Diare - trenger hjelp!

Fru Fryd

Gift med forumet
Sønnen min er 11 mnd.

Han fikk feber på torsdag, rundt 38,8. Humøret hans og aktiviteten har vært helt normal til tross for feberen. Tempen gikk litt ned på fredag og humøretvar fint da også.
I går lå den på rundt 37,7 (vet ikke om det er feber??), men da fikk han plutselig diare. Han hadde samme tempen idag, men nå før han la seg var den 38,1. Gav han febernedsettende. Han har fått litt flytende kull på lørdag og idag.

Han har ikke vilt spise noe særlig fra torsdag av, men har fått i han en del drikke.

Hva skal jeg gjøre? Er det vanlig at de har feber når de har diare? Jeg burde vel ha kontakta legen på lørdag, men vet som sagt ikke om 37,7 er feber.

Ville dere sendt barnet i barnehage i morgen dersom tempen er normal? Vet det kan ta litt tid før avføringen blir normal igjen. Eller ville dere holdt barnet hjemme og dratt til legen??

Ble langt dette, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Idag er han ikke seg selv i det hele tatt, utenom når han leker.

feber er temperatur over 38 grader.
vanlig kroppstemperatur ligger omkring 37,5 + /-

jeg ville sett allmentillstanden hans ann, om han virker slapp og ikke seg selv i morgen ville jeg ha holdt han hjemme[:)]
ser nå at du skriver at han ikke er seg selv, da ville jeg hatt en "bli ordentlig frisk dag" hjemme alikevel i morgen jeg [;)]

ORIGINAL: catgun

Sønnen min er 11 mnd.

Han fikk feber på torsdag, rundt 38,8. Humøret hans og aktiviteten har vært helt normal til tross for feberen. Tempen gikk litt ned på fredag og humøretvar fint da også.
I går lå den på rundt 37,7 (vet ikke om det er feber??), men da fikk han plutselig diare. Han hadde samme tempen idag, men nå før han la seg var den 38,1. Gav han febernedsettende. Han har fått litt flytende kull på lørdag og idag.

Han har ikke vilt spise noe særlig fra torsdag av, men har fått i han en del drikke.

Hva skal jeg gjøre? Er det vanlig at de har feber når de har diare? Jeg burde vel ha kontakta legen på lørdag, men vet som sagt ikke om 37,7 er feber.

Ville dere sendt barnet i barnehage i morgen dersom tempen er normal? Vet det kan ta litt tid før avføringen blir normal igjen. Eller ville dere holdt barnet hjemme og dratt til legen??

Ble langt dette, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er ikke seg selv i det hele tatt, utenom når han leker.

Litt motstridende syns jeg..

ORIGINAL: Maelle

Sønnen min er 11 mnd.

Ble langt dette, men vet ikke hva jeg skal gjøre. Han er ikke seg selv i det hele tatt, utenom når han leker.

det siste var for idag!

Gi han Eplemost og Farris 50/50 og rør ut mesteparten av kullsyren. Legen min som har sagt det.

Tror ikke jeg hadde sendt han i barnehagen i morgen.

Tenner på vei?

Forøvrig skal man helst ha en feber fri dag og 48 timer uten diare/oppkast før man drar til barnehagen igjen. Høres kanskje mye ut, men sender du de fortidlig smitter ungen og de kan fort bli syke igjen selv og da får man en ny runde.

ingen som har vært borti dette?

han holder ikke på å få tenner da?
min har gjerne litt feber og diare/ hyppig avføring og er sutrete når tennene kommer[;)]

jo, han har faktisk fått to hjørnetenner nede i løpet av disse dagene.

han har aldri reagert på tenner tidligere, men kanskje det er noe annet med hjørnetenner?

forresten så stod det på tavla i barnehagen at det gikk diare om dagen, så har jeg jo bare tenkt at han har blitt smitt av noen der..

ORIGINAL: Maelle

Sønnen min er 11 mnd.

det siste var for idag!

Ok. 37,7 er ikke feber.. Jeg ville sett an formen i morgen tidlig.. Var han feberfri og formen grei så hadde jeg sendt ham i bhg med beskjed om at terskelen for å ringe var lavere idag.. Var han feberfri og i dårlig form ville jeg holdt ham hjemme til han ble bedre.. Har han feber i morgen (over 38!) så hadde jeg ringt legen...

ORIGINAL: theojora

mi på 10mnd har hatt samme greie 1 uke... men hun har spydd i tillegg.... ikke send i barnehage før det har vært EN dag UTEN diare.... tror ikke jeg ville ha kontakta legen så lenge allmenntilstanden er ok, det er våte bleier og ungen får i seg litt væske... vi har ikke tatt kontakt med lege og nå er hun frisk... det er noe som går nå som rammer mange små, hvertfall her jeg bor...

men hadde hu feber i flere dager?`her er det 4. dagen..

jo, han har faktisk fått to hjørnetenner nede i løpet av disse dagene.

han har aldri reagert på tenner tidligere, men kanskje det er noe annet med hjørnetenner?

forresten så stod det på tavla i barnehagen at det gikk diare om dagen, så har jeg jo bare tenkt at han har blitt smitt av noen der..

Kan være en kombinasjon.
De reagerer ofte forskjellig ut fra hvilke tenner som kommer ja.

Etter diare bør barna være hjemme/ borte fra bhg i 2 dager for å ikke smitte andre og å hindre gjensmitte. Bhg er en arbeidsplass for barn og barna som er i bhg bør være i god form for å kunne jobbe. (selv om arbeidsformen deres er lek)

ORIGINAL: MammantilGutt

jeg ville sett ann formen i morgen jeg. vet at det er mye diare for tiden når gutten min fikk tenner sist hadde han høy feber og mange diare bleier. bor du i Larvik[:D]??

Ja det gjør jeg:)
Gjør du?

jeg ville sett ann formen i morgen jeg. vet at det er mye diare for tiden når gutten min fikk tenner sist hadde han høy feber og mange diare bleier. bor du i Larvik[:D]??

Gjør du?

ja [:)] regner kanskje med dere har samme bhg som jeg jobber i serru siden du sa det at det hadde stått diare på tavla[:D] og gutten din heter Theo[:)]

hehehe, stemmer:)
hvem av dem er du?:P

Så, hva syns du jeg skal gjøre ang morgendagen dersom feberen er borte? Humøret er jo fint ellers, bare spraker litt i bleia noen ganger og ikke like sugen på mat etter lunsj..

Gjør du?

ja [:)] regner kanskje med dere har samme bhg som jeg jobber i serru siden du sa det at det hadde stått diare på tavla[:D] og gutten din heter Theo[:)]

Så, hva syns du jeg skal gjøre ang morgendagen dersom feberen er borte? Humøret er jo fint ellers, bare spraker litt i bleia noen ganger og ikke like sugen på mat etter lunsj..

Pernille er jeg[:)]
jeg syns som de andre sier jeg og se ann dagen i morgen[:)] så lenge allmentilstanden er bra og ikke feber og diare er det bare og se. bhg ringer jo hvis han blir dårlig eller får noen bleier utover dagen[:D]

avføringa er nok løs, kan jo ta tid før den er ok igjen! da får i se an det andre:)
tror ikke jeg har hilst på deg, men min kjære hadde visst det:) du jobber oppe?

Gjør du?

Pernille er jeg[:)]
jeg syns som de andre sier jeg og se ann dagen i morgen[:)] så lenge allmentilstanden er bra og ikke feber og diare er det bare og se. bhg ringer jo hvis han blir dårlig eller får noen bleier utover dagen[:D]

avføringa er nok løs, kan jo ta tid før den er ok igjen! da får i se an det andre:)
tror ikke jeg har hilst på deg, men min kjære hadde visst det:) du jobber oppe?

nei jeg jobber nede på avd sammen med Theo [:)] sønnen min går oppe =) så dere heromdagen da satt jeg ved bordet bare så fikk ikke hilst!

ah, men da kanskje vi sees i morgen da:) satser på det!

Back
Topp