Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har diabetes 1. Lurte på om det er flere som har det? Åssen er diabetesen deres nå når dere er gravide? Å åssen oppfølging får dere av lege/sykehuset?
Jeg har
Hos meg har det i de 2 forrige svangerskapene gått veldig fint, har måttet pøse på med mer og mer insulin så klart, men klarte å holde langtidsblosukkeret nesten perfekt hele tiden. Men kostholdet måtte jeg holde STRENGT, unnet meg ikke noe utskeielser av noe slag, da dette gjorde store utslag på blodsukkeret. Heldigvis hadde jeg ikke noen kikk på søtsaker. Gikk til kontroll på sykehuset hver 2-3 uker både hos lege og UL på sykehuset. Ble vel hver uke etterhvert som fødselen nærmet seg. Så ble det 3 ganger til øyenlegen i løpet av svangerskapet og mange kontroller hos jordmor. Jeg valgte å ikke gå til fastlegen, synes det ble så mange personer å forholde seg til. Håper det går like greit denne gangen.
I mitt forrige svangerskap så hadde jeg ul på sykehuset hver 14 dag fra uke 12. Jeg la på meg over 30kg. Spiste bare godteri og usunt. Jeg hadde kjempefint blodsukker og hba1c n var fin. Merker nå at jeg trenger mye mere insulin. Jeg har pumpe og sensor
Så bra du klarte å kontrollere blodsukkeret selv om det ble mye godteri og usunt. Ja må ha mye mer insulin her og, kan ikke huske at jeg måtte ha det så tidlig sist.
Jeg skal på diabetes kontroll/ul til tirsdag så er spent på hva legen sier. Jeg håper at jeg klarer å kontrollere hva jeg spiser bedere om ikke så legger jeg meg inn på pasient hotellet noen dager. Det er jo så kjedelig der, men det hjelper