, så man må passe på at den er til canon. Sigma har og urginale linser, men pass bare på at den er til rett kamera.
Koster ca 1500,- for en 70-300 linse urginal. Tamron er den beste til canon.
Desse linsene har ikke stabilisator, så da er det best å bruke stativ, for man klarer ikke holde handa i ro...
I orginal linsene er det stabilisator, men de koster og en del mer da...

Tusen takk for tips!
450'en er jo ikke så verst i pris heller ser jeg, så jeg tror jeg rett og slett må gå for den!

Men har noen av dere gått noe kurs e.l. for å bli flinke fotografer, eller har dere bare prøvd dere frem?

Back
Topp