Diabetes

Mannehanne

Forelsket i forumet
Hei,
Har noen av dere andre barn med diabetes? Jenta vår har vært litt slappere enn vanlig og hun har drukket mye vann, særlig på natta, så på mandag var vi hos fastlegen og en blodsukkermåling viste at hun har diabetes. Vi tenker å starte med insulinpumpe ganske raskt, men det er greit å høre litt med andre med erfaring med så små barn som har sykdommen. Heldigvis er hun tøff og stikker frem fingeren for å måle blodsukker og skjønner at legen skal "fikse" henne, men ikke så moro med så mange sprøyter i en liten kropp.
 
Har tenkt på det! Min yngste er alltid tørst! Når begynte dere å mistenke det??
 
Vi mistenkte det vel ikke ;-) Tenkte tanken, men ikke fullt ut. Trodde heller det var snakk om vondt i halsen, et virus eller noe annet "vanlig". Hun drakk stadig mer på kvelden, dvs. nærmere en liter vann fra 17-5. Da jeg spurte i barnehagen om hun fikk nok drikke på dagtid, var svaret at hun drakk mer enn alle de andre så da ble jeg litt mer bekymret. Vi har ikke noe erfaring med barn utenom henne, så for oss var det vanskelig å si hva som er vanlig, men ingen av vennene våre måtte skifte bleie, pysj og laken 1-3 ganger om natta. Hun var litt slappere enn vanlig, men ettersom hun er nokså turbo, var det ikke mer enn at hun oftere tok en timeout med ipad eller tv. Det er bare å ta en blodprøve hos fastlegen om du er usikker, de ser med en gang om blodsukkeret er for høyt. Kun et stikk i fingeren. Håper han bare drikker mye uten at det er noe unormalt :)
 
Hmm.. Så ille er det ikke her da. Han drikker mye mer enn søstern, men ikke så ekstremt. Må ha vann på natten, men kan være en vane :/ Får se det an, så får vi ta en tur til legen hvis det forverrer seg :)

Lykke til videre dere også! :)
 
Back
Topp