Dialogmøte med NAV

Årh kødder du eller?
Fikk samme innkallelse. Dro der på tirsdag kl 8.50.
Kl 9.00 Ingen arb.giver, ingen lege, ingen saksbehandler.
Jaja folk kan jo være litt forsinka.. vet trossalt ikke åssen saksbehandleren min ser ut.
Jeg skal i allefall ikke gå å risikere mine sykepenger!!
9.40 spør jeg damen i skranken om ikke det er min tur snart. Jo skal vi se..
Åååå ditt møte er avlystemoticon  Beklager for at ingen sa ifra til deg..
Nå kan du bare gå å nyte resten av graviditeten din, siden er så kort tid igjen..

Det var på en måte det jeg sa da jeg ringte ned på forhånd og spurte om dette møtet var i det hele tatt noe vits å ha da jeg er 4 uker unna permisjon! Jo det møtet var meget nødvendig!!

*Elinus* skrev:
Årh kødder du eller?
Jaja folk kan jo være litt forsinka.. vet trossalt ikke åssen saksbehandleren min ser ut.
Nå kan du bare gå å nyte resten av graviditeten din, siden er så kort tid igjen..

Det var på en måte det jeg sa da jeg ringte ned på forhånd og spurte om dette møtet var i det hele tatt noe vits å ha da jeg er 4 uker unna permisjon! Jo det møtet var meget nødvendig!!

Vettu hva,det er akkurat det der jeg ser for meg skjer i morgen:/  Jeg fikk jo som sagt beskjed i GÅR om møtet i morgen tidlig,av den grunn at de hadde sent brev til gammel adresse. Men HALLO,de sender jo lønnslippen min til riktig adresse,så hvorfor ikke sende dette brevet rett. men vattevver. Jeg fikk sms fra dem,å ringte opp. Hun jeg snakka med mente dette ikke var nødvending,men hun kunne ikke avgjøre noe siden hun ikke var saksbehandler,men hun skullle få henne til å ringe meg i dag,men ingen ringte. Men skal selvfølgelig møte opp i morgen. Men har ingen tro på at noen kommer,å at jeg får noe ut av det møtet. BAH

Skjønner deg godt Tullerusket! Stor forskjell på om man fungerer på jobb eller hjemme med barn. Kan tenke meg at å jobbe i restaurant som høygravid ikke er noe særlig. Dessuten, så kommer jo alltid barna først, så hvorfor slite seg fullstendig ut på jobb og ikke ha noe energi og overskudd til barnet når man kommer hjem...?! Må jo ta vare på de også, og de vil jo alltid settes først, iallefall mitt syn på saken!:)

Tullerusket skrev:

*Elinus* skrev:
Årh kødder du eller?

Vettu hva,det er akkurat det der jeg ser for meg skjer i morgen:/  Jeg fikk jo som sagt beskjed i GÅR om møtet i morgen tidlig,av den grunn at de hadde sent brev til gammel adresse. Men HALLO,de sender jo lønnslippen min til riktig adresse,så hvorfor ikke sende dette brevet rett. men vattevver. Jeg fikk sms fra dem,å ringte opp. Hun jeg snakka med mente dette ikke var nødvending,men hun kunne ikke avgjøre noe siden hun ikke var saksbehandler,men hun skullle få henne til å ringe meg i dag,men ingen ringte. Men skal selvfølgelig møte opp i morgen. Men har ingen tro på at noen kommer,å at jeg får noe ut av det møtet. BAH

Jeg visste det på forhånd at det å gå ned der relativt meningsløst uansett utfall.. Jeg er jo sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager, så planen er å ikke være plaget når svangerskapet er over=p
Bare dra ned der i morra og vær flink pike, da har de ikke noe de skulle sagt på deg hvertfall..
Dette er en standard prosedyre, men syns det er rart de skal ha et møte med deg om du nylig er sykemeldt 100%, og har vært aktiv i jobb noen % hvertfall
OG at dette er pga svangerskapet.. Weird weird weird!!!
Lykke til hvertfall

chris skrev:
Skjønner deg godt Tullerusket! Stor forskjell på om man fungerer på jobb eller hjemme med barn. Kan tenke meg at å jobbe i restaurant som høygravid ikke er noe særlig. Dessuten, så kommer jo alltid barna først, så hvorfor slite seg fullstendig ut på jobb og ikke ha noe energi og overskudd til barnet når man kommer hjem...?! Må jo ta vare på de også, og de vil jo alltid settes først, iallefall mitt syn på saken!:)

takk:) For virker som enkelte over her ikke vil skjønne det. (Regner med hun ikke jobber i en travel resturant)  Det er rett å slett ikke lett å jobbe i mitt yrke med denne magen. Stress,tunge løft og full fart fra morgen til kveld.  Blir så dumt å sammenligne det med å ta vare på sønnen min..
Men godt du forstår meg

*Elinus* skrev:

Tullerusket skrev:

*Elinus* skrev:
Årh kødder du eller?

Jeg visste det på forhånd at det å gå ned der relativt meningsløst uansett utfall.. Jeg er jo sykemeldt pga svangerskapsrelaterte plager, så planen er å ikke være plaget når svangerskapet er over=p
Bare dra ned der i morra og vær flink pike, da har de ikke noe de skulle sagt på deg hvertfall..
Dette er en standard prosedyre, men syns det er rart de skal ha et møte med deg om du nylig er sykemeldt 100%, og har vært aktiv i jobb noen % hvertfall
OG at dette er pga svangerskapet.. Weird weird weird!!!
Lykke til hvertfall

ja,planen er jo å bli kvitt disse plagene så de skal da tidsnok få meg ut i jobb igjen. Har jo jobba fram til for noen uker siden, i 80%, så til 60% så jeg har jo vært i jobb en god del av svangerskapet. Er spent,men regner med det går smertefritt:) 
 TAKKER:)

Kjenner jeg blir svimmel av noens behov for å kritisere her inne altså. Pratet som sagt med nav i dag om min sykmelding i går. Hadde behov for å sette meg inn i mine plikter som 100% sykmeldt allerede nå. Vil ikke ha mye papirarbeid å styre med når ungen kommer. Fikk beskjed om at de ikke var så stresset med oss gravide i forhold til møter etc. Dette fordi løsningen på svangerskapssykmeldinger oftest er fødsel. Fortell oss hvordan det gikk da.

Det ble som jeg trodde:) Totalt unødvendig. Sjefen min kåm,å han forstod heller ikke poenget med dette møtet så nært permisjonen min.
Hun jeg snakka med trodde jeg ikke var mer enn 5 mnd på vei,men da jeg sa jeg var såpass langt som 34 uker på vei så sa hun at vi ikke hadde trengt dette møtet. Snakk om å være informert du.  Jeg ringte dem "bare" 3 ganger å spurte om det virkelig var nødvendig. Hun ene viste ikke,den andre kunne ikke svare for min saksbehandler å den tredje sa jeg bare skulle komme.
jaja,da fikk vi ihvertfall svar på det:)  Ingen samtale nødvendig 3 uker før permisjonen starter

Back
Topp