Digital graviditetstest

Kalua

Betatt av forumet
Marsboerne 20 18
I følge terminkalkulatoren på BV er jeg 5+4 i dag.
Tok en CB digital med ukesindikator i kveld og den viste 2-3 uker.
Hadde jo forventa 3+, så blir litt bekymret nå.

Noen erfaringer å dele?

*titter innom*
Jeg tok og en digital med ukesindikator, den viste da mer enn hva jeg mente var rett. Så leste jeg bruksanvisningen... nøye.. Den skal kun brukes på morgenurin, gjorde du det?

Og det er kun en indikator, den er ikke 100% sikker. [;)]

Det var jo kveldsurin...
Kanskje jeg skal la den bekymringen ligge?

Hehe, hvordan skal dette gå? Stresser med "småting" allerede.

ukeindikatoren sier ca hvor lenge det er siden befrukting.....mens svangerskapet blir regna fra første dag i siste mens....altså så blir det ca 2 uker forskjell....er ihvertfall sånn jeg har tolka og forstått det.....men mulig jeg er på bærtur her...[:)]

Graviditetstester måler jo hcg i urinen. Så den får jo da kun målt hvor lenge det er siden egget festet seg. Så det vil si at det er 2 uker mindre enn det du er på vei.
Så da stemmer det jo ganske godt.

Men noen produserer jo hcg tregere enn andre.
og det er jo kun en indikator [;)]

Har hørt flere som den ikke har stemt 100% på, så den bekymringen tror jeg du kan la ligge! Finns nok av andre bekymringer, bare spør om du mangler noen[8D]

En menstermin er kun beregnet utifra siste mens. Man -kan- ha eggløsning når som helst i syklusen. Du kan ha blitt gravid tidligere eller senere enn beregnet og vil da være kortere/lenger på vei. Jeg f.eks har fått termin noen dager (10 dager på yngste) senere enn ved menstermin med alle barna mine. Det er såklart ved ordinær UL da [;)] Akkurat den testen hadde jeg ikke brydd meg noe om [:)]

ikke legg for mye i den med ukesindikator. De kan vise litt feil, komme ran på hcg nivået ditt og det kan variere. Jeg fikk 1-2 uker når jeg var 4+3 og den skulle vist 2-3 men har hørt flere som den viser feil til. Stol heller på din egen utregning om hvor langt du er.

Den testen er det dummeste de har kommet med. Ettersom det er forskjell fra kvinnfolk til kvinnfolk hvor mye hcg som blir skilt ut i urinen. Så man skal aldri stole på de tallenme der. Man må nesten bare regne ut selv. Dagen man venter mensen er man 4+0 også får man bare regne... [:)]

Takk for at dere deler deres erfaringer!
Jeg legger herved fra meg digitaltest-bekymringer [:)]

så du hadde tatt den på kvelden også da var sikkert urinen for utvanna til at den viste 3+:)
bra du legger fra deg den digitalbekymringen:)

Back
Topp