Dialogmøte med NAV

Tullerusket

Gift med forumet
Har fått innkalling til dialogmøte med NAV i morgen. Fastlege å arbeidsgiver skal også dit. Men er ikke de møtene ment for folk de vil ha ut i jobb igjen?
Jeg er 3 uker unna mammapermisjonen,å har slettes ikke mulighet til å starte opp i jobb igjen nå. Hva får de ut av et sånnt møte egentlig?
Kjenner jeg blir irritert. For det første fikk jeg beskjed NÅ,å møtet er i morgen kl 9.
Gutten min har ferie fra bhg så må jo ha med han også. Gud,de gjør det lett for folk.

Hva snakker man om på sånne møter?  KLEINT å sitte der med lege ig arbedsgiver altså..
BAH!!

*se svar*

se svar*

Jeg aner ikke engentlig, men kan tenke meg til at dette er sånn "obligatorisk greie" som de er pålagt å ha..
Aner ikke hva som feiler deg heller da. Om du er sykemeldt pga svangerskapet eller om det er noe annet? :)

jentami* skrev:
Jeg aner ikke engentlig, men kan tenke meg til at dette er sånn "obligatorisk greie" som de er pålagt å ha..
Aner ikke hva som feiler deg heller da. Om du er sykemeldt pga svangerskapet eller om det er noe annet? :)

Er sykemeldt kun pga svangerskapsrelaterte plager. Mye kynnere,ryggsmerter og benneløsning.  Kan de tvinge meg tilbake i jobb de siste 3 ukene?

har du vært sykemld lenge er det vel de standard retningslinjene de har.. Du blir nok ikke tvunget i jobb de siste 3 ukene;)

kanskje litt sent nå men jeg hadde ringt nav..

Kjenner ei som kom på et slik dialogmøte (sønnen var 4 år eller noe) så sier nav, ups ser av papirene her at du er gravid, da skal du ikke på dette møte.. Jaha, sa hun, davet du mer enn meg for er over 4 år siden jeg gikk gravid...

Jeg har aldri vært på et slik møte når jeg var sm hele svangerskapet..

Tror ikke det er meningen at du skal ha slikt møte når det er svangerskapet som er årsaken til sykmelding. Men møt opp du. Men så rart at du fikk beskjed i dag til et møte i morgen. Kom det brev i posten?

I fjor kom den nye strengere regler for sykemelding. Det samme kommer 01.07.2011 også: Og da gjelder endel regler som ikke gjaldt gravide før gravide også.De er blitt kjempe strenge. Så strenge at om du kan være 1 time på jobb om dagen så skal du det!

Snakket med Nav ang reglene nå i dag, og de var veldig avslappet til det hele når det gjaldt graviditet faktisk. Men kanskje de blir strengere i neste uke :-)

Lille_frosk skrev:
I fjor kom den nye strengere regler for sykemelding. Det samme kommer 01.07.2011 også: Og da gjelder endel regler som ikke gjaldt gravide før gravide også.De er blitt kjempe strenge. Så strenge at om du kan være 1 time på jobb om dagen så skal du det!

Det stemmer at det er kommer strengere regler i morgen, MEN nav har ettertrykkelig skrevet og sagt at man ikke skal holde slike møter når det ikke er hensikts messig!
Eks kreftbehandling, innlagt på sykehus, ekstrem svangerskapskvalm osv...
Jobber med dette og har snakket med dem om hvor grensene går!!

Folk glemmer at alle disse godene vi har i dette landet også kommer med plikter - og der er du garantert ikke noe unntak. Ingen i dette landet kan bestemme sykemeldinger og støtteutebetalinger og sånt selv, det finnes et regelverk som må følges. Og heldigvis for det.

Når det er sagt, så høres det ikke ut som om du har noe å være redd for. Møtet går helt sikkert fint, og du får det nok  som du vil.

Dog - om du er så sjuk at du ikke kan jobbe - bør du ikke ha guttungen i barnehage da? Litt rart at du tar han ut i ferie om du ikke er i form til å ta vare på han.
Uansett - lykke til på møtet!

Det er nok ikke så mye hensikt i å ha et dialogmøte nå. I datasystemet kommer de brukerne som er aktuelle for dialogmøte opp. Muligens har ikke saksbehandleren sett hvorfor du er sykmeldt eller så kan det hende h*n har vært i kontakt med arbeidsgiveren din og det er h*n som har ønsket et slikt møte.
Det som er tema på et slikt møte er hvordan du skal komme deg tilbake i jobb. Kan NAV gjøre noe, kan arbeidsgiver tilrettelegge noe? Men siden det er 3 uker til du skal ut i permisjon er det som sagt ikke så nyttig å ha et slikt møte nå.

mamma_møø skrev:
Folk glemmer at alle disse godene vi har i dette landet også kommer med plikter - og der er du garantert ikke noe unntak. Ingen i dette landet kan bestemme sykemeldinger og støtteutebetalinger og sånt selv, det finnes et regelverk som må følges. Og heldigvis for det.

Når det er sagt, så høres det ikke ut som om du har noe å være redd for. Møtet går helt sikkert fint, og du får det nok  som du vil.

Dog - om du er så sjuk at du ikke kan jobbe - bør du ikke ha guttungen i barnehage da? Litt rart at du tar han ut i ferie om du ikke er i form til å ta vare på han.

Altså for alt du vet kan det være ungen ikke har barnehage plass den dagen fordi mor opprinnlig har fri hver fredag (eller hvilken som helst dag) Eller at barnehagen har sommerstengt. Jeg veksla mellom å være innlagt på sykehus og hjemme med barn da jeg gikk gravid sist, fordi barnehagen hadde sommerstengt.. Jobb til sambo gikk med på at han hadde 50 prosent stilling for at han kunne hjelpe til hjemme.. Noe mer enn det hadde vi ikke råd til..
SÅ MÅ MAN,SÅ MÅ MAN

litt-anonym skrev:

mamma_møø skrev:

Altså for alt du vet kan det være ungen ikke har barnehage plass den dagen fordi mor opprinnlig har fri hver fredag (eller hvilken som helst dag) Eller at barnehagen har sommerstengt. Jeg veksla mellom å være innlagt på sykehus og hjemme med barn da jeg gikk gravid sist, fordi barnehagen hadde sommerstengt.. Jobb til sambo gikk med på at han hadde 50 prosent stilling for at han kunne hjelpe til hjemme.. Noe mer enn det hadde vi ikke råd til..
SÅ MÅ MAN,SÅ MÅ MAN

Når hun sier at ungen har ferie fra bhg, så regner jeg med hun mener ferie, og ikke fri. Om barnet har fri hver fredag - eller hvilken som helst annen dag - da kaller man det vel ikke for ferie, men for fri.
Så klart - må man, så må man. Men hva med jobben da? Må man, så må man.
Uansett, så er det jo litt merkelig å ta ut ferie til barnet når man _egentlig_ skulle jobbet (hadde det ikke vært for sjukemeldinga).

mamma_møø skrev:

litt-anonym skrev:

mamma_møø skrev:

SÅ MÅ MAN,SÅ MÅ MAN

Når hun sier at ungen har ferie fra bhg, så regner jeg med hun mener ferie, og ikke fri. Om barnet har fri hver fredag - eller hvilken som helst annen dag - da kaller man det vel ikke for ferie, men for fri.
Uansett, så er det jo litt merkelig å ta ut ferie til barnet når man _egentlig_ skulle jobbet (hadde det ikke vært for sjukemeldinga).

Det kan jo være at hun er nødt til å ha ferie fra barnehagen på barnet sitt. Det må vi i vår barnehage. 4uker er vi plikta til å ta dem fri fra barnehagen(det er derfor juli er betalingsfri mnd). 3 uker må vi ha sammenhengende i sommermnd. Så kan jo være derfor barnet hennes er hjemme nå.

Det er vel søren meg å dra det litt langt å stille spørsmål med hvorfor ungen hennes har ferie mens hun er sykemeldt? Hva vet vel du om hva årsaken til at hun makter å være hjemme med ungen, men er for syk til å være på jobb? Nå har jeg bare skumlest gjennom her, men jeg kan ikke se at det kommer frem hva slags jobb det er snakk om. For hva du vet så kan det være en jobb med mye løft/gåing etc., og da betyr det ikke nødvendigvis at man er for syk til å ta seg av ungen sin om en ikke greier løfte masse på jobb på grunn av bekkenløsning?

Beklager rotete innlegg, men jeg kjenner jeg blir veldig provosert over enkelte som skal henge seg opp i sånne ting som er helt uvesentlige for saken i HI!!

Edit: legger til at jeg håper ikke TS føler seg forpliktet til å forsvare seg...

Fuglen skrev:
Det er vel søren meg å dra det litt langt å stille spørsmål med hvorfor ungen hennes har ferie mens hun er sykemeldt? Hva vet vel du om hva årsaken til at hun makter å være hjemme med ungen, men er for syk til å være på jobb? Nå har jeg bare skumlest gjennom her, men jeg kan ikke se at det kommer frem hva slags jobb det er snakk om. For hva du vet så kan det være en jobb med mye løft/gåing etc., og da betyr det ikke nødvendigvis at an er for syk til å ta seg av ungen sin om en ikke greier løfte masse på jobb på grunn av bekkenløsning?

Beklager rotete innlegg, men jeg kjenner jeg blir veldig provosert over enkelte som skal henge seg opp i sånne ting som er helt uvesentlige for saken i HI!!

Veldig enig! Og hun har vel heller ikke sagt noe om hun er alene hjemme emd barnet eller ikke, sånn i det daglige. Det har vi uansett ingenting med. Alt man skal legge seg opp i!

mamma_møø skrev:

han har jo ferie, han som alle andre barn i barnehagen.  Han skal jo ha de  4 ferieukene sine uansett om jeg er sykemeldt eller ikke. Klarer fint å ta vare på gutten min. Er jobben min som er for tung. Dessuten er jeg ikke syk. Er tungt å være gravid vettu! Er en forskjell på å ta meg av mitt eget barn å det å stå i en travel resturant i høysessongen. Mamma er jeg uansett!

mamma_møø skrev:

litt-anonym skrev:

mamma_møø skrev:

SÅ MÅ MAN,SÅ MÅ MAN

Ynskyld meg,men nå blander du deg godt her altså!  Her må ungene ta ut FIRE uker ferie på sommeren. 2 av de ukene det er stengt,å 2 uker før eller etter.
Jeg skulle uansett ha hatt ferie på denne tiden,men ble sykemeldt 100% for to uker siden.

fatter ikke at jeg årker å sitte her å forklare meg for deg heller...

Back
Topp