Didrikson vinterdress

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Noen som har testvinneren theron?

Eller den som ligner, carnic?

Fornøyde?
Holder de mål med tanke på slitestyrke, rivestyrke og vanntetthet? Hvordan er vanntetthet etter vask?

Veldig fornøyd! Den snøstoppen i armene og at en kan regulere strikken som skal under skoen er veldig pluss, i tillegg til strikken i livet, jeg har vært trofast til reima hele veien, men ser nå at jeg heller mer mot didrikson. Sliteevnen er god og dressen er like tett enda her iallfall..

Veldig fornøyd! Den snøstoppen i armene og at en kan regulere strikken som skal under skoen er veldig pluss, i tillegg til strikken i livet, jeg har vært trofast til reima hele veien, men ser nå at jeg heller mer mot didrikson. Sliteevnen er god og dressen er like tett enda her iallfall..

Frøkna har dressen, og jeg var superfornøyd helt til dag nummer to hvor dressen ble brukt i barnehagen. Hun klarte å få den gummikanten med snøstopper-systemet under støvelen, og så rive den nesten helt av. Svigermor prøver å lappe på det nå... Håper lappingen holder, for ellers syns jeg dressen ser fin ut, og vi er veldig fornøyd med parkdressen deres som har blitt brukt hardt i vår/sommer/høst.

Dressen er litt lang i beina til henne da, så det er jo derfor hun har fått gummien under, men da vi prøvde den på med ullklær syns hun dressen i en størrelse mindre var for trang, så vi måtte kjøpe den største.

Last edited:
Takk for svar.

Hvordan er de i str?

Har en på 4.5 som er ganske lang. Han er ca 111 cm. Bruker 116 i vanlige klær, og vinterjakka i 116 er litt stor.
Ser de ikke har 116, men 120 som neste str, vil den bli for stor? Han er slank.

Takk for svar.

Hvordan er de i str?

Har en på 4.5 som er ganske lang. Han er ca 111 cm. Bruker 116 i vanlige klær, og vinterjakka i 116 er litt stor.

Jeg vil påstå at de er ganske normale i størrelsen, men kanskje litt lange.Så kan man utvide dressen en størrelse ved å åpne en søm inni, men lurer på om det kun går på lengda, har ikke sjekket det enda.

Takk for svar.

Hvordan er de i str?

Dei er ganske store i str. Vi kjøpte i fjor, og ungane brukar no dressane for andre sesong. Lille sin er str. 120, ho er no ca. 118 cm. Trur ikkje vi treng å "extend size" denne vinteren. Eldste sin dress er str. 130, han er ca 134 høg og heller ikkje der har vi forlenga ermene og beina.

Usikker på nøyaktig kva vår modell heiter, då den blei kjøpt i fjor. 6-åringen sin (rosa) dress ser knapt slitt ut, sjølv etter no 1 1/2 sesong. Den har ikkje vore vaska meir enn ein gong (trur eg), så eg veit ikkje korleis vanntettheten vil vere etter mange vask. Snøstopparen på beina er super, den gjer egentlig strikken under skoen overflødig (pleier ikkje bry oss med å få den under). Jenta mi er ein skikkeleg frysepinn som blir veldig lett kald, men ho held godt varmen i dressen sin. No har vi det ikkje veeeldig kaldt her på Vestlandet, men det blir likevel mange effektive kuldegrader når vi reknar med vinden.

Har ingen ting negativt å seie om Didriksonsdressane!

Dei er ganske store i str. Vi kjøpte i fjor, og ungane brukar no dressane for andre sesong. Lille sin er str. 120, ho er no ca. 118 cm. Trur ikkje vi treng å "extend size" denne vinteren. Eldste sin dress er str. 130, han er ca 134 høg og heller ikkje der har vi forlenga ermene og beina.

Usikker på nøyaktig kva vår modell heiter, då den blei kjøpt i fjor. 6-åringen sin (rosa) dress ser knapt slitt ut, sjølv etter no 1 1/2 sesong. Den har ikkje vore vaska meir enn ein gong (trur eg), så eg veit ikkje korleis vanntettheten vil vere etter mange vask. Snøstopparen på beina er super, den gjer egentlig strikken under skoen overflødig (pleier ikkje bry oss med å få den under). Jenta mi er ein skikkeleg frysepinn som blir veldig lett kald, men ho held godt varmen i dressen sin. No har vi det ikkje veeeldig kaldt her på Vestlandet, men det blir likevel mange effektive kuldegrader når vi reknar med vinden.

Har ingen ting negativt å seie om Didriksonsdressane!
Takk for svar

Jeg skal iallfall vurdere dressen skjønner jeg. Det eneste er om den.blir for stor i str 120. Men føler ikke det er noen vits å kjøpe 110 heller når han er så lang...

Og når det gjelder vask så trenger man.jo ikke vaske en vinterdress like mye siden den.ikke blir møkkete på samme måte..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Sony Xperia z via appen ;-)

Takk for svar

Jeg skal iallfall vurdere dressen skjønner jeg. Det eneste er om den.blir for stor i str 120. Men føler ikke det er noen vits å kjøpe 110 heller når han er så lang...

Og når det gjelder vask så trenger man.jo ikke vaske en vinterdress like mye siden den.ikke blir møkkete på samme måte..

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Eg kjøpte 120 til jenta mi i fjor, då ho var 5 år og ca. 110 cm. Det gjekk heilt greitt å bruke den sjølv om den var litt stor. Den blir berre litt "posete" på beina og ermene, var ikkje noko problem for ho i alle fall. Ville nok gått for 120 i ditt tilfelle.

Eg kjøpte 120 til jenta mi i fjor, då ho var 5 år og ca. 110 cm. Det gjekk heilt greitt å bruke den sjølv om den var litt stor. Den blir berre litt "posete" på beina og ermene, var ikkje noko problem for ho i alle fall. Ville nok gått for 120 i ditt tilfelle.
Da får vi se om.det blir noe salg over nyttår;)
Den.han har holder litt til ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Da får vi se om.det blir noe salg over nyttår;)
Den.han har holder litt til ;)

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Lurt. Og med extend size varar den minst heile neste sesong, størrelsesmessig i alle fall. Mine ungar er veldig lite sprelske, så "normale" ungar sliter sikkert meir på utetøy enn mine gjer.

Vi har 110 og han drukner i 110 og han er vel 110 cm høy. Jeg synes dressen er stor i størrelsen, så prøv først :)
Vi er veldig fornøyd med dressen, men etter to vintere så trekker den litt vann...
Vasker den annhver dag omtrent :o
Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har 110 og han drukner i 110 og han er vel 110 cm høy. Jeg synes dressen er stor i størrelsen, så prøv først :)
Vi er veldig fornøyd med dressen, men etter to vintere så trekker den litt vann...
Vasker den annhver dag omtrent :eek:

Hvorfor vasker dere den annenhver dag? :O
Det forklarer vel hvorfor den trekker vann?

Jeg tror jeg har vasket vinterdressen til Sofie en eller to ganger på en hel sesong.

Vasker den annhver dag omtrent :o
Ja er sikkert lurt å prøve...
Får ta han med på butikken og prøve...
Men.tror det er billigere å bestille på nett ;)
Eller hva betalte du for din?

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Hvorfor vasker dere den annenhver dag? :O
Det forklarer vel hvorfor den trekker vann?

Jeg tror jeg har vasket vinterdressen til Sofie en eller to ganger på en hel sesong.

Fordi den er veldig møkkete, vi har sjelden snø, mens slaps og leire ;)
Så jo det forklarer hvorfor den trekker vann.
Jeg spyler den inne mellom også, men synes ikke noe om at barnet mitt skal dra på seg skikkelig skitten dress.

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Tror faktisk ikke jeg betalte mer en 799, og det er jo billig i forhold til reima. Som jeg er vant med da :p Men går jo an å prøve i butikk å bestille på nett :p

Fordi den er veldig møkkete, vi har sjelden snø, mens slaps og leire ;)
Så jo det forklarer hvorfor den trekker vann.
Jeg spyler den inne mellom også, men synes ikke noe om at barnet mitt skal dra på seg skikkelig skitten dress.

I så fall tror jeg at jeg ville hatt regnbukse utenpå dressen, eller bare ignorert det litt? For hvis dressen blir utskitnet igjen med en gang, er det da noe særlig poeng å vaske så ofte?

Storebror april09 <3
Lillesøster juni12<3

Prøv, og ta med ullklær. Sofie så ut til å passe 120 fint, men da vi prøvde med ullklærne under sa hun at det var vondt. Jeg betalte 1000 blank for vår (intersport), syns ikke det er så ille hvis dressen er riktig god.

Jeg er superfornøyd. De er store i størrelsen, vi kjøpte vår ifjor, tror han lett kan bruke den neste år også, men da må vi nok sprette opp sømmene. Har ikke merket noe på hverken varmetap eller vanninntrenging, barnehagen er også veldig fornøyd .)

I så fall tror jeg at jeg ville hatt regnbukse utenpå dressen, eller bare ignorert det litt? For hvis dressen blir utskitnet igjen med en gang, er det da noe særlig poeng å vaske så ofte?

Det må være svært ubehagelig å ha først en klumpete dress og så gummi utenfor der synes jeg. Jeg liker ikke å ta på meg klær som er enormt skitten, og det tror jeg ikke mine barn gjør heller. Dessuten så vil den stinke til slutt fordi den er så møkkete. De som jobber i barnehagen er også enig at det bør skylles eller vaskes. De pakker det ned i poser for vask om de er for forferdelige. :)
Den er jo to sesonger gammel, og har ikke begynt å trekke van før nå. Så synes den har gjort en god jobb og tålt masse jeg :)

Fordi det er ikke no greit for de voksne heller som skal hjelpe 18 barn med drit møkkete dresser. Jeg syns ikke no om å bli synlig møkkete med en gang ( vi går ut om morran) og er den like varm og vannavstøtende når den er gøra ned? Jeg impringnerer dressene i rompa og knærna etter vask også, der de er mest utsatt

Back
Topp