Diarè og oppkast under graviditeten..

Friele

Glad i forumet
Jeg har fått en helt forferdelig omgangssyke i dag. Begynte å få vondt i magen rundt klokka fire. Spiste middag, men ganske fort etter så kasta jeg opp. Etter dette har det gått begge veier for å si det sånn. Dette gjør jo så jeg får noen helt vanvittige smerter i magen, var veldig redd et øyeblikk, har jo hørt at for kraftig press kan utløse rier. Ble etterhvert veldig usikker på om smertene kunne være noe annet, så vi ringte til legevakten for å høre. Der sa de jo at så lenge jeg ikke hadde hatt noen blødninger så var det nok mest sannsynlig ikke noe å være redd for, men at jeg så klart måtte følge med.. har også kjent kraftige spark innimellom smertene. 

Men sånn seriøst, et øyeblikk der trodde jeg at jeg skulle stryke med, har også en god del feber.. Tok meg et bad i stad, det hjalp litt... håper på at den væska som nå er i kroppen får lov til å bli der.... uff... litt engstelig i kveld.. noen som har noen erfaring med dette? noen flere tips til hva jeg kan gjøre for å unngå så intense smerter?? 

oops, ble litt lang!!
 
Huff, det hørtes ikke noe greit ut..  Tror man kan blande litt farris og eplemost, 50/50.. det viktigste er jo at du får i deg nok væske..  Ellers så vet jeg ikke om de smertene altså, jeg spyr jo relativt mye, og det blir jo et hilmla press i magen, jeg har å fått vondt, men det er bare fordi jeg bruker så mye muskler..
God bedring..
 
Jeg fikk omgangssyke i fem dager i forrige svangerskap, jeg var da 33 uker på vei.
Det var helt grusomt!!! Jeg prøvde å få i meg eplemost/farris for de det binder og du får i deg både litt salt og næring.

Jeg gikk ned 2 kg husker jeg, men det var ikke farlig så lenge jeg fikk i meg væske og kjente godt med liv. 

Sliter selv med halsbrann som utløser spying om dagen og det er ikke veldig artig :/

Masse god bedring til deg!
 
Takk for svar :)
Uff.. er ikke noe særlig når det er på det verste! Har hatt en ganske lang natt og er ikke fullstendig bra ennå, men spyinga ga seg litt etter tolv i går. Har drukket eplemost og farris og det hjelper jo iallefall når det ikke går opp igjen med en gang. Fikk også i meg litt salt popetgull i natt, så har fått sovet litt sånn innimellom! Jeg har heldigvis ikke sliti noe særlig med kvalme og oppkast tidligere i svangerskapet, og jeg unner virkelig ikke de som har det problemet! Kroppen blir ganske mørbanka etter en sånn sjau, men forhåpentligvis så er det verste over nå, og dagen får vise hvordan formen utvikler seg.. 
Omtrent hele familien har hatt det i løpet av jula.. trodde kanskje jeg var heldig å slapp unna siden det tok litt tid før det kom til meg, men neida, måtte nok komme meg gjennom jeg også.. 
Blir fort litt skumlere med en baby i magen, men jeg har kjent liv hele tiden, så den har det nok helt fint :) 
Skogsfrua: God bedring ang. halsbrannen! usj, det er heller ikke noe særlig.. Veit nesten ikke hva som er best å gjøre jeg, har ikke så veldig mye erfaring med det heller.. 
 
Back
Topp