Digital graviditetstest

Rainbow87

Betatt av forumet
Kan en clear blue digital vise feil? Altså vise gravid, også er man ikke det? Får opp gravid og ukene + men har jo hatt menstuasjon forrige uke :(

Nei, de viser nok ikke feil. De måler et gravid-hormon (hcg) som bare finnes i kroppen under graviditet. Mange kan ha menstruasjonslignende blødninger gjennom store deler av svangerskapet. Blødde du like mye som vanlig mens, eller mindre mengde?

Blødde faktisk mindre, men like mange dager.. Men helt friskt blod. Blødde igår og, littegrann, helt normalt blod det og. Har sånn magesmerter idag :/ greier kun ligge i ro.

Jeg har hatt en kjemisk graviditet for noen år siden der testen viste gravid 2 uker etter jeg hadde hatt en liten mens.

I sist graviditet(endte i sa.) hadde jeg mensen 2 ganger selv om jeg var gravid.

Tror nok jeg ville ha tatt turen til legen for å få målt HCG i blodet
hvis jeg var deg. Du kan fremdeles være gravid, men du kan også
ha hatt en kjemisk graviditet, eller mistet.

~Purpalicious~ skrev:
Tror nok jeg ville ha tatt turen til legen for å få målt HCG i blodet
hvis jeg var deg. Du kan fremdeles være gravid, men du kan også
ha hatt en kjemisk graviditet, eller mistet.

Enig! 
Ikke for å være en kjiping, men har hørt at HCG ikke forsvinner ut av kroppen med en gang man har hatt en SA. Det går gradvis ut av kroppen igjen.

Halveringstiden for HCG i blodet er 1 døgn etter en abort. (...) Det tar lang tid før verdiene er helt normale (under 10), og det vil altså synes positivt på en urinprøve i mange uker etter aborten.
Link: http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa4073045_HCG_abort.html

Men .. det er jo også flere eksempler på folk som har blødninger i svangerskapet uten at det er noe som helst galt med fosteret =)

Som Purpalicious skrev ville jeg ha tatt en tur til legen for å være sikker!! =)

Ja jeg blødde mye i mitt forrige svangerskap (har en sønn på 2) så er ikke blødningene som skremmer meg. men smertene :( og at jeg har kobberspiral i meg.

Kom deg til legen å få målt stigning av hcg.
Jeg har jo hatt en mensenlignende blødning dette sv. skapet selv, men hcg stiger som bare det! =)

Back
Topp