Digiscrapping

Sola1979

Elsker forumet
Synes det ser kjempeartig ut med digiscrapping, men vet fint lite om det. Noen som kan fortelle hvordan en kommer i gang?? Må man kjøpe et program eller? Noen bra linker til sider med info på nett?

Har sett noen av LO deres (vet ikke hva lo står for, men det er vel bildet?), de er superfine. Lyst til å lære å gjøre sånn selv...

Takker for hjelp!!

Takk atkk, skal se på det!! *Hvisker*, det var litt sånn pirat jeg tenkte på og...

Kjempefine LO'er!
Litt i redsel for å virke dum... Men åssen får du de ut? Vil jo ha de skrevet ut og i album evt... Kan man skrive de ut og resultatet blir bra??

Jeg bruker også photoshop, men synes ikke photoshop er så innviklet da?

Hvis du er på jakt etter sider med freebier, anbefaler jeg digiscrapdepot.com, der har de masse-masse, og de har sortert alt så greit(Etter papir, pynt, overlays, rammer osv) så hvis det er noe spesielt du er på jakt etter er det veldig lett å finne.
http://petitmoineaux.blogspot.com/search/label/Freebies har de også mye fint, vanligvis som ferdige kit, slik at det er masse papir, rammer, pynt osv samlet. Det er veldig greit, spesielt i begynnelsen, da får du liksom litt som passer greit sammen uten å trenge å laste ned så vannvittige mendgder på en gang.

Lykke til![:D]
Er forresten bare et par uker siden jeg begynte selv, men det er veldig lett. Og er det noe du lurer på, er det jo bare å spørre her.

argh... jeg vil også kunne sånn... Det eneste jeg kan nå på Photoshop er å få hvit bakgrunn... og å få sorthvittbilde, med noen fargede detaljer... Jeg skjønner ikke hvordan dere får til å lage de flotte loene deres...[:@][:D][;)]

ORIGINAL: Sola1979

Kjempefine LO'er!
Litt i redsel for å virke dum... Men åssen får du de ut? Vil jo ha de skrevet ut og i album evt... Kan man skrive de ut og resultatet blir bra??

Jeg har skrevet ut en på photopapir hjemme, og der ble resultatet bra. Men man kan også bestille de som fotobok gjennom f.eks eurofoto eller fotoknudsen, men da må man jo ha laget noen først da.  Da får man de jo i perm og i str 30x30, sliik at det blir litt str på de. [:D]

Tusen takk for svar!! Skal definitivt prøve å sette meg inn i dette, virker veldig artig. Elsker å ta bilder og lage album!!
Kommer nok tilbake med flere spm, tro du meg! [;)]

Tusen takk Mikke!! Den kommer etter all sannsynlighet til stor hjelp bare jeg får begynt. Har sett litt på nedlastinger... Hva slags photoshop program har dere?? Hva heter det? Er jo en jungel der ute... [:)]

ORIGINAL: #go gutten min#

ORIGINAL: UPS

Jeg bruker også photoshop, men synes ikke photoshop er så innviklet da?

Hvis du er på jakt etter sider med freebier, anbefaler jeg digiscrapdepot.com, der har de masse-masse, og de har sortert alt så greit(Etter papir, pynt, overlays, rammer osv) så hvis det er noe spesielt du er på jakt etter er det veldig lett å finne.
På [link=http://petitmoineaux.blogspot.com/search/label/Freebies]http://petitmoineaux.blogspot.com/search/label/Freebies[/link] har de også mye fint, vanligvis som ferdige kit, slik at det er masse papir, rammer, pynt osv samlet. Det er veldig greit, spesielt i begynnelsen, da får du liksom litt som passer greit sammen uten å trenge å laste ned så vannvittige mendgder på en gang.

Lykke til![:D]
Er forresten bare et par uker siden jeg begynte selv, men det er veldig lett. Og er det noe du lurer på, er det jo bare å spørre her.

Hvordan får man lastet ned noe her i fra da??????? [8|][8|]

Der det står télécharger ici, trykk på ici, da kommer du til nedlastning. (Står under hver freebie)

ORIGINAL: #go gutten min#

Har fått lasta ned... Nå ligger det mangen "bilder" av alt som var på arket, men hva gjør jeg nå da??? Hvordan få bilde innpå? Hvordan sette sammen til en side??? Og mange av de står det "bildet er for stort" når jeg prøver å åpne????  Ble visst litt for vanskelig for meg dette.......[&:][&:] Men "alle" andre får det jo til..........[8|][:-]

Men hva slags program bruker du?

Back
Topp