Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg bor på Jæren... så skulle vel snakt sånn:
æg kjæme frå jæren, å æg ser at dæ nimme sæg helg (jeg kommer fra jæren, og jeg ser at det nærmer seg helg)
men jeg kommer fra sjernarøy (en liten øy ca 1/2 time med båt fra stavanger), og snakker sånn:
Eg komme frå Sjernarøy, å av å te reise eg him, å ser på fugglane, å sugle øve middagsgrydene t mor (jeg kommer fra sjernarøy, og av å til reiser jeg hjem å ser på fogglene, og sikler over middagsgrytene til mor)
(ble litt rar setning den siste der... men det var for å få med ord som ikke ligger i stavangerdialekta.. som f.eks him, fugglar, sugla..)
ORIGINAL: AlexandraB
æg kjæme frå jæren, å æg ser at dæ nimme sæg helg (jeg kommer fra jæren, og jeg ser at det nærmer seg helg)
men jeg kommer fra sjernarøy (en liten øy ca 1/2 time med båt fra stavanger), og snakker sånn:
Eg komme frå Sjernarøy, å av å te reise eg him, å ser på fugglane, å sugle øve middagsgrydene t mor (jeg kommer fra sjernarøy, og av å til reiser jeg hjem å ser på fogglene, og sikler over middagsgrytene til mor)
(ble litt rar setning den siste der... men det var for å få med ord som ikke ligger i stavangerdialekta.. som f.eks him, fugglar, sugla..)
du meiner at du tok sje godt i på den sjernarøy dialektå der eller?
eg kommer frå Finnøy å her både skrive me og snakke Finnøysk[:D]
quote:
ORIGINAL: AlexandraB
quote:
du meiner at du tok sje godt i på den sjernarøy dialektå der eller?
eg kommer frå Finnøy å her både skrive me og snakke Finnøysk
jeg snakker faktisk sånn.... vet det er naboøya til finnøy, men vi snakker faktisk ikke helt likt som dere...