Diare i nesten 3 uker...hva er dette?

miriam85

Blir kjent med forumet
Det startet med ekstrem kvalme og diare i 4-5 dager. Jeg hadde ingen matlyst og orket nesten ikke å drikke heller. Gikk ned 3,5 kilo på de dagene.

Så forsvant kvalmen (heldigvis), men jeg har fortsatt diare. Det er nesten vanndiare, med brungul farge. Har hatt det slik i snart 3 uker. Jeg har normal matlyst nå og spiser normalt, men holder meg borte fra melk.

Samme dagen jeg ble syk (jeg ble syk på kvelden), var vi i svømmehallen. Jeg satt litt i babybassenget med minstemann, og fikk en sprut vann fra noen barn i ansiktet og klarte uheldigvis å svelge noe av vannet. Kan jeg ha fått i meg en lumsk bakterie fra badevannet?

Har du prøvd å ete stoppande mat, eller et du som vanleg?
Eg har fått magekatarr i utlandet eit par ganger, og eine gangen varte det slik som du har det i to mnd.
Kutta alt av sukker, lite fiber og mykje loff. Da kom det seg etterkvart:)

Jeg har vært hos legen, 2 ganger, men da hadde jeg mest fokus på å få noe mot kvalmen og sykemelding.. men tror jeg skal ta en tur igjen etter 17.mai.

Legen mente jeg bare hadde omgangssyken, men da hadde jeg jo bare vært syk en uke da jeg var der. Tok en crp (blodprøve i fingen), men den prøven var fin.

Har du prøvd å ete stoppande mat, eller et du som vanleg?
Eg har fått magekatarr i utlandet eit par ganger, og eine gangen varte det slik som du har det i to mnd.
Kutta alt av sukker, lite fiber og mykje loff. Da kom det seg etterkvart:)

Spiser ganske normalt. Har kuttet ut snop/sukker, men drikker litt brus.

Spiser ganske normalt. Har kuttet ut snop/sukker, men drikker litt brus.
Da ville eg prøvd med stoppande kost ein liten periode, slik at tarmen får litt fred. Bytte ut grøvbrød med loff, kvit ris, vanleg pasta, bytte ut brus med farris/bris, drikke blåbærsaft og ete bananer. Lite feitt og lite sukker.
Hadde kanskje venta til etter 17.mai da;) God bedring:)

Tenker enten har du fått i deg noe ulumskheter, fått en fryktelig langvarig omgangssyke eller utviklet irritabel tarm.
God bedring :)

Takk for rådene! Nå er jeg frisk, fikk gradvis bedre avføring for hver dag. Hurra :)

Back
Topp