Dhea

Poojenta

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Høsthjerter 2017
Marshmallows2021
Aprilspirene 2024❤️
Hei.

Jeg var på sjekk hos Hausken i dag. De vil sette meg på Dhea før oppstart. Når jeg leser om det så ser det ikke ut til å ha noe særlig effekt. Jeg fant noen gamle tråder om det, men jeg lurer på. Dere som er under 35, har lav AMH og flere forsøk: var det noen forskjell med dhea?

Jeg har litt lyst til å ringe dem å si at jeg ikke ønsker å benytte meg av dhea.
 
Jeg forsøkte å gå på det noen dager, men reagerte på de så slutter igjen. Så kan dessverre ikke si noe om effekten. Mener man skulle gå på de i 2 mnd før forsøket.
 
Ja, det er planlagt at jeg skal gå på de i to mnd. Og da er jeg litt redd for at den syklusen vi skal starte behandling kan resultere i avbrudd pga ferieavvikling hos dem.
 
Jeg gikk på det i ett par mnd før et forsøk hos Hausken og det hadde dessverre ingen effekt hos meg.
 
Er det det samme som androgen priming? Til bruk hos «low responders»? Eller noe sånt? Hvis man har få eggposer, og ønsker å prøve å få med ev. små som ikke har respondert på stimulering?

Så mange spørsmål :shy:

Jeg googlet litt nyere studier jeg også, hoppet bare rett til konklusjonene. Ser ut som det er litt både og. Forstår du ikke vil avbryte et forsøk, hvis det ikke er sikkert det har noe for seg.

Hva har klinikken forklart om det?
 
De sa at det kunne hjelpe til med bedre respons. Men jeg har en venninne som jobber med IVF (annen klinikk) og de bruker det ikke er fordi det ikke har bevist effekt..

Jeg kjenner jeg er skeptisk og usikker. Så, jeg satset på at det var noen Hausken pasienter her som kunne gi svar på om de hadde fått noe større respons med dette medikamentet.
 
De sa at det kunne hjelpe til med bedre respons. Men jeg har en venninne som jobber med IVF (annen klinikk) og de bruker det ikke er fordi det ikke har bevist effekt..

Jeg kjenner jeg er skeptisk og usikker. Så, jeg satset på at det var noen Hausken pasienter her som kunne gi svar på om de hadde fått noe større respons med dette medikamentet.

Skjønner. Håper du får svar fra noen med erfaring.

Har vært hos to ulike private klinikker nå, opplever at det er forskjell på hva som prøves ut. Har du tenkt å ha pakke med tre forsøk? Er det isåfall en idé å hoppe på et forsøk nå før sommeren, og så vurdere dette her etterpå? (hvis nødvendig).
 
Jeg får nok ikke pakke på tre forsøk.. Jeg har for lav AMH. Den er på 2 og FSH på 19...

Men målingen i august i fjor viste amh på 0,5, så jeg mener at det er håp ☺️
 
Hei.

Jeg var på sjekk hos Hausken i dag. De vil sette meg på Dhea før oppstart. Når jeg leser om det så ser det ikke ut til å ha noe særlig effekt. Jeg fant noen gamle tråder om det, men jeg lurer på. Dere som er under 35, har lav AMH og flere forsøk: var det noen forskjell med dhea?

Jeg har litt lyst til å ringe dem å si at jeg ikke ønsker å benytte meg av dhea.


Hei, jeg har gått på Dhea. Skulle ta det en stund frem til og under mitt siste forsøk. Jeg hadde normal amh, men slet med eggkvalitet. Jeg var nok litt eldre enn deg. 38. Fikk desverre ikke testet ut effekt på ivf, da vi valgte ED. Vår hun anbefalte utgpkt ED, men jeg kunne ta dette som ren forbehandling hvis jeg ville ha en runde til.


Jeg har mye positivt å si om Dhea. Tester hos meg viste at jeg hadde mindre av dette hormonet enn det en dame på 85 år skulle ha naturlig. Nivåene i fruktbar alder skal være høyere. Så den dagen jeg begynte med Dhea opplevdes for meg som om noen hadde skrudd på en knapp. Jeg var på.. hadde ikke vondt i hodet lengre ( nesten konstant tidligere) etterhvert som jeg trente hadde jeg bedre effekt av trening og restitusjon. Jeg gikk ned i vekt. Huden virket yngre og var lettere til sinns. (Til tross for beskjed om at det var over 90%sannsynlig jeg ikke kunne få barn. )

Jeg opplevde bare positive bivirkninger generelt. Ble ikke ivf.. Men ED og fikk barn på første forsøk.

Ville nok spurt Hausken litt nærmere om hvorfor de tror du kan ha nytte av det. Hos meg så man det kunne ha effekt på eggkvalitet. På klinikken i Spania sa de også det samne''', men usikker på kost-nytte. Hadde 8 forsøk ned ulike remedier for bedre kvalitet uten effekt. Så de var tydelig på hva som kunne være den beste løsningen. De hadde valgt ivf om de så det som sannsynlig for meg å få effekt.de mente også jeg virkelig hadde prøvd alt for å få barn før jeg kom dit.

Lykke til
 
Last edited:
Hei, jeg har gått på Dhea. Skulle ta det en stund frem til og under mitt siste forsøk. Jeg hadde normal amh, men slet med eggkvalitet. Jeg var nok litt eldre enn deg. 38. Fikk desverre ikke testet ut effekt på ivf, da vi valgte ED. Vår hun anbefalte utgpkt ED, men jeg kunne ta dette som ren forbehandling hvis jeg ville ha en runde til.


Jeg har mye positivt å si om Dhea. Tester hos meg viste at jeg hadde mindre av dette hormonet enn det en dame på 85 år skulle ha naturlig. Nivåene i fruktbar alder skal være høyere. Så den dagen jeg begynte med Dhea opplevdes for meg som om noen hadde skrudd på en knapp. Jeg var på.. hadde ikke vondt i hodet lengre ( nesten konstant tidligere) etterhvert som jeg trente hadde jeg bedre effekt av trening og restitusjon. Jeg gikk ned i vekt. Huden virket yngre og var lettere til sinns. (Til tross for beskjed om at det var over 90%sannsynlig jeg ikke kunne få barn. )

Jeg opplevde bare positive bivirkninger generelt. Ble ikke ivf.. Men ED og fikk barn på første forsøk.

Ville nok spurt Hausken litt nærmere om hvorfor de tror du kan ha nytte av det. Hos meg så man det kunne ha effekt på eggkvalitet. På klinikken i Spania sa de også det samne''', men usikker på kost-nytte. Hadde 8 forsøk ned ulike remedier for bedre kvalitet uten effekt. Så de var tydelig på hva som kunne være den beste løsningen. De hadde valgt ivf om de så det som sannsynlig for meg å få effekt.de mente også jeg virkelig hadde prøvd alt for å få barn før jeg kom dit.

Lykke til

Tusen takk for godt og utfyllende svar. Jeg begynner med det på mandag og ser det litt an. Må uansett ringe dem å høre med ferieavvikling slik at vi ikke går på en smell..
 
Tusen takk for godt og utfyllende svar. Jeg begynner med det på mandag og ser det litt an. Må uansett ringe dem å høre med ferieavvikling slik at vi ikke går på en smell..


Vet ikke helt om det hjalp spesielt. Vi er få som får tilbud om dette, og dette var min erfaring.

verdt å vite at det er et medikament som står på wadas dopingsliste, så ville ikke bestilt noe slikt på nett. (Kan bli politianmeldt) . Det er også kalt ungdomskilden..J


Jeg gikk flere mnd på det. 4-5 mnd. Du skal trolig gå på det fra en stund før og helt til egguttak.
 
Tusen takk for godt og utfyllende svar. Jeg begynner med det på mandag og ser det litt an. Må uansett ringe dem å høre med ferieavvikling slik at vi ikke går på en smell..
Hei Poojenta, blåser litt liv i denne tråden, ettersom eg også har begynt på DHEA no i forkant av neste forsøk etter anbefaling frå Hausken. Dette blir også første gong eg prøver lang protokoll. Korleis har det gått hos deg så langt med bruk av DHEA? Og kor er du i prosessen no? Har lest fleire studiar der det har hatt effekt for «low responders» som meg, så eg tenker at det er verdt eit forsøk. Eg har hatt litt vondt i hovudet og fått litt kviser, men ellers ikkje merka noko særleg. Kryssar fingrane for at dette har effekt for oss begge!!! :signs003

Har blant anna lest denne: https://www.centerforhumanreprod.com/dor/dhea-what-is-dehydroepiandrosterone/
 
Hei @Smuta .

Jeg er ferdig med DHEA-kuren. Jeg gikk opp i vekt, fikk forstoppelse og var generelt misfornøyd på slutten. Tok siste dose på mandag morgen, og er i gang med stimulering. Jeg fikk og DHEA og fordi jeg er 'low responder', vi får se på kontroll om det har hatt noe effekt på meg. Har tidligere hatt max 3 follikler på samme størrelse. Kjenner jeg er spent.

Lykke til!
 
Hei @Smuta .

Jeg er ferdig med DHEA-kuren. Jeg gikk opp i vekt, fikk forstoppelse og var generelt misfornøyd på slutten. Tok siste dose på mandag morgen, og er i gang med stimulering. Jeg fikk og DHEA og fordi jeg er 'low responder', vi får se på kontroll om det har hatt noe effekt på meg. Har tidligere hatt max 3 follikler på samme størrelse. Kjenner jeg er spent.

Lykke til!
Åh, kryssar fingrane for deg!! Du får halda meg oppdatert. Kjedeleg å gå opp i vekt då, men har inntrykk av at alle desse IVF-hormonane gjerne fører det med seg... :shifty: Håpar DHEA-en gir gode utslag på eggposane! ❤️
 
Åh, kryssar fingrane for deg!! Du får halda meg oppdatert. Kjedeleg å gå opp i vekt då, men har inntrykk av at alle desse IVF-hormonane gjerne fører det med seg... :shifty: Håpar DHEA-en gir gode utslag på eggposane! ❤️

Takk @Smuta . Det er godt å bli heiet på.:hug007
 
Hei! :happy:

Jeg er en såkalt low responder. I 2018 var mitt første forsøk uten Dhea. Det ble avbrutt; stimuleringen hadde ikke fungert, og det ble ikke uttak. Jeg begynte på Dhea og stimuleringen ble vellykket, og det ble uttak av 2 egg. Ble gravid! :happy:

Jeg er på nytt igang med forsøk. Et mislykket i mars 2020, men har gode følelser rundt egget som ble satt inn idag :happy:

Jeg merker ingen bivirkninger av Dhea, gått på det siden 1 januar 2020.

Lykke til :happy:
 
@Saltvann går du på Dhea under stimulering også?

Jeg har vanligvis 2-3 egg som viser seg, i dag på kontroll fant vi 6-7 stk. Det er jo en enorm forbedring!
Håper det funker for deg også @Smuta
 
@Saltvann går du på Dhea under stimulering også?

Jeg har vanligvis 2-3 egg som viser seg, i dag på kontroll fant vi 6-7 stk. Det er jo en enorm forbedring!
Håper det funker for deg også @Smuta
Åh, så fantastisk, Poojenta!! :smiley-bounce012Håpar DHEA og lang protokoll gjer susen for meg også. Har du lang protokoll no? Lykke til med alt!!
 
Back
Topp