Diare

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Vesla har hatt diare i snart 5 døgn nå. 5-8 tynntflytende i døgnet. Virker som hun har litt vondt i magen men er ellers fin i form. Ikke feber og spiser/drikker godt. Ingen av oss andre har lignende og jeg lurer sånn på hva d kan være? Fikk jo vaksine mot rotavirus så ikke det heller. Ammer fortsatt og hun spiser grøt x 2. Har prøvd å gi henne risavkok, banan og blåbær smoothie mn gir seg ikke. De på legekontoret mente det var ikke noe å gjøre så lenge hun er fin i form. Noen som vet hva det kan komme av? Kan hun plutselig begynne å reagere på feks kumelk som jeg drikker? Hun fikk for noen mnd siden nan så tenker det kan vel ikke være det...

Jeg tror du trygt kan utelate effekt av Nan siden det er så lenge siden dere har gitt det.
Jeg har hørt at noen barn kan få diare i 1-2 uker i forkant av tannutbrudd. Jeg har ikke opplev det selv, men min lille pode begynte i går å få tynnere avføring nå.. Så vi får se :)

Min på 10 mnd er helt lik nå og har vært sånn i en uke. Legen sier det ikke er farlig så lenge de ikke blir dehydrert. Jeg tenker at det kan være tenner. Han har vært sånn før når det var tenner på gang.
Helsesøster sa noe om at spyttet til de små kan bli anderledes når de får tenner, og at når de svelger det så kan det gjøre magen opprørt.

Kanskje det er sånn med din også?

Hilsen sniker ;)

Jeg tror du trygt kan utelate effekt av Nan siden det er så lenge siden dere har gitt det.
Jeg har hørt at noen barn kan få diare i 1-2 uker i forkant av tannutbrudd. Jeg har ikke opplev det selv, men min lille pode begynte i går å få tynnere avføring nå.. Så vi får se :)

Ja tenkte ikke på at nan som hun fikk for flere mnd siden skulle komme reaksjon på nå men lurte mer på om hun plutselig kunne bli allergisk mot melk nå? Når hun har tålt det før? At hun reagerer på melkeprodukter jeg spiser via morsmelken?

Min på 10 mnd er helt lik nå og har vært sånn i en uke. Legen sier det ikke er farlig så lenge de ikke blir dehydrert. Jeg tenker at det kan være tenner. Han har vært sånn før når det var tenner på gang.
Helsesøster sa noe om at spyttet til de små kan bli anderledes når de får tenner, og at når de svelger det så kan det gjøre magen opprørt.

Kanskje det er sånn med din også?

Hilsen sniker ;)

Ja kan jo være, for forstår ikke hva annet det kan være... De to tennene nede fikk hun for 2 mnd siden og reagerte ikke med diare da..

Ja kan jo være, for forstår ikke hva annet det kan være... De to tennene nede fikk hun for 2 mnd siden og reagerte ikke med diare da..

Jeg skjønner heller ikke hva annet det kan være med min. Er liksom ingen andre symptomer.
Han har 8 tenner, og kun ved ett av tannfrembruddene fikk han diaré, ikke de andre. Sære saker :p

Jenta mi hadde litt løs avføring når tennene kom. Hun har fått to.
Gutta var like dan. Som regel bæsj langt oppetter ryggen rett før tennene kom og feber attpå til.

Da misforsto jeg :) Min lille pode fikk hyppig og blodig avføring da han var 3 mnd, det viste seg at det er melkallergi hos han. Men fram til da hadde jeg hatt melkeprodukter som en del av kostholdet, litt redusert i begynnelsen bare. Har lest om flere som ikke oppdager allergi før ungen er blitt mange måneder (år), så det det er jo en mulighet.

Back
Topp