Hei, jeg har gått på Dhea. Skulle ta det en stund frem til og under mitt siste forsøk. Jeg hadde normal amh, men slet med eggkvalitet. Jeg var nok litt eldre enn deg. 38. Fikk desverre ikke testet ut effekt på ivf, da vi valgte ED. Vår hun anbefalte utgpkt ED, men jeg kunne ta dette som ren forbehandling hvis jeg ville ha en runde til.
Jeg har mye positivt å si om Dhea. Tester hos meg viste at jeg hadde mindre av dette hormonet enn det en dame på 85 år skulle ha naturlig. Nivåene i fruktbar alder skal være høyere. Så den dagen jeg begynte med Dhea opplevdes for meg som om noen hadde skrudd på en knapp. Jeg var på.. hadde ikke vondt i hodet lengre ( nesten konstant tidligere) etterhvert som jeg trente hadde jeg bedre effekt av trening og restitusjon. Jeg gikk ned i vekt. Huden virket yngre og var lettere til sinns. (Til tross for beskjed om at det var over 90%sannsynlig jeg ikke kunne få barn. )
Jeg opplevde bare positive bivirkninger generelt. Ble ikke ivf.. Men ED og fikk barn på første forsøk.
Ville nok spurt Hausken litt nærmere om hvorfor de tror du kan ha nytte av det. Hos meg så man det kunne ha effekt på eggkvalitet. På klinikken i Spania sa de også det samne''', men usikker på kost-nytte. Hadde 8 forsøk ned ulike remedier for bedre kvalitet uten effekt. Så de var tydelig på hva som kunne være den beste løsningen. De hadde valgt ivf om de så det som sannsynlig for meg å få effekt.de mente også jeg virkelig hadde prøvd alt for å få barn før jeg kom dit.
Lykke til