Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Her har mannen type 1. I følge lege og jordmor er det liten sjans for at dette er arvelig, men at det kan være greit å være litt mer på, når babyen kommer i forhold til forandringer som kan være i forbindelse med diabetes.Jeg har ikke diabetes selv, men samboer har type 1. Vet dere noe om type 1 og arv? Synes det er så mye motstridende info der ute..
Tusen takk for svar [emoji4][emoji106]Her har mannen type 1. I følge lege og jordmor er det liten sjans for at dette er arvelig, men at det kan være greit å være litt mer på, når babyen kommer i forhold til forandringer som kan være i forbindelse med diabetes.
Her har både mannen, broren og kusinen hans diabetes. Men ingen av foreldrene.
Har også en halvbror med dia type 1. Så vi kommer til å være ekstra på vakt
Jeg har også dia1. Gravid med nr 2, snart 32 uker. Slitsomme svangerskap ja men det går fint så lenge man passer på hos meg er det ingen i familien på verken mamma eller pappa sin familie med dia1, så her er det _ikke_ arvelig belastet. Iallefall ikke enn så lenge!
Hvordan var 1.svangerskapet? Normal fødsel, eller ble du anbefalt keisersnitt? Ble barnet ekstra stort?
Første svangerskapet mitt gikk veldig fint, men hadde mye følinger. Gikk til termin. Vanlig fødsel. Var ikkje stor, veide 3000gr da han kom til verden. Hele svangerskapet var en god opplevelse. Er spent hvordan dette svangerskapet blir.
Hvordan var 1.svangerskapet? Normal fødsel, eller ble du anbefalt keisersnitt? Ble barnet ekstra stort?
Hvor ligger dere andre i blodsukker gjennom svangerskapet? Prøver jo holde innenfor 4-7, og har fin hba1c på 5-tallet. Men skjer ofte at bs svinger opp mot 10, av og til mer. Hvor "flinke" er dere andre?
Når var dere på første kontroll på sykehuset?
Nope.. baby lå alltid litt under i vekst, og var helt normal da han kom ut men jeg har alltid hatt og har fortsatt en veldig godt (strengt) regulert dia. Igangsatt uke 38, fødte på igangsettingsdag 2 - kjapp og intens fødsel men veldig veldig fin ingen komplikasjoner med verken meg eller baby. Men slitsomt i svangerskapet; ja!!! Lønner det seg? Så absolutt!!