Diabetikerkake...

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

Fant ingenting[8D]

Eller nåkka, med det va jo sukker i de oppskriften som visstnok va diabetiker oppskrifte ... [8D]

Men de e sukker i det meste som diabetikera et å....bærre i mindre mængda!!
Men e den du lage te sånn hyperfølsom så må du sjå dæ om ette andre oppskrifte........å e de unge e de vanskeliar enn te voksen....for voksne regulere jo som regel insulinmengden litt meir i forhold te ka dam et..........

ORIGINAL: soffy81

ORIGINAL: FrkStrikkepinne

Fant ingenting[8D]

Eller nåkka, med det va jo sukker i de oppskriften som visstnok va diabetiker oppskrifte ... [8D]

Men de e sukker i det meste som diabetikera et å....bærre i mindre mængda!!
Men e den du lage te sånn hyperfølsom så må du sjå dæ om ette andre oppskrifte........å e de unge e de vanskeliar enn te voksen....for voksne regulere jo som regel insulinmengden litt meir i forhold te ka dam et..........

Hmmm... E ikke så nøye :)

Sukkeret som brukes t vanlig blir erstattet med søtningsmiddel.
Bare husk på at du ikke har f.eks 5 dl søtningsstoff i selv om det står 5 dl sukker i oppskrifta[;)]
Da kommer bare kakene t å bli alt for søt.

E har en del oppskrifter sia e egentlig ska hold me unna sukker og fostermor har diabetes.
Ska sjå ka e finn[:)]

ORIGINAL: Sofie.
Du kan bruke vanlig kakeoppskrift og heller erstatte sukkeret med søtningsmiddel. Enten flytende eller i pulverform.
Sukkeret som brukes t vanlig blir erstattet med søtningsmiddel.
Bare husk på at du ikke har f.eks 5 dl søtningsstoff i selv om det står 5 dl sukker i oppskrifta[;)]
Da kommer bare kakene t å bli alt for søt.

E har en del oppskrifter sia e egentlig ska hold me unna sukker og fostermor har diabetes.
Ska sjå ka e finn[:)]

Mamma har diabetes 2.. sånn som må passe på hva de spiser og ta blodsukkeret.. Jeg har laget en kake som hun synes var skikkelig digg :) skal se om jeg finner den igjen :)

Å du, på helsekost får du kjøpt en pose med sukrin.. den kan du bruke istedet for sukker.. funker veldig bra :)
Mamma er avhengig av å ha den når hun baker [;)]

det er forresten "sukker" som ikke er farlig for andre å spise heller.. og det smaker godt [:)]

ORIGINAL: Sofie.

Takk tommelise. Kom ikke på navnet på sukkeret som e tenkt på[:)]

Åh, leste ikke resten av tråden for sjonglerer litt med emilie, pc og husvask her [:D]
men sukkeret er veldig bra :)

Fant ikke oppskriften.. tror ikke jeg lagra den da jeg lagde den sist [8|]

Min mamma har også diabetes.....hjemme er det heeelt normalt kosthold, altså mamma spiser alt, bare at vi bruker litt mindre sukker i ting, og ar hun spiser ett kakestykke istedet for tre......

Back
Topp