DieselbilF***HE****!!! *oppdatert x2*

ORIGINAL: TonjeJenta

noen som vet hvor mange plugger en chrysler har? koster 200,- på bilekstra :)
skal få kjøpt nye slike også. [:D]

hvilken chrysler og hvilken motor?

ORIGINAL: turboquattro

noen som vet hvor mange plugger en chrysler har? koster 200,- på bilekstra :)
skal få kjøpt nye slike også. [:D]

hvilken chrysler og hvilken motor?

Grand Voyager, 2,5 Diesel

ORIGINAL: Sjakkruta

Skift glødeplugger!! [;)]

Har tenkt. Men må få start på den for å få gjort det...
Få verksteder som kommer på hjemmebesøk desverre.

ikke bare meg med bilproblemer for tiden, desverre kan ikke mine problemer fikses ser det ut til

BIL ER NOE DRITT[:'(]

Tror det må være noe med denne byen og fucka biler i dag.
Bilen vår starta riktignok på første forsøk, men vi kom oss ikke lengre enn 1,5 km...før driten stoppet, jeg ble stående med 2 unger som skulle i barnehagen og det var 18 minus i sentrum...barnehagen ligger på Lasken!

Jævlig fornøyd med dissa kuldegradene, bunnpluggen frosna og vips var kaputt bil[:@][:@]

Hmm... Det er ganske enkelt, så har du en mann (pappa, bror, kompis, hvem som helst) så kan jeg omtrent love deg at han får det til, uten å ha spesielt peiling på biler [:)] Eneste problemet er at du muligens trenger et spesialverktøy som verksted har, så noen bør nok stikke innom ett. Evt. så får du få slept bilen til et verksted. Trenger en bil med krok og et slepetau [:D]

(Og neste gang, ikke vent til bilen ikke starter. Skift pluggene når du merker at den har begynt å bli tungstartet)

Hmm... Det er ganske enkelt, så har du en mann (pappa, bror, kompis, hvem som helst) så kan jeg omtrent love deg at han får det til, uten å ha spesielt peiling på biler [:)] Eneste problemet er at du muligens trenger et spesialverktøy som verksted har, så noen bør nok stikke innom ett. Evt. så får du få slept bilen til et verksted. Trenger en bil med krok og et slepetau [:D]

(Og neste gang, ikke vent til bilen ikke starter. Skift pluggene når du merker at den har begynt å bli tungstartet)

Automatgira biler skal ikke slepes/dyttes. Og i dag er det kjoppa fullt overalt. Vi fikk bilen vår inn på Mekonomen, men de hadde ikke mulighet til å gjøre noe med den før om 2 uker [X(]

ORIGINAL: Kranglefanten

Automatgira biler skal ikke slepes/dyttes. Og i dag er det kjoppa fullt overalt. Vi fikk bilen vår inn på Mekonomen, men de hadde ikke mulighet til å gjøre noe med den før om 2 uker [X(]

Det skal stå i instruksjonsboken hvor fort og langt den kan slepes. Det stemmer at kassene KAN ta skade av sleping over LENGRE strekninger (dette fordi kassene ikke får smøring), men et par km. feks. skal gå bra (igjen; se i boken til den aktuelle bilen).

Hva med å leie en bilhenger å kjøre den til verksted..? så sant dere har en bil som kan dra hengeren da :)

ORIGINAL: Kranglefanten

Det skal stå i instruksjonsboken hvor fort og langt den kan slepes. Det stemmer at kassene KAN ta skade av sleping over LENGRE strekninger (dette fordi kassene ikke får smøring), men et par km. feks. skal gå bra (igjen; se i boken til den aktuelle bilen).

Men nå er ikke dette automat, men manuell!

Ville uansett ringt NAF, og fått de til å få liv i den, ev. slept den til verksted.

kan ikke se at hvem som helst bror/kompis skal være mer teknisk anlagt enn jeg er selv.. så da skal jeg vel klare det helt selv. Problemet... er jo at bilen ikke kan taues fra her den står.. uten servo får man ikke dytta dett svære kreket rundt og ut porten. Derfor får vi ikke så lett flytta den til no verksted. Har lært at alle dieselbiler er tungstarta i kulda. Aldri vært problem før.. derfor har jeg ikke bytta heller. Men får jo få gjort det nå da.... Ringer vel viktig i kveld og får den flytta til et eller annet lurt sted..

ORIGINAL: IsabellaCullen

Er batteriet gåent?[:-]

kjøpte nytt i går. Det er 80% kapasitet når man kjøper.
og ved en start tømmes 40%.. og i dag etter en start.. var det ikke nok til å starte da jeg hadde varmet den opp.
Like langt...

ORIGINAL: mamma til Felix

Hva med å leie en bilhenger å kjøre den til verksted..? så sant dere har en bil som kan dra hengeren da :)

Leie kranbil.... Ellers får man den ikke ut gjennom trange porten uten servo.. I promise.

ORIGINAL: Rebecca85

Ring Viking [:)] de kommer hjem til deg og får start på bilen[:)]

Jepp, skal det i ettermiddag/kveld.
[:)]

ORIGINAL: [Malin]

Pluggene kan man jo bytte selv, da.. Har aldri hatt problemer med bilen i kulda, ikke en gang på hytta i fjor jul i 30 minus..

Evt får du strekke ledning bort og varme opp bilen med vifteovn.

Vi har dieselbil og den starta i -30 i fjor uten motorvarmer

Altså noen ting som er greit å få med seg når man har dieselbil.
Sørg for at glødepluggene er i god stand.(koster ikke allverden for nye)
Ikke kjør bilen så si tom før man fyller da er det fare for kondens. (gjelder igrunn alle biler)
Er heller ikke dumt å sjekke/bytte olje. Er det en tykk olje som har noen km går den utrolig tregt nå i kulda.
Ha ett ordentlig batteri. (pass på å velg ett med mye start amper. 5-600 er for lite uansett bil vil jeg si. 7-800 så hjelper det. Og gjør heller ikke noe at batteriet er noe større enn orginalt. Husk at f.eks chrysler er laget i usa og der har de ikke samme vinter som her)
Noe som ofte tar livet av batteriene i denne kulda er småturene til byen og sånt. Hvis det blir mye småkjøring er det ikke dumt å sette på en batterilader innimellom.
Det med at man bare kan drite i å starte diesel biler i kulda som er nå er bare tull. Hadde ikke noe problemer med å starte vår i 17 minus i morges. Startet uansett temp. i hele fjor vinter og. (ned i 26 minus) Dette er uten motorvarmer. Nå kjører vi riktig nok bare vw[:D]
Kan jo legge til at chrysler voyager er vel blant de dårligste bilene som er laget noen sinne.
Og diesel biler har ikke tennplugger men glødeplugger. De tenner ikke på samme måte som en bensin bil.

ORIGINAL: Streetglowww

Altså noen ting som er greit å få med seg når man har dieselbil.
Sørg for at glødepluggene er i god stand.(koster ikke allverden for nye)
Ikke kjør bilen så si tom før man fyller da er det fare for kondens. (gjelder igrunn alle biler)
Er heller ikke dumt å sjekke/bytte olje. Er det en tykk olje som har noen km går den utrolig tregt nå i kulda.
Ha ett ordentlig batteri. (pass på å velg ett med mye start amper. 5-600 er for lite uansett bil vil jeg si. 7-800 så hjelper det.
Tror ikke vi snakker samme språk her... standard for vår bil er 74Ah.. og vi har nå kjøpt ett på 88.
Tror ikke man kan ha 5-600 Ah på vår bil altså[:-]

Og gjør heller ikke noe at batteriet er noe større enn orginalt. Husk at f.eks chrysler er laget i usa og der har de ikke samme vinter som her)
Noe som ofte tar livet av batteriene i denne kulda er småturene til byen og sånt. Hvis det blir mye småkjøring er det ikke dumt å sette på en batterilader innimellom.
Det med at man bare kan drite i å starte diesel biler i kulda som er nå er bare tull. Hadde ikke noe problemer med å starte vår i 17 minus i morges. Startet uansett temp. i hele fjor vinter og. (ned i 26 minus) Dette er uten motorvarmer. Nå kjører vi riktig nok bare vw[:D]
Kan jo legge til at chrysler voyager er vel blant de dårligste bilene som er laget noen sinne.
Og diesel biler har ikke tennplugger men glødeplugger. De tenner ikke på samme måte som en bensin bil.

Du får mene hva du vil om Chrysler... ja vært mye problemer med de... men det er bensin og automat.
Dieselbilene har vært rimelig stabile.
Er helt nytt batteri. Ny olje i alle retninger. Er kun glødeplugger som mangler å byttes...
Prøver å få tak i nå.. men visstnok bestillingsvare. Og så må vi ringe Viking.

Back
Topp