Diabetes type 1

Var det noen grunn relatert til diabetes som gjorde at det ble igangsatt før termin? Hvordan ble blodsukker kontrollert under selve fødselen?

Fikk beskjed om at diabetikere (type1) ikke får gå lengre enn til uke 38 fordi det er ingen hensikt å ha baby i magen lengre når den er ferdig og vi går på insulin - uavhengig av hvor godt regulert man er. Har fått samme beskjed denne gangen :-). Fikk drypp intravenøst under fødsel som kontrollerte blodsukker (insulin/glukose) pluss at sambo passet på måler (kontinuerlig blodsukkermåler).

Diabetes type 1 jeg også. Hadde aldri klart det uten kontinuerlig blodsukkermåler, som jeg har hatt siden i fjor høst,men har fin HBA1c nå, -mye arbeid og mye nattlige følinger de foregående ukene, men er mer stabil nå. Er 11+1 i dag! Fikk også vite av endokrinologen at det er vanlig å igangsette diabetikere ved uke 38. Får tett oppfølging ved Dia pol på sykehus.

Jeg har fått beskjed om å gå til termin, men ikke lengre. Så ser det er ulikheter.

Jeg får høre at bs/insulinbehovet typisk øker i slutten av 1.trim. Jeg er snart i uke 16 og synes fortsatt at jeg har mye lavt blodsukker.. Erfaringer?

Jeg får høre at bs/insulinbehovet typisk øker i slutten av 1.trim. Jeg er snart i uke 16 og synes fortsatt at jeg har mye lavt blodsukker.. Erfaringer?

Jeg har ikke måttet trengt å øke før magen har virkelig begynt å vokse i begge svangerskap - cirka uke 25/28 i begge :) men da måtte jeg plutselig 3doble doser.

Jeg har fått beskjed om å gå til termin, men ikke lengre. Så ser det er ulikheter.

Oii! Så rart! Jeg får egentlig bestemme selv hvilken dag jeg vil ha etter uke 37, men maks uke 38. Og jeg har en flott dia og født ett helt normalt barn før. Hvilket sykehus hører du til? Jeg trodde dette var nasjonale retningslinjer alle måtte forholde seg til.. men; sist svskap fikk jeg ikke vite det før seeeeint, de unngikk tema veldig, og det var bra for jeg husker hvor glad jeg ble når jeg plutselig hadde bare 5 uker igjen istedenfor 7 :)

• Liker
Reactions: M14
Oii! Så rart! Jeg får egentlig bestemme selv hvilken dag jeg vil ha etter uke 37, men maks uke 38. Og jeg har en flott dia og født ett helt normalt barn før. Hvilket sykehus hører du til? Jeg trodde dette var nasjonale retningslinjer alle måtte forholde seg til.. men; sist svskap fikk jeg ikke vite det før seeeeint, de unngikk tema veldig, og det var bra for jeg husker hvor glad jeg ble når jeg plutselig hadde bare 5 uker igjen istedenfor 7 :)

Jeg har også hatt en flott dia. Ved første graviditet lå hadde jeg hba1c på 5. Fikk da gå til termin. I dette svangerskapet har de ikke sagt noe om det enda, så kanskje ting har blitt endra siden 2014? Men er ikke lengre enn 6+5 nå. Hører til Stavanger.

Jeg har også hatt en flott dia. Ved første graviditet lå hadde jeg hba1c på 5. Fikk da gå til termin. I dette svangerskapet har de ikke sagt noe om det enda, så kanskje ting har blitt endra siden 2014? Men er ikke lengre enn 6+5 nå. Hører til Stavanger.

Jeg fødte i 2015, så det kan jo være at jeg fikk lite info om det pga at de endret retningslinjene da? Jeg vet ikke. Men synes det er ganske skremmende at det er sånn forskjell, egentlig. Hvorfor er det større risiko for meg på st Olav og gå over uke 38 enn for deg i stvg :p jeg ville skyldt på ei venninne på st olavs og krevd et ordentlig svar iallefall :-)

• Liker
Reactions: M14
Back
Topp